Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Shampoo en jeuk

Sinds een jaar of twee heb ik steeds jeuk op mijn hoofd ( nee geen beestjes🤪) en bedacht me dat het misschien door de shampoo kon komen.
Sinds de overgang is mijn haar al vreselijk dun geworden en nu ook nog die jeuk erbij, gek word ik ervan.
Natuurlijk op internet gezocht en het lijkt misschien te liggen aan sulfaten en parabenen.
Iemand ook last van jeuk op het hoofd en wie heeft er tips voor shampoo zonder sulfaten en parabenen?


Mok

Mok

17-08-2021 om 15:51

Ik heb jarenlang jeuk gehad op mijn hoofd, enorm veel schilfers. Allerlei shampoos geprobeerd, sinds ik een shampoobar van Lush gebruik ben ik overal vanaf. 

Dat kan inderdaad. SLS is trouwens ook een beruchte uitdroger van je huid. Zou je 't aandurven om je haar eens een paar dagen niet te wassen en eventueel alleen uit te spoelen met lauw water? Om te kijken wat het doet?

Je kunt ook jeuk krijgen van een schimmel op je hoofd waardoor je vettige roos krijgt. Die roos jeukt. Daar zijn schampoos voor die op doktersrecept zijn.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2021 om 16:16

Ik had het ook en ben ervan af sinds ik olijfzeep (met een geurtje, dat dan weer wel) gebruik. Daar heb ik wel een maand of 2 aan moeten wennen, maar nu vind ik het heerlijk.

Puzzelstukje

Puzzelstukje

17-08-2021 om 16:26 Topicstarter

Bedankt alvast. Mijn hoofdhuid schilfert niet, dus ook geen roos en is zeker niet vet.
Ik was mijn haar maar 1 x per week met een normale shampoo en de rest van de week spoel ik het onder de douche uit en doe er crème spoeling in, waar volgens het etiket niet van die troep in zit.
Een shampoobar van Lush heb ik ooit geprobeerd, maar daar werd mijn haar nog droger van helaas.

Heb ik ook gehad. Heb nu Loving Blends van Garnier, daar heb ik geen last van.

Ik volg de curly girl methode en gebruik dus alleen maar producten zonder siliconen, sulfaten en uitdrogende alcohol en met de juiste phwaarde. 

Er zijn genoeg speciale shampoos voor dit soort klachten, bijvoorbeeld de Dry and Itchy van As I Am. Verder helpt een scalpbrush ook heel goed.

ik heb dit jaren terug ook gehad. Sindsdien was ik niet meer met shampoo. Maar ik gebruik Rhassoul klei: daarmee was ik mijn haren als een shampoo mee onder de douche. Schuimt uiteraard niet, en moet even zacht worden voor je aan de slag kan, het is immers gedroogde klei. Je kan je haren ook wassen met ei en honing, maar dat heeft meer inwerktijd nodig zoals bij een masker.

Ik gebruik ook een ontkalker, dat hielp bij tegen dof en vettig haar.

Sinds ik dit doe zijn mijn haren van een zielig bosje haar, naar een mooie volle bos gegaan in een jaar tijd. (Natuurlijk niet alles in 1 keer op dezelfde lengte)

ik krijg het ook van iedere cremespoeling.
Misschien daar mee stoppen?
Ontziltten doe ik nu met zo’n ontklitspray alleen in de punten: nooit meer jeuk gehad.

Nomade schreef op 17-08-2021 om 18:14:

ik krijg het ook van iedere cremespoeling.
Misschien daar mee stoppen?
Ontziltten doe ik nu met zo’n ontklitspray alleen in de punten: nooit meer jeuk gehad.

Cremespoeling of conditioner smeer je toch niet op je hoofdhuid? 

Tatemae schreef op 17-08-2021 om 18:00:

ik heb dit jaren terug ook gehad. Sindsdien was ik niet meer met shampoo. Maar ik gebruik Rhassoul klei: daarmee was ik mijn haren als een shampoo mee onder de douche. Schuimt uiteraard niet, en moet even zacht worden voor je aan de slag kan, het is immers gedroogde klei. Je kan je haren ook wassen met ei en honing, maar dat heeft meer inwerktijd nodig zoals bij een masker.

Ik gebruik ook een ontkalker, dat hielp bij tegen dof en vettig haar.

Sinds ik dit doe zijn mijn haren van een zielig bosje haar, naar een mooie volle bos gegaan in een jaar tijd. (Natuurlijk niet alles in 1 keer op dezelfde lengte)

Mag ik vragen waar ik aan moet denken bij een ontkalker?

Brabeau schreef op 17-08-2021 om 18:29:

[..]

Mag ik vragen waar ik aan moet denken bij een ontkalker?

Het is een waterontharder blijkbaar en geen ontkalker. Had ik even verkeerd onthouden. 

Maar je draait hem op kraan, en dan onthard hij dus het water. De filter vervang je bij x aantal liters.

Je kan hem er permanent op laten, dan schijnt het ook te helpen tegen kalkaanslag.

Ik had dat ook. Ik gebruik de Guhl sensitive shampoo en nu heb ik daar geen last meer van. Ik weet alleen niet of dat voldoet aan de eisen over sulfaten en parabenen.

Ga je slapen met nat haar?

Goedkoopste shampoo gebruiken die er te vinden is. Daar zit de minste rommel in. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.