Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Tips voor voller haar

Het is niet dat ik heel dun haar heb, maar zou wel graag een wat vollere bos willen hebben. Iemand tips buiten droogshampoo met volume?

Ik heb best veel haar, maar het is heel glad en sluik, echt heel moeilijk om er volume in te krijgen. Het enige wat bij mij helpt is highlights, dat maakt het stugger en geeft meer 'lucht' in mijn haar. Zonder highlights is föhnen eigenlijk zinloos bij mij. Je haar moet wel sterk genoeg zijn want het wordt er niet gezonder van.

O ja, en je shampoo en conditioner, die zijn ook belangrijk.

Brabeau

Brabeau

19-12-2021 om 12:40 Topicstarter

Moxxie schreef op 19-12-2021 om 12:07:

Ik heb best veel haar, maar het is heel glad en sluik, echt heel moeilijk om er volume in te krijgen. Het enige wat bij mij helpt is highlights, dat maakt het stugger en geeft meer 'lucht' in mijn haar. Zonder highlights is föhnen eigenlijk zinloos bij mij. Je haar moet wel sterk genoeg zijn want het wordt er niet gezonder van.

O ja, en je shampoo en conditioner, die zijn ook belangrijk.

Highlights? Wat dragen die bij aan föhnen? Ik snap het even niet 😅

Anyway, high lights heb ik al, maar sowieso bedankt voor de reactie!

Brabeau schreef op 19-12-2021 om 12:40:

[..]

Highlights? Wat dragen die bij aan föhnen? Ik snap het even niet 😅

Anyway, high lights heb ik al, maar sowieso bedankt voor de reactie!

Ja echt hoor, mijn haar wordt er stugger van en er komt meer volume in als je föhnt dan zonder highlights. Glad/sluik haar zakt gewoon heel snel in en klit ook bijna niet, dit plaatje laat het zien (ook al heb je er niks aan):

haarschubben-en-zon.jpg

volumepoeder van Taft of een duurder merk of goedkoper van Kruidvat

Kruidvat-Effex-Maximum-Volume-Powder-5940.jpg


Het maakt je haar ‘stug’.  Aan de hoofdhuid aanbrengen en beetje wrijven. 

Ik gebruik al jaren volume schuimgel na het wassen.

Foliumzuur slikken, net als zwangere vrouwen/vrouwen die zwanger willen worden. Helpt ook voor sterkere nagels. 

afrodite05 schreef op 19-12-2021 om 16:38:

Foliumzuur slikken, net als zwangere vrouwen/vrouwen die zwanger willen worden. Helpt ook voor sterkere nagels.

Wel een paar jaar volhouden  tot die tijd is shampoo waar je haar stugger van wordt een prima lapmiddel. Elvive had een shampoo met klei erin, die fles was een beetje lichtturkoois achtig. Daarmee was mijn haar net zo stug als wanneer ik poeder gebruikte. 

Brabeau

Brabeau

19-12-2021 om 17:25 Topicstarter

Ik wil eigenlijk wat meer/dikker/voller haar onderaan, vanaf m'n schouders hangt er zo weinig zeg maar 🤣 bovenop is geen probleem, dus denk dat die volume poeders enzo niet veel nut hebben voor wat ik bedoel. Maar wel lief van jullie reacties! Ik had alleen zelf wat duidelijker moeten zijn.

Ik wil dus eigenlijk meer of dikker haar. Maar geen idee hoe ik dit moet bereiken. Het is ook niet zo dat het onderaan uitgedunt is door de kapper. Misschien zorgen voor minder haaruitval? Dan zouden supplementen kunnen helpen?

Brabeau

Brabeau

19-12-2021 om 17:26 Topicstarter

afrodite05 schreef op 19-12-2021 om 16:38:

Foliumzuur slikken, net als zwangere vrouwen/vrouwen die zwanger willen worden. Helpt ook voor sterkere nagels.

Ja dit zou een optie kunnen zijn inderdaad, dankje!

Brabeau schreef op 19-12-2021 om 17:25:

Ik wil eigenlijk wat meer/dikker/voller haar onderaan, vanaf m'n schouders hangt er zo weinig zeg maar 🤣 bovenop is geen probleem, dus denk dat die volume poeders enzo niet veel nut hebben voor wat ik bedoel. Maar wel lief van jullie reacties! Ik had alleen zelf wat duidelijker moeten zijn.

Ik wil dus eigenlijk meer of dikker haar. Maar geen idee hoe ik dit moet bereiken. Het is ook niet zo dat het onderaan uitgedunt is door de kapper. Misschien zorgen voor minder haaruitval? Dan zouden supplementen kunnen helpen?

Draag je je haar wel eens in een staart? In dat geval kan het breken, zoek een zachter elastiekje.

Er bestaan haargummies, speciale haarvitaminen. Ook regelmatig gelatine eten is goed voor je haar. 

Brabeau

Brabeau

20-12-2021 om 10:04 Topicstarter

ToetieToover schreef op 20-12-2021 om 09:55:

[..]

Draag je je haar wel eens in een staart? In dat geval kan het breken, zoek een zachter elastiekje.

Er bestaan haargummies, speciale haarvitaminen. Ook regelmatig gelatine eten is goed voor je haar.

Ik heb het regelmatig in een staart, maar heel losjes en een elastiekje zonder metaal. Maar misschien toch minder vaak doen dan. 

Haargummies heb ik ooit gehad inderdaad, leken ook wel te werken ja.

Gelatine eten voor je haar heb ik nog nooit gehoord, ik zal Google eens raadplegen.

Permanent laten zetten kan ook helpen. Dat kan ook deels, bijvoorbeeld het langere deel van je haar. 
Zelf heb ik kort slap haar en laat dat twee keer per jaar permanenten. Dan zit er een slag in en heb ik meer volume. 

Brabeau

Brabeau

23-12-2021 om 17:48 Topicstarter

Ans-M. schreef op 22-12-2021 om 14:13:

Permanent laten zetten kan ook helpen. Dat kan ook deels, bijvoorbeeld het langere deel van je haar.
Zelf heb ik kort slap haar en laat dat twee keer per jaar permanenten. Dan zit er een slag in en heb ik meer volume.

Ik denk bij permanente aan een hele krullenbos 😅 ik moet me er eens in verdiepen 

Nee hoor, die krullenbos hoeft niet. Een grove permanent geeft gewoon meer slag. De eerste twee weken na het permanenten kan het iets te veel krullen. Dan veel conditioner gebruiken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.