Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Tandpasta tabs

Zijn hier ervaringen met het gebruik van tandpasta tabs? Hoe bevalt het? Voelt het als tandpasta? Kreeg je je gezin een beetje makkelijk mee? Waar bestel je? 
Na de menstruatiecup en de shampoobars leek me dit een mooie volgende stap in het de vermindering van plastic. Ik zie regelmatig reclame voorbij komen van Smyle en aangezien onze voordeel verpakking tandpasta bijna op is, lijkt me het een goed moment om het eens te proberen. 

ForkedRail47

ForkedRail47

13-08-2021 om 22:58

Hier in huis worden ze al jaren gebruikt. Ze bevallen ontzettend goed. Zorg alleen wel dat je ze vochtvrij bewaard anders worden ze wat zacht. Wij hebben ze in een glazen potje (eigenlijk niet handig, glas in de badkamer) gedaan.

Ik moest even wennen aan de smaak, ze zijn een stuk minder scherp dan 'normale' tandpasta. Nu vind ik die veel te chemisch. De tandarts merkt ook geen verschil qua gaatjes en tandplak. Ze doen hun werk dus prima.

Ik bestel ze via Levenzonderafval, meestal meteen voor een heel jaar. Dezelfde soort denttabs, maar wel goedkoper dan Smyle (althans, de laatste keer dat ik de prijzen vergelijk).
Kun je geen testzakje kopen? Even uitproberen of het bij jullie ook een succes is, kan natuurlijk nooit kwaad. Let dan wel op dat er denttabs met en zonder fluoride zijn.

Evi123 schreef op 13-08-2021 om 22:58:



Ik bestel ze via Levenzonderafval, meestal meteen voor een heel jaar. 

Hier kan je ook een testsetje kopen. 

We kregen Fairy tabs om te proberen. Ben er niet zo enthousiast over, vind het idee wel goed maar voelt niet zo schoon ofzo. Misschien om wat Evi123 ook schreef. Of misschien is een ander merk beter? 

Mok

Mok

14-08-2021 om 07:33

Ik gebruik ze van Lush, heb ze ook geprobeerd van Anna dinges, moet ik even opzoeken. Lush levert ze in plastic potjes die je ook weer in de winkel in kunt leveren. Nadeel is wel dat Lush maar op zo'n vier plekken in NL zit, dus ik zit soms met een kast vol potjes die ik dan in één keer weer inlever. 

Verder bevallen ze heel goed. Ben en Anna, zo heet dat andere merk. Die leveren ze in een zakje, en daarin worden ze snel vochtig en jakkie. 
De smaak is inderdaad even wennen, maar ik ben fan.

erinhanson

erinhanson

14-08-2021 om 21:01 Topicstarter

bedankt! Ik ga inderdaad eerst even een proefpakketje bestellen. Vandaag besproken onder het avondeten. Puberella keurt het bij voorbaat al af. Op tiktoks staan allemaal filmpjes met slechte recensies. En ja, wat op TikTok staat is uiteraard waar…. :p 

Ik ben aan mijn eerste potje tabs bezig, happy tabs gekocht bij Dille en Kamille. Voor daarna heb ik alvast een zakje Ben & Anna gekocht. Mijn gedachte was het glazen potje gewoon steeds te hervullen met nieuwe tabs. De happy tabs bevallen in ieder geval prima, smaak is goed, voelt fris en schuimt ruim voldoende.

ik bestel ze bij Zepig, samen met tandpasta in een glazen pot. Ik wissel af, ook nog af en toe gewone tandpasta, net waar ik zin in heb. Drie opties dus maar ik heb op deze manier al heel wat plastic bespaart.

Hoef je dan helemaal niet meer te poetsen? Ik heb ze gezien, maar nog nooit gekocht.

MarindaH schreef op 15-08-2021 om 22:41:

Hoef je dan helemaal niet meer te poetsen? Ik heb ze gezien, maar nog nooit gekocht.

Huh het vervangt toch gewoon je tandpasta en niet ook je tandenborstel? (zo begrijp ik tenminste, gebruik ze zelf niet, heb net een 5jaar voorraad parodontax oude smaak ingeslagen )

Oh en Marinda, geweldige avatar,  SUCH FUN 

Mok

Mok

16-08-2021 om 06:47

jawel, je kauwt zo'n tablet fijn en poetst met een natte tandenborstel. 

Mok schreef op 16-08-2021 om 06:47:

jawel, je kauwt zo'n tablet fijn en poetst met een natte tandenborstel.

Ahaaaa

Spoken schreef op 16-08-2021 om 01:32:

Oh en Marinda, geweldige avatar, SUCH FUN

Mijn held

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.