Beauty en fashion
Herfstappeltaart
13-09-2025 om 19:49
Tussenjas
Geïnspireerd door het schoenentopic vroeg ik me af: wat trekken jullie aan in het komende seizoen als de winterjas nog too much is en de zomerjas te koud?
Ik heb er elk jaar moeite mee.
Mama-Inge
13-09-2025 om 22:02
Ik heb een softshell jas als tussenjas
Maar vind die op het moment nog te warm.
Vandaag gewoon met een vest aan de stad in geweest
Had een regenjas mee voor het geval dat..
Heb verder jassen van verschillende diktes en hangt ervan af hoe warm/ koud het is, wat ik aan trek
MMcGonagall
13-09-2025 om 22:18
Ik heb geen zomerjas meer. Die heb ik ooit weg gegooid als stok achter de deur om een nieuwe te kopen. Die kon ik vervolgens niet vinden. Nu als tussenjas draag ik het outdoor jack dat ik voor mijn vakantie in IJsland had gekocht. Het is net iets warmer dan een regenjack en winddicht. Kwam vandaag wel erg van pas.
Fenyw
13-09-2025 om 23:56
Ik heb een waxcoat die nu nog zonder voering wordt gedragen.
Verder heb ik een sportief aansluitende stoffen jas van een buitensport merk maar daar is het nu nog te warm voor,
een dun kort suède jack,
een middellange suède jas,
een knalrode middellange jas,
een dunne korte cape,
een zwartwitte middellange wollen jas in visgraat.
Verder heb ik meerdere korte leren jacks, in diverse kleuren.
De komende periode zal ik het meest de waxcoat en het korte suède jack dragen.
De meeste jassen heb ik letterlijk geërfd.
Ik heb ook nog winterjassen
Herfstappeltaart
14-09-2025 om 07:31
Knutselkei schreef op 13-09-2025 om 20:18:
Verschillende en dat ligt aan het weer en wat ik doe. Regent t een echt waterdichte regenjas,maar die is wel erg dun. Wordt t iets kouder dan daar een vestje onder.
Maar anders een gewatteerd jack, die heb ik een aantal door de jaren heen verzameld. Van die jasjes die je in zon zakje kon stoppen zeg maar. Het liefste heb ik mijn jack aan van 10 jaar oud, maar die is nu echt aan het slijten/dun worden. De andere die ik vorig jaar heb gekocht is echt snel te warm,dus die moet nog wat slijten ;0
Ja! Zo eentje heb ik er ook jaren gehad. Helaas is het donkerblauw paarsig geworden onder invloed van zonlicht dus die kan ik met goed fatsoen niet meer aan. Ik mis 'm nog steeds.
Herfstappeltaart
14-09-2025 om 07:35
Dankjulliewel voor de reacties. Ik ga ook maar gewoon over op vest (heb ik er tig van) met regenjas denk ik. De gewatteerde jasjes die ik tegenkom vind ik allemaal te kort. Ik wil graag iets tot over de billen met een opstaande kraag die hoog dichtgetrokken kan worden maar die vind ik niet makkelijk.
Tuinfluiter
14-09-2025 om 08:52
Herfstappeltaart schreef op 14-09-2025 om 07:35:
Dankjulliewel voor de reacties. Ik ga ook maar gewoon over op vest (heb ik er tig van) met regenjas denk ik. De gewatteerde jasjes die ik tegenkom vind ik allemaal te kort. Ik wil graag iets tot over de billen met een opstaande kraag die hoog dichtgetrokken kan worden maar die vind ik niet makkelijk.
Kijk ook naar outdoor merken die hebben vaak regenjassen die er ook mooi uitzien. Vaak wel prijzig maar ze gaan ook lang mee. Ik pas hem altijd met een vest eronder zodat hij in de lente en herfst lekker zit.
Knutselkei
14-09-2025 om 09:05
Herfstappeltaart schreef op 14-09-2025 om 07:31:
[..]
Ja! Zo eentje heb ik er ook jaren gehad. Helaas is het donkerblauw paarsig geworden onder invloed van zonlicht dus die kan ik met goed fatsoen niet meer aan. Ik mis 'm nog steeds.
Kijk eens bij MSMode online, daar hebben ze er 1 die net over de bil valt in allerlei kleuren?
wild-flower
14-09-2025 om 09:20
In de herfst draag ik vaak een licht gevoerde regenjas omdat het vaak regenachtig is dan.
Als het droog is en warmer : een spijkerjasje en als het iets kouder is een lichtgewicht donsjack.
GroenTuintje
14-09-2025 om 09:32
ik draag ook alleen een jas bij koud weer. Bij warmer weer of twijfel draag ik liever een vest
Herfstappeltaart
14-09-2025 om 09:35
Tuinfluiter schreef op 14-09-2025 om 08:52:
[..]
Kijk ook naar outdoor merken die hebben vaak regenjassen die er ook mooi uitzien. Vaak wel prijzig maar ze gaan ook lang mee. Ik pas hem altijd met een vest eronder zodat hij in de lente en herfst lekker zit.
Ja goed idee, dankje.
Herfstappeltaart
14-09-2025 om 09:36
Knutselkei schreef op 14-09-2025 om 09:05:
[..]
Kijk eens bij MSMode online, daar hebben ze er 1 die net over de bil valt in allerlei kleuren?
Beginnen die niet bij maat 40? Ik heb 38.
krulliebollie
14-09-2025 om 10:54
ik heb verschillende soorten jas als tussenjas. Spijkerjasjes met bijv een grote sjaal. Een jas van Zoso half lang en kan tegen een beetje regen, ik heb een jas van Khujo die echt heel goed tegen regen kan, bomberjasjes. Ik heb verschillende opties voor ik naar mijn winterjassen ga. Ik heb ‘s ochtends als ik naar mijn werk fiets wel al handschoenen aan omdat ik het echt fris vind maar winterjas is nog niet nodig.
Beterlaat2021!
14-09-2025 om 10:55
Herfstappeltaart schreef op 14-09-2025 om 07:35:
Een jas over de billen, dan kom je dus terecht bij een parka. Ideale lengte. De ANWB heeft er veel. Soms ook met uitneembare voering.
CharlieB
14-09-2025 om 11:31
In de zomer draag ik eigenlijk bijna nooit een jas. Nu heb ik een niet gevoerde waterdichte jas aan, als dat nodig is. Ik heb nog een lichtgevoerde waterdichte jas, voor als het iets koeler wordt. Dan nog een gevoerde mantel. En daarna komt mijn winterjas. En dan heb ik verder nog een echt warme winterjas, maar die doe ik misschien 2x per jaar aan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.