Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Trui mooi houden, hoe doe je dat?

Als echte koukleum ben ik gek op gebreide truien en vesten, maar ik vind dat ze nooit lang mooi blijven. Voordat ik het weet, zit het onder de pillen, pluizen, etc. 

Wat doe ik verkeerd? Ik heb sinds kort een pluizentondeuse, maar eigenlijk wil ik de pluizen gewoon voor zijn.

Welke garens kan je het beste mijden en welke blijven wel mooi?


zo min mogelijk wassen, denk dat dat het belangrijkste is

Mlah!

Mlah!

03-10-2021 om 16:43 Topicstarter

Die strategie heb ik bij mijn favoriete trui geprobeerd, vooral veel buiten laten luchten. Maar dat hielp niet 😭

Ik ben ook erg benieuwd! Baal zo dat die truien zo snel lelijk worden.. 

Goede kwaliteit (echte) wol kopen.
Ik brei mijn eigen vesten en truien en kies dus zelf het materiaal. Ik kan concluderen dat hoe beter de kwaliteit van het materiaal is, hoe langer de trui mee gaat. Goedkoop is duurkoop. 
Veel van mijn kledingstukken gaan zo twintig jaar of langer mee. 
Niet in de wasmachine, veel luchten en aan het eind van het seizoen 1x wassen en dan schoon opbergen (tegen motten). 

Als echte wol te duur is, is katoen/viscose misschien een optie. Dat pluist veel minder dan acryl. 

Mooie trui gezien? Koop hem twee keer of in meerdere kleuren. Al jaren m'n strategie.

Trui kopen waarbij het bij de look hoort/past

Geen acryl in ieder geval. Sinds ik dat compleet vermijd gaat het al beter.  Heel veel truien zijn daar (deels) van gemaakt. Let maar eens op. 
Verder al genoemd, weinig wassen. En bij wassen liggend drogen.

Wassen op wol programma dus niet centrifuge en plat laten drogen, geen harde materialen mee wassen, dus niet samen met spijker wassen bijv

Viva-amber schreef op 03-10-2021 om 18:54:

Wassen op wol programma dus niet centrifuge en plat laten drogen, geen harde materialen mee wassen, dus niet samen met spijker wassen bijv

Ik stop doorgaans sowieso geen spijkers bij mijn wasgoed

MoederBarberin schreef op 03-10-2021 om 19:09:

[..]

Ik stop doorgaans sowieso geen spijkers bij mijn wasgoed

Spijkerbroek of andere harde materialen, pillen gebeurt door schuren in de wasmachine. 

Viva-amber schreef op 03-10-2021 om 19:38:

[..]

Spijkerbroek of andere harde materialen, pillen gebeurt door schuren in de wasmachine.

Was een grapje

en denk om sieraden of ritsen in de broek die er langs schuren. 

Pillen gebeurt bij mij met sommige truien ook onder de oksels en onderkant mouwen, simpelweg door de wrijving van mijn arm tegen mijn zijkant en voorkant/buik.

MoederBarberin schreef op 03-10-2021 om 19:09:

[..]

Ik stop doorgaans sowieso geen spijkers bij mijn wasgoed

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.