Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Tussenjas

Geïnspireerd door het schoenentopic vroeg ik me af: wat trekken jullie aan in het komende seizoen als de winterjas nog too much is en de zomerjas te koud?
Ik heb er elk jaar moeite mee. 

Momenteel heb ik 4 jassen in gebruik zo door het jaar heen.  Een dunne nette winterjas niet waterdicht, een dikke winterjas die ook waterdicht is. Een waterdichte wat warmere zomerjas en een dun flodderjasje waar eventueel een warm vest onder kan. 
Afhankelijk van wat ik ga doen kies ik mijn jas. 
Als ik maandag en woensdag naar mijn werk ga, in de buitenlucht dan doe ik komende week iets aan dat waterdicht is en waar ik me makkelijk in kan bewegen. Vorig jaar heb ik tot bijna november mijn waterbestendige zomerjas gedragen soms met een vest eronder.

Ik heb nog nooit behoefte gehad aan een tussenjas. Ik vermoed dat veel mensen mijn winterjas als tussenjas zouden gebruiken.

ik gebruik als tussen jas een Fleece vestje.

Ik ben nooit zo goed met jassen. Ik heb een zomerjas en een winterjas en dat is het dan wel. Ik heb het ook nooit zo snel te koud. Op de fiets doe ik er eventueel een vest onder aan.

Schoondochter schreef op 13-09-2025 om 19:59:

Ik heb nog nooit behoefte gehad aan een tussenjas. Ik vermoed dat veel mensen mijn winterjas als tussenjas zouden gebruiken.

Dit! 

De jas die ik online kocht als zomerjas bleek meer een tussenjas of winterjas, die tot eind december meestal warm genoeg is, en vanaf begin maart al weer. De winterjas die ik kocht is meestal veel te warm. 

Daarnaast heb ik nog een zomerjack dat ik zelden aantrek want, te warm. Regent het of dreigt het te gaan regenen dan draag ik een regenjack van Decathlon. Anders een vest. Mijn regenjack is nu het meest gedragen jack. 

Madamecannibale schreef op 13-09-2025 om 20:09:

Ik ben nooit zo goed met jassen. Ik heb een zomerjas en een winterjas en dat is het dan wel. Ik heb het ook nooit zo snel te koud. Op de fiets doe ik er eventueel een vest onder aan.

Dit geloof ik 😊

Verschillende en dat ligt aan het weer en wat ik doe.  Regent t een echt waterdichte regenjas,maar die is wel erg dun. Wordt t iets kouder dan daar een vestje onder.
Maar anders een gewatteerd jack, die heb ik een aantal door de jaren heen verzameld. Van die jasjes die je in zon zakje kon stoppen zeg maar. Het liefste heb ik mijn jack aan van 10 jaar oud, maar die is nu echt aan het slijten/dun worden. De andere die ik vorig jaar heb gekocht is echt snel te warm,dus die moet nog wat slijten ;0

Ik vind deze periode ook altijd ingewikkeld qua jas. In tegenstelling tot mijn uitgebreide verzameling schoenen heb ik niet echt een tussenjas, maar ik heb daar wel behoefte aan, dus ik lees mee voor eventuele tips.

Ik heb wel twee spijkerjasjes, kort en aansluitend, maar een fijne tussenjas zou welkom zijn.

Ik heb geen tussenjas en geen zomerjas.

Ik heb een zwart fleecen vestje dat ik op elk moment van 't jaar kan dragen als het te koud is zonder jas en te warm is met winterjas. Eventueel samen met een sjaal.

Het ding is ooit in promo gekocht voor 10 of 15 euro en gaat intussen 15 jaar én 2 nieuwe ritsen mee.

Voor echte snert-slecht-regenweer-dagen heb ik een regenjas. Maar ik draag liever mijn zwart vestje.

Ik heb een licht gevoerd soft shell jasje en een dun gevoerd donsjack. Die zijn beide comfortabel als tussenjas

Als ik in de herfst een jas nodig heb en het te warm is voor een winterjas, regent het meestal. Dus dan draag ik mijn licht gevoerde regenjas. 

Ik heb een waterdichte zomerjas van jack wolfskin en die gebruik ik vooral als tussen jas en hoe kouder het wordt hoe dikker het vest eronder.
In de zomer draag ik meestal een vest. Alleen als het regent doe ik dan mijn regenjas aan.

Grootste deel van de zomer draag ik geen jas. Dus de zomerjas draag ik op de wat koudere zomerdagen en in late voorjaar en vroege najaar. De rest van de dagen dus de winterjas.
En je kan variëren met wat je eronder draagt, dus tussenjas is overbodig wat mij betreft.

Ik heb het snel warm dus in de z

Deci schreef op 13-09-2025 om 21:29:

Grootste deel van de zomer draag ik geen jas. Dus de zomerjas draag ik op de wat koudere zomerdagen en in late voorjaar en vroege najaar. De rest van de dagen dus de winterjas.
En je kan variëren met wat je eronder draagt, dus tussenjas is overbodig wat mij betreft.

Precies dit. 

Deci schreef op 13-09-2025 om 21:29:

Dit ook inderdaad.  Gisteren moest ik op de fiets boodschappen doen in de regen toen heb ik voor het eerst mijn dunne flodderjasje aan gehad. Vanaf eind juni niet meer dan een spijkerjack of vest aan gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.