Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Nettere kleding... Hoe, wat, waar?

Ik heb een nieuwe baan. Hartstikke leuk, ik ben er erg blij mee! Een probleempje: ik ben gewend in versleten spijkerbroek en desnoods op slippers op het werk te kunnen verschijnen, maar hier wordt 'business casual' verwacht. Ik heb al wat rondgekeken op kantoor en wel wat jeans en gympen gespot, maar toch vooral veel pantalons, blouses en blazers. Die heb ik dus niet, er ik heb werkelijk geen idee waar te beginnen! 

Qua figuur ben ik niet zo moeilijk denk ik. 1.80 lang, slank, zandloper. Ik wil er geen fortuin aan uitgeven, vooral omdat ik dus alles tegelijk moet kopen nu... 

Wie heeft er tips voor een goede winkel waar ze je adviseren (maar dan dus weer niet de hoofdprijs vragen, lastig denk ik), of links naar sites, of.. Wat dan ook. Alle tips zijn welkom. Ik heb echt geen idee. 


Bij Esprit hebben ze altijd wel nettere kleding. En bij H&M. En Zara. 

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je leeftijd welk merk/stijl bij je past.

expresso, sommige lijnen van gerry weber.
Begin met een donkere jeans, een coltruitje en een blazer. Dan varieer je met het truitje en het lijkt steeds anders.

Peaches

Peaches

27-10-2021 om 20:47 Topicstarter

Oja, ik ben eind 30.
Ik weet wel dat ze het overal hebben, maar ik heb echt geen idee wat bij elkaar past en zo. Wat handig is als basis. En wat leuk is, wat truttig, enzovoort. Ik zal nooit een fashionista worden, maar ik zou er graag fatsoenlijk en een beetje leuk uitzien.. 

Peaches

Peaches

27-10-2021 om 20:50 Topicstarter

Ysenda schreef op 27-10-2021 om 20:46:

expresso, sommige lijnen van gerry weber.
Begin met een donkere jeans, een coltruitje en een blazer. Dan varieer je met het truitje en het lijkt steeds anders.

Kijk, dit soort tips! Een zwarte blazer dan? 

Vragen die dan meteen opkomen: als jeans niet kan, hoe combineer je broek en blazer dan? Zelfde kleur of juist niet? 

Totale nitwit hier hè.. 

in dit geval zou ik zo'n zalonbox (of een ander merk) nemen en daar specifiek om nette kleding vragen. 

Peaches schreef op 27-10-2021 om 20:50:

[..]

Kijk, dit soort tips! Een zwarte blazer dan?

Vragen die dan meteen opkomen: als jeans niet kan, hoe combineer je broek en blazer dan? Zelfde kleur of juist niet?

Totale nitwit hier hè..

Alleen zwart als het je staat, anders heel donkerblauw. Ik vind dat ook net iets makkelijker te combineren dan zwart.

Ik zou inderdaad voor zo'n zalonbox gaan. Een pak (Is nu ook helemaal hip), een aparte blazer, een donkere broek of pantalon. Pak en blazer zou ik in neutrale kleuren doen. Dus geen lila of zo want dan valt bij de derde keer al op dat je wéér hetzelfde draagt. Obama had 1 pak dat hij altijd droeg bij feestelijkheden. Is niemand ooit opgevallen 🤣.

En dan wat meer los met shirts en bloesjes.

Bij de Bijenkorf kan je ook gratis iemand aanvragen voor advies. Diegene kent dan echt alle merken en pasvormen van al die shops in shops. Echt ideaal.

Ik denk dat je met een pak, een blazer, 1 of 2 broeken en een paar bloesjes er al bent hoor. Later kan je verder uitbreiden.

Ga naar de WE goede stukken en betaalbaar. 
Ik dacht ook direct aan een pak want daarmee kan je uitpakken als geheel maar ook de broek los met een mooie blouse, leuke top, classy trui en het jasje kan je ook nog eens dragen op een jurkje en op een mooie jeans en als je ook nog een rok koopt kan je die ook weer combineren met het jasje, de blouse, top en trui oftewel een setje of 10 kan je dan zo maken. 
Nog een paar nette laarzen en een paar nette sneakers en je loopt er keurig bij. 

Als je op kantoor al jeans en sneakers hebt gespot dan is dat toch juist wat je aan kunt houden voor jezelf? Hoe meer mensen dat dragen (met nette blouse/spencer/jasje) hoe meer het gebruikelijk wordt zodat mensen zich niet meer in ongemakkelijk zittende mantelpakjes hoeven wurmen. 

Ik ben fan van de WE en Esprit voor zakelijke(re) kleding. Mijn varianten voor business casual (inclusief wat merken-tips): 

- donkere jeans (zwart, donkergrijs of heel donkerblauw van Esprit), effen truitje (met col of glad, Esprit/WE/Zara) en colbert in een kleurtje (kan zowel een knalkleur als een wat rustigere kleur als donkerblauw zijn, Esprit/WE) met daaronder pumps 
- nette jumpsuit (LaDress, Vanillia of Studio Anneloes) met pumps 
- nette jurk (Esprit, Vanillia, Scotch&Soda, Tommy Hilfiger, Fabienne Chapot) 

M’n favoriete pumps-merk is Peter Kaiser. Tijdloos en toch hip én loopt zalig. 

De Esprit-winkel in ons dorp is trouwens een franchise en heeft fantastisch personeel, dat goed meedenkt. Misschien toevallig die bij jou ook? 

-Nienke- schreef op 27-10-2021 om 22:02:

Ik ben fan van de WE en Esprit voor zakelijke(re) kleding. Mijn varianten voor business casual (inclusief wat merken-tips):

- donkere jeans (zwart, donkergrijs of heel donkerblauw van Esprit), effen truitje (met col of glad, Esprit/WE/Zara) en colbert in een kleurtje (kan zowel een knalkleur als een wat rustigere kleur als donkerblauw zijn, Esprit/WE) met daaronder pumps
- nette jumpsuit (LaDress, Vanillia of Studio Anneloes) met pumps
- nette jurk (Esprit, Vanillia, Scotch&Soda, Tommy Hilfiger)

M’n favoriete pumps-merk is Peter Kaiser. Tijdloos en toch hip én loopt zalig.

De Esprit-winkel in ons dorp is trouwens een franchise en heeft fantastisch personeel, dat goed meedenkt. Misschien toevallig die bij jou ook?

Hoe vallen de schoenen van Peter Kaiser? Ik zie ze vaak online langs komen maar het lijkt me dat je daar geen brede voeten in passen. Ik vind ze zó mooi 😍

Dit pak is bijvoorbeeld geweldig, met pumps in plaats van sneakers en evt. een blouse i.p.v. shirt: 
https://www.wefashion.nl/nl_NL/tricot-slim-fit-stretch-pak-94529661_0728_set_suit.html?backtolist=true

Fenyw schreef op 27-10-2021 om 22:04:

[..]

Hoe vallen de schoenen van Peter Kaiser? Ik zie ze vaak online langs komen maar het lijkt me dat je daar geen brede voeten in passen. Ik vind ze zó mooi 😍

Ze hebben een wide fit-variant voor bredere voeten, heb je dat al gezien? Ik heb inderdaad vrij smalle voeten. Ik zou ze overigens gewoon een keer proberen, want ik vind ze niet specifiek heel smal of krap vallen.

tvp ik lees graag mee

Wat ik zou doen, is beginnen met twee pantalons kopen. Een zwarte en een grijze. Ik zou gaan voor één strakker enkelmodel, en een rechte langere. Qua merk vind je dit overal wel, maar ik zou even bij Zara kijken. Ik ben zelf 1.77 en hun huidige collectie pantalons valt mooi op lengte.

Dan zou ik een stuk of drie wollen truitjes kopen in bijvoorbeeld crème, zwart en lichtgrijs. Variëren in hoge hals, v-hals en ronde hals. Ik slaag hiervoor meestal goed bij H&M (premium). 
.
Tenslotte zou ik zorgen voor een goed paar enkellaarsjes met hakken, een paar nette comfortabele loafers, en een paar nette witte sneakers voor wat meer casual dagen. 

Deze items kun je allemaal zonder probleem met elkaar combineren voor steeds weer een andere look. En het is niet meteen een mantelpakje, wat eerlijk gezegd klinkt alsof het niet in je comfort zone zou zijn. Een mooie donkere jeans kan je ook nog in de mix gooien als je wat meer kunt aanvoelen wat de sfeer is. 

Oh! En een mooie enkellange jas met ceintuur om je outfits af te maken  hiervoor kan je ook bij Zara slagen, maar bij Zalando heb je misschien wat meer keus tussen kwalitatief hogere merken.

Millie91 schreef op 27-10-2021 om 23:06:

Wat ik zou doen, is beginnen met twee pantalons kopen. Een zwarte en een grijze. Ik zou gaan voor één strakker enkelmodel, en een rechte langere. Qua merk vind je dit overal wel, maar ik zou even bij Zara kijken. Ik ben zelf 1.77 en hun huidige collectie pantalons valt mooi op lengte.

Dan zou ik een stuk of drie wollen truitjes kopen in bijvoorbeeld crème, zwart en lichtgrijs. Variëren in hoge hals, v-hals en ronde hals. Ik slaag hiervoor meestal goed bij H&M (premium).
.
Tenslotte zou ik zorgen voor een goed paar enkellaarsjes met hakken, een paar nette comfortabele loafers, en een paar nette witte sneakers voor wat meer casual dagen.

Deze items kun je allemaal zonder probleem met elkaar combineren voor steeds weer een andere look. En het is niet meteen een mantelpakje, wat eerlijk gezegd klinkt alsof het niet in je comfort zone zou zijn. Een mooie donkere jeans kan je ook nog in de mix gooien als je wat meer kunt aanvoelen wat de sfeer is.

Oh! En een mooie enkellange jas met ceintuur om je outfits af te maken hiervoor kan je ook bij Zara slagen, maar bij Zalando heb je misschien wat meer keus tussen kwalitatief hogere merken.

Goede tips! Ik lees ook even mee, kleed me meestal erg casual. En nou hoeven wij niet netjes gekleed op het werk, maar soms is het toch prettig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.