Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Tuinbroek - wat is er mis mee?

op social media zie ik steeds vaker vrouwen in een tuinbroek en denk ik: ik wil dat ook wel een keer proberen. 😆 

Maar de heersende moraal is volgens mij nog steeds dat het echt een no go is. Maar waarom eigenlijk? Is het de associatie met kleine kinderen? Met jeugdigheid? Of meer met een ‘jumpsuit’ die bijna niemand mooi staat? 


Het is zo onhandig als je moet plassen 

Je weet niet waar een tuinbroek mee geassocieerd wordt? 

ik vind jumpsuites bijna niemand mooi staan, door de losse stof rond de kont.
Tuinbroeken zijn vaak spijkerstof en hebben volgens mij een betere kont.

Ik draag ze zelf niet, maar vind er ook niks mis mee. Leuk juist als iemand een eigen stijl heeft en iets draagt ongeacht of "het kan" of niet volgens anderen.

Ik associeer ze met de jaren 80, waarin ik ze zelf als tiener ook gedragen heb. Ze zijn vaak nogal vormeloos en niet altijd flatterend. Maar ik vind het grappig om ze weer te zien bij jonge mensen.

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

07-01-2022 om 08:21

Lollypopje schreef op 07-01-2022 om 08:13:

ik vind jumpsuites bijna niemand mooi staan, door de losse stof rond de kont.
Tuinbroeken zijn vaak spijkerstof en hebben volgens mij een betere kont.

Ik draag ze zelf niet, maar vind er ook niks mis mee. Leuk juist als iemand een eigen stijl heeft en iets draagt ongeacht of "het kan" of niet volgens anderen.

Dit. Gewoon lekker alles aandoen dat je wilt, leuk juist. 

Ik vind ze juist leuk! Niet bij mezelf maar bij anderen wel. Dus niet twijfelen hoor!

Viva-amber schreef op 07-01-2022 om 08:10:

Je weet niet waar een tuinbroek mee geassocieerd wordt?

Nou idd, maar het zegt misschien ook iets over leeftijden.

Ik vind ze juist wel leuk. Ik zie ze overigens best regelmatig maar wel vooral bij studenten.

Wattenbolleke

Wattenbolleke

07-01-2022 om 08:53 Topicstarter

Ysenda schreef op 07-01-2022 om 08:35:

[..]

Nou idd, maar het zegt misschien ook iets over leeftijden.

Nee sorry… help me even dan 😅

Ze waren eind jaren negentig  populair onder jonge tienermeisjes. Dus misschien dat het nu weer in de mode zal raken?

Ik heb ze ook veel gedragen toen in 12-14 jaar was. Ideaal om je vrouwelijke vormen in te verstoppen als puber!

Ik zie ze best alweer een tijdje. Niet alleen bij jongeren trouwens. Een vriendin van me heeft er ook eentje en die staat echt leuk. Ze zijn tegenwoordig wel een stuk vrouwelijker. Niet van die stugge jeansstof van de tuinbroeken die ik in de jaren '80 had. 

Die opmerking over dat het lastig is met naar de wc gaan, begrijp ik trouwens niet. Nooit problemen gehad. 

Ik zou het dus gewoon eens proberen! 

Ik vond ze altijd ideaal, lekker veel zakken, comfortabel. Ik had zowel strakke als losse, naar de wc gaan was geen gedoe hoor. Als puber kreeg ik wel commentaar van anderen dat ik altijd een tuinbroek droeg. Zo heeft iedereen wel een favo kledingstuk. 🤷‍♀️

Ik weet niet of ik er nu nog eentje zou dragen. Hoogstens thuis voor het comfort van de meer baggy versie, maar ik heb nu joggingbroeken die je in mijn jeugd niet had/droeg. 

Wattenbolleke

Wattenbolleke

07-01-2022 om 09:10 Topicstarter

De tuinbroek was in de jaren 80 van de 20e eeuw een populair kledingstuk van homoseksuele vrouwen. De tuinbroek werd door de "butch" als stoer ervaren en werd een stereotiep kledingstuk voor openlijk homoseksuele vrouwen.[1]

Is dit wat jullie bedoelen? Ik mag hopen dat we dit anno 2021 wel een beetje kwijt zijn..

Ik vind ze leuk bij vrouwen die bescheiden borsten hebben. 

Ik vind het net als andere kledingstukken, je hebt er hele leuke van en ook exemplaren waarvan ik denk doe maar niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.