Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Stevige gouden ketting

hallo allemaal, 
Ik heb een gouden ketting met een hangertje eraan. Een standaard schakel, ik denk Venetiaans. Alleen... Hij gaat stééds stuk. Ik word er gek van. Hij is niet versleten want pas een paar jaar oud (daarvoor had ik het ook met eenzelfde ketting met hetzelfde probleem).
Ik koop dus niet de goede ketting denk ik. Ik doe er niks geks mee, doe hem af met slapen en douchen en sporten etc.

Zijn er goudsmeden of juweliers in de zaal die me kunnen vertellen welke soort schakel of ketting nou echt sterk is en tegen een stootje kan? 

Een gourmet schakel is veel steviger dan Venetiaans. Gourmet kun je zo goed als dubbelvouwen voordat het breekt. Venetiaans blijft altijd een boogje, zet je daar kracht op, dan knapt het. 

Ik draag mijn gourmet kettinkje al ruim vijfendertig jaar dagelijks, dag en nacht. Is twee keer stuk geweest. Bij de laatste reparatie werd gezegd dat het erg versleten was. Blijf het gewoon dragen, beter een keer verliezen dan het voor eeuwig in een doosje leggen. 

Wattenbolleke

Wattenbolleke

23-12-2025 om 19:29 Topicstarter

ik ga nu twijfelen of ik Venetiaans heb, ik weet niet of dat een boogje blijft. Ik ga hem even bekijken en ook naar Gourmet kijken!

Mocht je een nieuw kettinkje willen kopen, de goudprijs is naar recordhoogte gegaan. 
Wel een goede tijd om je oude ketting te verkopen of in te wisselen.
Goudprijs bereikt na twee maanden weer nieuwe recordhoogte | Economie | NU.nl

Ik zou een verguld exemplaar kopen (goud is zwak), een schakelverband kiezen dat over meerdere schakels heengrijpt, twee kettinkjes dragen die op punten aan elkaar vastzitten (óf precies dezelfde, óf heel erg afwijkend) of een dunne nylondraad bijvoorbeeld onzichtbaar naaigaren, door de schakels en de hanger heen rijgen. 
https://www.huis-en-comfort.nl/p/transparant-naaigaren-2-stuks-van-200-m-transparant-zwart-6430120/

Wattenbolleke

Wattenbolleke

24-12-2025 om 09:32 Topicstarter

verguld wil ik niet, ik wil juist iets wat mn hele leven mooi blijft. Moet ie alleen niet breken 🤣

Wattenbolleke schreef op 24-12-2025 om 09:32:

verguld wil ik niet, ik wil juist iets wat mn hele leven mooi blijft. Moet ie alleen niet breken 🤣

Verguld, gaat er inderdaad af, dus dat kun je dan alleen dragen bij gelegenheden, maar als je dat dagelijks draagt, dan poetst dat er na een tijdje vanzelf af. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.