Beauty en fashion
JanaDana
11-09-2025 om 14:53
Nieuw kapsel, op zoek naar ideeën.
Binnenkort een afspraak bij de kapper. Ik wil eens een heel ander kapsel. Maar nog niet echteen idee hoe of wat.
Ik ben 50 en heb heel fijn (de structuur dus) haar. Helaas is het de laatste tijd wel wat uitgedund waardoor lang niet echt mooi meer is. Voor een deel krult het, maar het haar bovenop mijn hoofd doet daar niet aan mee. Het is nu op 1 lengte tot over m'n schouders. Ik heb bruin haar met wat grijs erdoorheen.
Wat ik iig niet wil:
Echt kort/ a la kortpittig
Asymetrisch
Opgeschoren aan de achterkant
Verven
Wil iemand helpen met inspiratie voor een mooi kapsel?
JanaDana
12-09-2025 om 08:45
ja, iets als een bob zal het wel worden denk ik. En ik ga zeker eerst overleggen. Soms denk ik: zal ik een keer zeggen ga je gang maar en knip het zoals je het zelf mooi vindt, maar dat durf ik niet.
Ik snap trouwens nooit wat nou de definitie is van een bob. Omdat er dus blijkbaar zoveel verschillende zijn, er is niet maar 1 model bob. Maar waar moet een kapsel dan aan voldoen om bob te mogen heten?
Herfstappeltaart
12-09-2025 om 10:00
rionyriony schreef op 12-09-2025 om 08:23:
Je zegt uitgedund, en mogelijk bedoel je dat er haren zijn uitgevallen of dat het haar bovenop niet meer zo lang groeit als vroeger. Onderop is het dan dikker.
Doordat er onderop (nekpartijen) meer haren groeien valt het op dat de bovenste partij schaarser geïmplanteerd is, dus die zou ik dan ook wat laten uitdunnen zodat het niet meer opvalt.
Verder zie ik hier boven erg mooie kapsels maar geen idee wat de vorm van je gezicht is en dat is toch het belangrijkste. Vanaf je 35ste verandert de vorm van je gezicht vaak; de wangen worden slapper, zakken naar beneden dus toont je gezicht van onderen breder en dan heb je ook een ander model kapsel nodig. Om dat niet te benadrukken zegmaar.
Het eerste modelletje zal daar niet zo gauw last van krijgen vanwege haar smalle kin en brede jukbeenderen maar de volgende kan best last krijgen van wanghuidmigratie op latere leeftijd. Hoewel niet zo erg als sommige andere gezichtsvormen en andere bindweefselkwaliteiten. Het noodlot is ongelijk verdeeld.
"wanghuidmigratie"...
Schoondochter
12-09-2025 om 10:43
JanaDana schreef op 12-09-2025 om 08:45:
ja, iets als een bob zal het wel worden denk ik. En ik ga zeker eerst overleggen. Soms denk ik: zal ik een keer zeggen ga je gang maar en knip het zoals je het zelf mooi vindt, maar dat durf ik niet.
Ik snap trouwens nooit wat nou de definitie is van een bob. Omdat er dus blijkbaar zoveel verschillende zijn, er is niet maar 1 model bob. Maar waar moet een kapsel dan aan voldoen om bob te mogen heten?
Dit doe ik eigenlijk altijd. Zij knippen de hele dag mensen en hebben er veel meer verstand van dan ik. Werkt prima hoor.
JanaDana
12-09-2025 om 12:03
Schoondochter schreef op 12-09-2025 om 10:43:
[..]
Dit doe ik eigenlijk altijd. Zij knippen de hele dag mensen en hebben er veel meer verstand van dan ik. Werkt prima hoor.
Ik denk het toch niet. Er zijn ook kapsels die ik absoluut niet wil, ook niet als de kapper zou vinden dat het me mooi zou staan.
Irma3110
12-09-2025 om 13:58
Hier geef je aan de hand van de voorbeelden aan wat je daarvan niet leuk vindt. Is het een idee om dat aan de kapper te laten zien? Foto's op de telefoon opslaan en dan aangeven wat er te kort/lang/te veel in je gezicht is? Dan kan je aan de hand van die "eisen" de kapper wel haar gang laten gaan.
En ga je vaker naar dezelfde kapper? Die van mij weet onderhand beter wat ik wil dan ik, als ik een beetje overdrijf...
JanaDana
12-09-2025 om 14:11
ja, goed idee om foto's te gebruiken. Ik ga wel pas voor de tweede keer naar deze kapper. Kan steeds maar niet goed ergens mijn plek vinden.
JanaDana
12-09-2025 om 20:31
Beerlover schreef op 11-09-2025 om 22:09:
ik vind het kapsel van Pommelien Thijs keimooi.
Ik moest even googlen, maar zie een 24 jarige blondine, met op elk beeld weer een ander kapsel. Denk niet dat ik daar veel aan heb.
FaithfulDuck87
12-09-2025 om 20:42
ik heb op pinterest een bord met kapsels, die ik mooi vindt. En dat laat ik de kapster soms zien. Heb mijn haar nu langer, dat komt mooi uit want wil mijn coupe nu weer wat veranderen.
Widajo
13-09-2025 om 09:21
Friezinnetje schreef op 12-09-2025 om 20:42:
ik heb op pinterest een bord met kapsels, die ik mooi vindt. En dat laat ik de kapster soms zien. Heb mijn haar nu langer, dat komt mooi uit want wil mijn coupe nu weer wat veranderen.
Dat heb ik ook wel eens gedaan, verschillende kapsels 'bewaard', laten zien en dan met de kapster besproken welke het beste bij mij zal staan.
Werkt prima maar je moet dan wel vertrouwen hebben in haar/hem
Zilver_gray
13-09-2025 om 10:16
Als ik toe ben aan een nieuw kapsel kijk ik veel op Insta of Pinterest. Heb ik iets gevonden, sla ik het op en laat het mijn kapster zien. Is altijd goed gegaan.
Knutselkei
13-09-2025 om 10:48
Dat zou ik dan niet durven. Ik neem wel kapsel mee maar moet dan wel echt veel zeggen tijdens t knippen. Ik heb bv heel veel weerborstels en als je die wat korter knipt dan leiden ze een eigen leven
Bv lok over voorhoofd is dan mini kuif. In mijn nek moeten ze juist weer heel kort anders steken ze uit mijn hoofd
Ik ben ook altijd wel jaren trouw aan een kapper. Dan weten ze wel waar wel en waar niet te kort. Maar op een of andere manier stoppen de mijne ook allemaal ... Ligt vast aan mijn haar. Ooit vroeg een vriendin van mijn dochter of ik model wilde zijn. Mijn haar ziet er nml wel makkelijk uit als het goed geknipt is. Ik zei dan zak je meteen 
Zilver_gray
13-09-2025 om 11:04
Knutselkei schreef op 13-09-2025 om 10:48:
Dat zou ik dan niet durven. Ik neem wel kapsel mee maar moet dan wel echt veel zeggen tijdens t knippen. Ik heb bv heel veel weerborstels en als je die wat korter knipt dan leiden ze een eigen leven
Bv lok over voorhoofd is dan mini kuif. In mijn nek moeten ze juist weer heel kort anders steken ze uit mijn hoofd
Ik ben ook altijd wel jaren trouw aan een kapper. Dan weten ze wel waar wel en waar niet te kort. Maar op een of andere manier stoppen de mijne ook allemaal ... Ligt vast aan mijn haar. Ooit vroeg een vriendin van mijn dochter of ik model wilde zijn. Mijn haar ziet er nml wel makkelijk uit als het goed geknipt is. Ik zei dan zak je meteen
Misschien scheelt het dat ik het vrijwel altijd lang heb en in lange lagen laat knippen/snijden/defileren. Soms wat korter aan de zijkanten en een lange pony. Niks spannends hoor
Irma3110
14-09-2025 om 12:21
Knutselkei schreef op 13-09-2025 om 10:48:
Juist vanwege mijn kruinen en dergelijke, is het bij mij lastig om gewoon te zeggen "dat kapsel wil ik, knip het maar zo". Met droog haar bespreken wat ik graag zou zien, met daarbij de vraag of dat gezien mijn hoofd/haarrichting/haarkwaliteit zou kunnen, zorgt ervoor dat de kapper haar kennis goed kan combineren met mijn wensen, zodat ik er op mijn mooist vandaan kom. Dat ging de eerste keer heel goed, de tweede keer wist ze nog veel van de eerste keer en vanaf toen was ze mijn vaste kapper. Ik geef heel globaal mijn wensen aan en geef daarbij vrije hand om er met mijn haar iets moois van te maken.
Knutselkei
14-09-2025 om 12:47
Irma3110 schreef op 14-09-2025 om 12:21:
[..]
Juist vanwege mijn kruinen en dergelijke, is het bij mij lastig om gewoon te zeggen "dat kapsel wil ik, knip het maar zo". Met droog haar bespreken wat ik graag zou zien, met daarbij de vraag of dat gezien mijn hoofd/haarrichting/haarkwaliteit zou kunnen, zorgt ervoor dat de kapper haar kennis goed kan combineren met mijn wensen, zodat ik er op mijn mooist vandaan kom. Dat ging de eerste keer heel goed, de tweede keer wist ze nog veel van de eerste keer en vanaf toen was ze mijn vaste kapper. Ik geef heel globaal mijn wensen aan en geef daarbij vrije hand om er met mijn haar iets moois van te maken.
Ik weet wel wat mijn haar kan dus ik kies een kapsel naar lengte zeg maar. En meestal heeft ze dan een aanvulling.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.