Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

spoedig: zwarte kleding kopen, Utrecht

Morgen (zaterdag) wil ik graag zwarte kleding kopen in Utrecht. Geschikt voor begrafenis en concert geven, en eventueel voor werk of zo.

Jullie begrijpen het al, ik heb het spoedig nodig. Ik heb wel zwarte kleding maar ik vind deze wat te oud. Een zwarte wollen jurk heb ik o.a. (maar dus te weinig netjes, wat te uitgelubberd en zo). Mijn zwarte broek is versleten. 
Ik heb nog wel een lange zwarte elastische rok (beetje zwierig) maar volgens mij valt mijn dikkige buik daarin best wel op. Ik kan me er niet mooi in kleden volgens mij.

Waar zal ik naartoe gaan? Ik ben te dik, maat 42 pas ik denk ik al niet meer, nog wat groter dus.

Het mag niet te warme kleding zijn, want het schijnt binnenkort warm te worden. Maar wel een beetje netjes en zwart (hint naar kunstzinnig is ook geen probleem, of eenvoudig is ook goed). 

Help
Broek, blouse met halve mouwen (geen kwartmouwen maar halve mouwen, ik ben 50+), zwarte broek. 
Mijn buik is vooral te dik.
Jurk mag ook maar dat is misschien nog wel lastiger. 
Er zijn zoveel winkels en ik weet het niet, hopelijk heeft iemand een paar goede tips. Hopelijk kan ik snel slagen voor de begrafenis en een beetje tevreden zijn.

Ik heb ook tips nodig omdat het altijd heel druk is en ik winkelen toch al druk/stressvol vind en ik van slag ben. Vanwege de komende begrafenis.

Allereerst veel sterkte gewenst!

Studio Anneloes heeft mooie zwarte travelstof broeken in jouw maat.
Uiteraard hebben ze ook mooie bovenkleding.
In Utrecht te kopen bij
Arthur en Willemijn en
Fier mode 

Ik verwacht dat ze je hier ook goed kunnen adviseren.

MS Mode, vanaf maat 38 tot en met 50+ maten.

leuke kleding gericht op het seizoen. Hebben veel shirts en blouses met ellenboog lange mouwen. Ideaal om de fipfiletjes aan je armen te verdoezelen.
Mooie broeken wijde pijp, rokken en jurken. Spijker, pantalons en luchtige stoffen. Ik zou er eens binnenlopen.

overigens is maat 42/44 geen dramatische maat.
Probeer een beetje lief voor jezelf te zijn.

heel veel succes en sterkte.

by the way…(volledig) zwart op begrafenissen is niet meer zondermeer een must.

misschien dit ook leuk, ook met het oog op de andere activiteiten waarbij je het wil dragen?

https://www.msmode.nl/collectie/broeken/wide-leg-broek-met-ceintuur-M11784059.html

C&A heeft vast zwarte broeken. 

Tegen de drukte: ga zo vroeg mogelijk. Zaterdagmiddag is natuurlijk niet het ideale moment om in alle rust te winkelen. 
Als je echt rust wilt zou ik het online regelen 

-Augusta-

-Augusta-

16-05-2026 om 07:28 Topicstarter

Heel veel dank RavIvaR en Euphoria! Ook voor de sterktewensen.
Dan ga ik vandaag sowieso bij die de drie genoemde winkels kijken!

Soms zou ik op dit forum zo graag lekker van me afschrijven alsof jullie allemaal vriendinnen en vrienden van me waren. Met alle details (wie het was van mij, wanneer de begrafenis is, hoe ik me voel en waarom). Volgens mij kon dat pakweg 20 jaar geleden nog net, maar ik zit nu wel met de herkenbaarheid.

In ieder geval kan ik wel zeggen dat we hebben gehoord dat het momenteel druk is qua uitvaarten. Vanwege de babyboomers en vanwege de feestdagen tussendoor.

-Augusta-

-Augusta-

16-05-2026 om 07:33 Topicstarter

Ook bedankt aan Joszy! Ook C&A dus. En goed idee om vroeg te gaan. Ik heb maar 6 uur geslapen, dus ga ik wel vroeg en dan vanmiddag even slapen. Goed plan.

-Augusta-

-Augusta-

16-05-2026 om 08:02 Topicstarter

Euphoria schreef op 16-05-2026 om 07:19:

by the way…(volledig) zwart op begrafenissen is niet meer zondermeer een must.

misschien dit ook leuk, ook met het oog op de andere activiteiten waarbij je het wil dragen?

https://www.msmode.nl/collectie/broeken/wide-leg-broek-met-ceintuur-M11784059.html

De broek is soort van oké, niet helemaal mijn stijl, maar deze is niet in zwart te krijgen en dit keer heb ik zwart nodig.....

H&M heeft ook wel zwarte broeken en blouses. En daar pas je met maat 42/44 wel in ook.

Joszy schreef op 16-05-2026 om 07:25:

C&A heeft vast zwarte broeken.

Tegen de drukte: ga zo vroeg mogelijk. Zaterdagmiddag is natuurlijk niet het ideale moment om in alle rust te winkelen.
Als je echt rust wilt zou ik het online regelen

Wehkamp 

Best snel met bezorgen 

En sterkte ♥️

-Augusta-

-Augusta-

16-05-2026 om 08:07 Topicstarter

M&S zit online niet zoveel moois bij heb ik het idee. Gemiddeld wat ordinair. 
Niet alles hoor. Dit vind ik bijvoorbeeld heel geschikt:
https://www.msmode.nl/collectie/tops-en-t-shirts/tops/top-met-pofmouwen-E20365012.html#start=34

-Augusta- schreef op 16-05-2026 om 08:07:

https://www.msmode.nl/collectie/tops-en-t-shirts/tops/top-met-pofmouwen-E20365012.html#start=34

Online staat er nu niet alles op. Die melding kreeg ik toen ik de site bezocht. Ze verwijzen naar een winkel. Normaliter staat alles op de site.

moet je smaak zijn. Ik zelf vind het juist fijn dat ze allerlei stijlen verkopen. Van zakelijk, netjes tot casual.

het soort shirt dat je plaats bedoel ik inderdaad. Die vind ik ook heel mooi.

tip: bij de dames die de kleding dragen staat welke maat ze dragen.zo heb je online een idee. MSMode valt wat groter.

Denk dat jij in dit shirt maat M nodig hebt.

ze verkopen ook merk FSTVL en dat valt iets kleiner dan MSMode.

Gecondoleerd en sterkte Augusta,

Online zie ik bij WE en Expresso ook een mooie zwarte broek en beide hebben een winkel in Utrecht.

Bij expresso zie ik ook een simpele zwarte jurk en blouse, als je mouwen te lang vindt, kun je ze achteraf altijd laten inkorten.

Ik ben ook niet de slankste: heb een Zwarts T shirt(dikkere Stof gekocht) Met mouwen voor een begrafenis. En draag daar in de Winter een jasje over, en als het wat warmer is heb ik er een wit/zwarte sjaal bij. In de jurk zitten steekzakken voor een zakdoek.

-Augusta- schreef op 16-05-2026 om 08:07:

Het ligt er natuurlijk aan welk budget je in gedachten hebt. MS, C&A en H&M zijn goedkoper. 

Studio Anneloes is wel prijzig en We en Expresso zitten daar tussenin. 

Persoonlijk zou ik de eerste categorie niet kiezen voor jouw doel nu maar investeren in een mooie kleding waar je nog  jaren plezier van kan hebben. Maar mocht dat wel het budget zijn dat je eraan kan of wil uitgeven gaat dat vast ook lukken.

Het shirt van de link is er online enkel nog in maat XL zie ik. Daarnaast is het 97 procent polyester. Daar zou ik zeker met warme dagen niet voor kiezen.

Hoe dan ook nogmaals veel sterkte en van je afschrijven mag zeker.

-Augusta-

-Augusta-

16-05-2026 om 09:28 Topicstarter

BlairW, dank voor de tip van gewoon H&M, zal ik ook kijken.
Roos57, ook dank (ook voor de sterkte). Ik heb inmiddels online gekeken. Ontzettend veel keus ja...normaal durf ik dat wel aan maar dit keer eigenlijk niet.
Euphoria, ik zal dan toch bij M&S gaan kijken.
Tuinfluiter, dank, de WE en Expresso komen ook op mijn lijstje.
Ted68, dank je voor het meedenken.

Super al jullie snelle reacties!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.