Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Veel of weinig kleren?

Het lijkt er soms op alsof iedereen kasten vol met kleding heeft en heel veel kan varieren. Hoeveel kleding hebben jullie? Ik kan denk ik voor 2 weken setjes maken waar ik echt blij van wordt, maar toch voelt het alsof ik elke dag hetzelfde aan heb. Zelfde geld voor schoenen. Ik heb 1 paar sneakers, 1 paar wandelschoenen en dr martens.  

Zo heb ik 4 goede spijkerbroeken al 2 jaar. Zijn nog echt niet aan vervanging toe. Daarbij koop ik liever andere dingen dan kleding. 

Hoe zit dat bij jullie? Heb je veel of weinig kleding/schoenen?


Ik heb de laatste jaren aardig wat aangeschaft maar ik ben een vreselijk saaie muts wat kleding betreft. Je kunt mij uittekenen in een spijkerbroek, blauw of in de zomer lichtgrijs. Ik heb wel aardig wat schoenen (zomer: espadrilles, slippers, sneakers/winter: enkellaarsjes allemaal zwart met en zonder hakje).
Verder shirtjes in grijze, zwarte en aubergine-achtige kleuren, in de winter draag ik veel shirts met een vest en ....spijkerbroeken
Als ik naar een verjaardag/feestje moet pieker ik me suf wat ik nu eens aan moet, maar ja...ik voel me nu eenmaal het prettigst in bovengenoemde dingen.

Dus de hoeveelheid kan er mee door, maar de variatie is knudde.

vrouw92

vrouw92

25-09-2021 om 19:15 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 25-09-2021 om 19:03:

Ik heb de laatste jaren aardig wat aangeschaft maar ik ben een vreselijk saaie muts wat kleding betreft. Je kunt mij uittekenen in een spijkerbroek, blauw of in de zomer lichtgrijs. Ik heb wel aardig wat schoenen (zomer: espadrilles, slippers, sneakers/winter: enkellaarsjes allemaal zwart met en zonder hakje).
Verder shirtjes in grijze, zwarte en aubergine-achtige kleuren, in de winter draag ik veel shirts met een vest en ....spijkerbroeken
Als ik naar een verjaardag/feestje moet pieker ik me suf wat ik nu eens aan moet, maar ja...ik voel me nu eenmaal het prettigst in bovengenoemde dingen.

Dus de hoeveelheid kan er mee door, maar de variatie is knudde.

Heel herkenbaar! 

Hier inderdaad vaak spijkerbroerken met t-shirt/blouse met lange/korte mouwen. Kleuren zijn voornamelijk: zwart, blauw, bruin, groen. Ook wel jurken met lang vest. Rokjes heb ik in de kast, maar vind ik lastiger te dragen. 

vrouw92 schreef op 25-09-2021 om 19:15:

[..]

Heel herkenbaar!

Hier inderdaad vaak spijkerbroerken met t-shirt/blouse met lange/korte mouwen. Kleuren zijn voornamelijk: zwart, blauw, bruin, groen. Ook wel jurken met lang vest. Rokjes heb ik in de kast, maar vind ik lastiger te dragen.

Ik heb drie 'nette' jurken, aangeschaft voor bepaalde gelegenheden en daar ook gedragen maar nu hangen ze op zolder en ik draag ze nooit

weinig, 3 jurken, 3 broeken, 3 colberts, 5 shirts korte mouw, 5 lange mouw en 3 vesten, wandelschoenen, ok 4x DrMartens, en 2x hakken. In de zomer nog 2 korte broeken.

Best weinig. 3 broeken 2 jurkjes en 3 shirts 2 truien en 2 colberts.

Gemiddeld, denk ik. Ik heb het afgelopen jaar veel weggedaan na flink afgevallen te zijn en heb bij de aanschaf van nieuwe spullen wat meer geïnvesteerd in duurdere items (dus ook bedoeld om langer van te genieten). Globaal heb ik in de kast hangen: 
- stuk of 15 jurken in verschillende kleuren en prints 
- stuk of 10 (spijker)broeken
- stapel shirts, coltruitjes en blouses voor op een broek of rok 
- 2 colberts 
- 4 rokken 
- 3 jumpsuits 
- stapel dikke truien (zowel casual als netjes genoeg voor werk) 
- 6 paar pumps 
- paar sneakers 
- paar hoge (netjes) en paar lage (casual) laarzen 
- stapel casual zomerkleding: korte broeken, korte jumpsuit, tops 

Ik heb twee meter Pax-kast redelijk gevuld. Nu ik het zo opschrijf is het misschien toch veel  

-Nienke- schreef op 25-09-2021 om 20:09:


Ik heb twee meter Pax-kast redelijk gevuld. Nu ik het zo opschrijf is het misschien toch veel


Die zou niet eens in mijn slaapkamer passen.

Ik heb een 80cm Aneboda en daar staat ook mijn naaimachine en toebehoren nog in.

Hier zelf weinig kleding, mijn kinderen hebben wel te veel kleding ( shopaholic familielid die kleding voor ze koopt). Ik wil zelf niet zoveel kleding, geen behoefte aan, is alleen maar lastig.

Ik heb voor het eerst van mijn leven veel. Door Covid is mijn reuk veranderd en sommige dingen ruiken heel vies. Ik kan mijn kleding nu maar één dag aan anders ga ik bekant over mijn nek.
Ik heb zes broeken, vier rokken, een paar jurken, vijf truien, paar bloesjes en tshirts, vier blazers, een dik vest en een dunne. 
Ik wil nog wat shirtjes en bloesjes erbij en als ik het kan betalen nog een camelkleurige blazer en een lichte broek. Ik heb een dure smaak en koop daarom veel tweedehands. Zo kan ik mooie spullen kopen die dan toch binnen mijn budget vallen.

vrouw92

vrouw92

25-09-2021 om 20:34 Topicstarter

Leuk om te lezen wat jullie zoal in je kast hebben hangen, hierbij mijn lijstje wat uitgebreider: 

4 spijkerbroeken 
2 korte broeken 
4 rokjes
Stuk of 8 jurken voor zowel zomer/winter
Stuk of 5 truien 
5 blouses 
Stapel korte mouwen t-shirts 
Stapeltje lange mouwen t-shirts (vooral streepjes) 
1 paar sneakers 
1 paar wandelschoenen 
1 paar dr martens 
1 paar sandalen 
Wat lage laarsjes, maar die draag ik vrijwel nooit.

veel kleding en veel schoenen. Ik heb al jaren dezelfde maat, dus het is niet allemaal nieuw. Ik heb voor kantoor andere kleding dan voor vrije tijd en heb voor al mijn activiteiten graag voldoende keus. Dus ik heb een kast en daarnaast dozen en lades vol voor andere seizoenen/sporten/e.d.

Best veel, geloof ik. 6 winterjurkjes, een stuk of 10 broeken, een stapel truien en sweatshirts, 5 wat langere vesten, de een wat dikker dan de ander, wat shirts en longsleeves voor daaronder. Sneakers, lange laarzen, en 4 paar enkellaarsjes, casual en wat formeler. Voor als het heel formeel moet heb ik ook nog 2 blazers en een nette pantalon, maar die draag ik eigenlijk niet, meestal kom ik wel weg met een jurkje.

Nodig is het niet direct, maar ik vind het ook gewoon fijn om wat te kiezen te hebben.

Als ik de aantallen lees onder de noemer “veel”…. Dan heb ik “heel veel” kleding 😂

Maar ik ben ook niet zo goed in weggooien 😉

er.is.maar.1.Pino schreef op 25-09-2021 om 20:43:

Als ik de aantallen lees onder de noemer “veel”…. Dan heb ik “heel veel” kleding 😂

Idem  ik denk dat ik alleen al 20/25 lange broeken heb...

Ik heb vanalles in diverse maten maar 't overgrote deel vrij basic zoals jeans, shirts, truien, vesten etc. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.