Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Shampoo bar

Ik kom steeds vaker de shampoo bars tegen. Het ziet eruit als een vast stuk zeep maar dan dus voor je haren. Ik ben nu wel benieuwd of zo'n bar fijn is?

Doe je er echt lang mee? Leg je hem in een zeepbakje onder de douche of hoe bewaar je zo'n ding? Schuimt het? Heb je een fijn, schoon gevoel na het douchen?

Kortom, wat zijn de voor- en nadelen van een shampoo bar?


Ik vind het niets. Maar ik heb heel dik en lang haar. Duurt al een tijd voor het nat is en met dat zielige beetje schuim dat van zo'n bar afkomt krijg ik mijn haar niet ingezeept. Daarna altijd hele erge klitten.
Gewone shampoo gaat er erg hard doorheen en ook dan is haren wassen echt een klus. Ik heb de hele shampoo opgegeven en doe nu rinse only. Alleen met water wassen. Ook een klus, maar minder erg dan shampoo, conditioner, haarmasker.

Het is iets ongemakkelijker dan een fles leegknijpen maar ik vind het fijn dat ik er op geen enkele manier het milieu mee belast. Het schuimt prima, mijn haar is schoon en het ligt in een zeepdoosje. 

bevalt mij prima, als je met de bar over je hoofd wrijft komt er echt wel een bult schuim. Ik heb diverse soorten gehad en het schuimt bij allemaal. Ik krijg er wel wat trouwerig haar van, maar dat vind ik niet zo erg

Ik gebruik ze van Beesha. Heb ook van Happy soap gehad maar die vond ik niet fijn. 

Ik laat hem in mijn handen schuimen en doe het dan door mijn haar. Het is even wennen maar ik wil niet anders meer.
Hier heeft het hele gezin zijn eigen shampoo bar en eigen bodybar. Heerlijk.
Ik heb ook nog een conditioner bar maar als die op is ga ik daarvoor toch weer over op een fles, aan de conditioner bar kan ik niet wennen.

We bewaren ze op aparte zeepbakjes die aan de muur hangen buiten het douchedeel ivm vocht.
Ze gaan veel langer mee dan een fles.

Ik heb ook dik en lang haar en ben al ruim 10 jaar heel tevreden met een shampoobar van Lush. Allerlei andere merken geprobeerd de afgelopen twee jaar en die vind ik dan weer helemaal niks, doordat ze geen van allen schuimen. Die van Lush schuimt wel, en ik hoef echt maar een paar keer te wrijven om schuim te krijgen. 

Ik bewaar hem op een zeepschaaltje naast de douche. Hij moet goed kunnen drogen.

Belangrijkste reden voor mij is dat je er geen plastic afval mee creëert.

En.nu met vakantie ook heel makkelijk. Geen kans meer op lekkende flessen in de toilettas. Ze zitten in washandjes met een touwtje eraan. Na het douchen hangen we ze op in de tent, ruikt die ook meteen lekker, en als ze droog zijn weer in de toilettas.

Ik gebruik nu sinds kort de shampoo bar en ook een conditioner bar. Vind het echt veel fijner, m'n haar voelt heel schoon aan en het wordt minder snel vet. Je moet wel een beetje handigheid krijgen in het wassen met zo'n bar. Ik bewaar het gewoon in een zeepbakje.

Waarom heet dat zo?

Fuchsia schreef op 08-08-2021 om 12:41:

Waarom heet dat zo?

Omdat het een vaste shampoo is in de vorm van een zeepbar/zeepstuk.

Ze hadden het ook shampoostuk kunnen noemen maar dat klinkt zo gek 😂

zakchips

zakchips

08-08-2021 om 12:44 Topicstarter

PinkFlower schreef op 08-08-2021 om 12:28:

Ik gebruik ze van Beesha. Heb ook van Happy soap gehad maar die vond ik niet fijn.

Ik laat hem in mijn handen schuimen en doe het dan door mijn haar. Het is even wennen maar ik wil niet anders meer.
Hier heeft het hele gezin zijn eigen shampoo bar en eigen bodybar. Heerlijk.
Ik heb ook nog een conditioner bar maar als die op is ga ik daarvoor toch weer over op een fles, aan de conditioner bar kan ik niet wennen.

We bewaren ze op aparte zeepbakjes die aan de muur hangen buiten het douchedeel ivm vocht.

Heb je dan niet heel veel zeepbakjes hangen? Wij verhuizen binnenkort dus moet sowieso nog kijken en ervaren hoe we dingen straks hebben in onze badkamer. 

Verschillende merken is ook fijn om over te horen! Ik kom er verschillende tegen maar of er verschil in zit en wat dat verschil dan is...

Fuchsia schreef op 08-08-2021 om 12:41:

Waarom heet dat zo?

Volgens mij omdat het in een vaste vorm is, een blok. Dat daar het Engelse bar voor staat.

zakchips

zakchips

08-08-2021 om 12:47 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 08-08-2021 om 12:29:

Ik heb ook dik en lang haar en ben al ruim 10 jaar heel tevreden met een shampoobar van Lush. Allerlei andere merken geprobeerd de afgelopen twee jaar en die vind ik dan weer helemaal niks, doordat ze geen van allen schuimen. Die van Lush schuimt wel, en ik hoef echt maar een paar keer te wrijven om schuim te krijgen.

Ik bewaar hem op een zeepschaaltje naast de douche. Hij moet goed kunnen drogen.

Belangrijkste reden voor mij is dat je er geen plastic afval mee creëert.

Oh ik hou er ook wel van als het een beetje schuimt. Ik heb weleens een gewone shampoo gehad die dat nauwelijks deed en ik had echt het gevoel dat mijn haar niet helemaal lekker schoon werd.

SneakerLover schreef op 08-08-2021 om 12:30:

Ik gebruik nu sinds kort de shampoo bar en ook een conditioner bar. Vind het echt veel fijner, m'n haar voelt heel schoon aan en het wordt minder snel vet. Je moet wel een beetje handigheid krijgen in het wassen met zo'n bar. Ik bewaar het gewoon in een zeepbakje.

Welke handigheid moet je erin krijgen? Is het omdat zo'n stuk makkelijk uit je hand glibbert?

Ja wel veel zeepbakjes maar het ziet er best gezellig uit. 
Anders waren het veel flessen geweest, dit vind ik mooier haha.

PinkFlower schreef op 08-08-2021 om 12:44:

[..]

Omdat het een vaste shampoo is in de vorm van een zeepbar/zeepstuk.

Ze hadden het ook shampoostuk kunnen noemen maar dat klinkt zo gek 😂

Maar je hebt toch altijd op die manier ook stukken gewone zeep gehad aan een koortje en zo?

Dat wast toen op eens niet hygiënisch genoeg. Daarop is vloeibare zeep bedacht.

Ik heb vier zeepbakjes staan: shampoo, lichaamszeep, gezichtszeep en een scheerzeep. Het oogt een stuk rustiger dan vier plastic flessen.

Ik begon ooit met de solid shampoo van Balade en Provence - Lavendel. Dat was geen succes: weinig tot geen schuim en een bos touw als haar daarna.

Daarna overgestapt op Lush - Jason and the Argan Oil. Wat een verademing: gewoon schuim en normaal verzorgd haar na het wassen. 

Nu heb ik de Love is in the Hair shampoo bar van Bomb Cosmetics. Vergelijkbaar met Lush, alleen de geur vind ik niet zo lekker. Wel erg blij met hun solid shower gel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.