Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Mooie en praktische laptop rugzak

Ik ga al een tijdje met de fiets naar m’n nieuwe werk. Inclusief kids wegbrengen ben ik zo’n 45 min onderweg. Ik heb nu een standaard tas(je) waar net de laptop en lader in past, maar niet m’n ontbijt en lunch. Dus die heb ik in een linnentasje en dan nog een klein handtasje voor m’n telefoon, sleutels etc. Al met al een hoop gesjouw.

nu ben ik op zoek naar een mooie en praktische laptop rugtas. 1 m’n laptop moet er veilig in vervoerd worden, genoeg ruimte voor het eten en waterdicht zijn. En dan er ook nog een beetje leuk uitzien. Ik zie door de rugzakken het bos niet meer, wat is nu een beetje leuk en handig model (of wat juist niet kopen)?


Zelf enorm fan van de Fjallraven Kanken rugzakken. Hebben ze voor 17 inch en 15 inch laptops. Wel aan de duurdere kant, maar wel weer een mooiere uitstraling dan de gemiddelde rugzak (vind ik dan )

Biem

Biem

04-08-2022 om 13:56 Topicstarter

dankje! Ik ga me daar even doorheen worstelen 😉

Ik heb de Eastpack van zoon ingepikt. Een grote met 2 grote en een klein vak en in 1 van de 2 grote vakken een laptopvak. 
Ik heb naast mijn laptop altijd veel dossiers mee en minimaal 3 lunchtrommels (ontbijt, lunch en tussendoortjes) en dat past er prima in .

Provider Sunday Grey | Rugzak | Eastpak | NL

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

04-08-2022 om 16:03

Ik weet natuurlijk niet wat jij "mooi" vindt. Moet hij ook representatief voor klanten zijn? Wil je m ook op andere momenten gebruiken?

Zelf heb ik deze: https://www.decathlon.nl/p/wandelrugzak-20-l-nh-arpenaz-500/_/R-p-309210?mc=8649361

Ik gebruik hem voor woon-werk met fiets of ov, en ook regelmatig voor een dagje uit. Er zit een prima laptopvak in (15 inch geloof ik), 2 zijvakken voor mijn waterfles, een handig zakje op een schouderband voor mijn telefoon en onderin een geïsoleerd vak zodat mijn eten niet oververhit en/of geplet is rond lunchtijd.
En, voor mij niet onbelangrijk omdat ik hem regelmatig een tijdje op mijn rug draag onderweg, hij zit erg comfortabel.

Ik heb de briefcase backpack van LV. Nou is die vrij prijzig, maar het ontwerp heb ik al meermaals gekopieerd gezien. Die is echt ideaal. Kan ook gedragen worden als briefcase, of met schouderband. En natuurlijk als backpack. Heeft veel ruimte. En is vanwege de veelzijdigheid altijd representatief.

Als je op briefcase backpack googled, dan kom je enorm veel varianten tegen. Ik zou zeggen voor elk wat wils, maar kijk ook even naar het origineel om een idee te hebben van wat een wat mij betreft ideale variant is.

https://eu.louisvuitton.com/eng-e1/products/briefcase-backpack-damier-graphite-nvprod2800092v/N50051

Ik heb een leren rugzak van Bear Design met laptop-vak. Gaat al jaren mee.

Ik ga echt voor de Dakine rugzakken, stevig, zien er leuk uit en in mijn model zit ook een koeltasje, die kan er ook uit. Volgens mij het model Campus

ik heb zelf een business bag van myomy. En hou bewust mijn eten en drinken gescheiden ivm lek gevaar. 
Ongevraagd advies alert: Fietstassen is wellicht ook nog een fijne optie rug-technisch-gezien

Tatemae schreef op 04-08-2022 om 18:36:

ik heb zelf een business bag van myomy. En hou bewust mijn eten en drinken gescheiden ivm lek gevaar.
Ongevraagd advies alert: Fietstassen is wellicht ook nog een fijne optie rug-technisch-gezien

Ik ook, echt een enorm fijne tas die ook na een aantal jaar heel mooi blijft. Ik doe m’n laptop in het laptopvak en dan is er verder voldoende ruimte voor een Dopper, broodtrommel of yoghurtbeker, notitieblok, schrijfgerei, mobiele telefoon en wat losse rommeltjes (als deo, kauwgom, zakdoekjes). Het is écht mijn werk- en handtas ineen! 

Edit: het is geen rugtas, trouwens, maar ik doe ‘m schuin om met de schouderband en zet ‘m dan op mn bagagedrager. 

Ik had altijd een leren cowboysbag rugzak, maar heb tegenwoordig anti diefstal tas van xd design (nieuw via vinted). Op de fiets zit hij trouwens gewoon in mijn mand voorop.

Ik heb de dames variant van de north face borealis. Vrolijk kleurtje, zit erg goed en ikgebruik m ook graag als dagrugzak.

Due-scimmie schreef op 04-08-2022 om 20:47:

Ik had altijd een leren cowboysbag rugzak, maar heb tegenwoordig anti diefstal tas van xd design (nieuw via vinted). Op de fiets zit hij trouwens gewoon in mijn mand voorop.

Deze heb ik ook en vind ik ideaal. 

Ik zou je overigens ook fietstassen aanraden. Op een dag zoals vandaag word mijn rug altijd klam als ik een rugtas op heb. En mijn schouders gaan na een half uur ook pijn doen van een rugtas op de fiets. Maar misschien heb jij van beide dingen geen last.

Ik gebruik twee opties. Een mooie fietstas die eruit ziet als een mooie zakelijke tas, zeer waterdicht ook nog eens. En een hele praktische en wat sportiever ogende rode Thule rugzak.

Misschien heb je al fietstassen of een monkey-mee, als er tenminste geen kind achterop hoeft, maar het is inderdaad heel fijn als je niet met een rugzak op hoeft te fietsen. Ik heb nog een kinderzitje achterop, hoewel mijn jongste 16 is, en zet daar mijn rugzak in, dat bevalt prima. Ik heb overigens een Eastpak Volker, maar die is groter dan jij nodig hebt en ziet er ook niet echt representatief uit. De rugzakken van xd Design vind ik prachtig, maar ik weet niet of ik daarin mee zou kunnen nemen wat ik mee wil nemen en (sprak zij zichzelf toe) ik heb dus al een tas. Ter informatie: ik wil ongeveer hetzelfde meenemen als jij, maar ook een boek voor in de trein. Om misverstanden te voorkomen: wat jij mee wilt nemen past dus wel in die rugzakken van xd design (had ik al gezegd dat ik ze prachtig vind?). Ook heb ik een mooie leren laptoprugzak, maar hoewel die er groot uitziet, blijkt daarin dus jammer genoeg niet te passen wat ik mee wil nemen. Ik moet dan kiezen tussen boek of lunch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.