Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Modeadvies jurk combineren met riem

Enkele weken geleden heb ik mijn eerste lange jurk gekocht. Echter durf ik hem nog niet buitenshuis te dragen, omdat hij bij de taille wat groot valt en ik vind dat de jurk me hierdoor vanaf de zijkant wat dik maakt. Dit probleem wil ik door middel van een riem oplossen. Echter heb ik bij een jurk nog nooit een riem gedragen. De riemen die ik al heb passen eigenlijk ook niet op de taille (te weinig gaatjes waardoor hij niet strak genoeg kan of ze hebben een te lange sliert na de gaatjes waardoor het er gek uitziet). Zie voorbeeld hieronder.

jurk-zwarte-riem-verkeerde-voorkant.jpg


Nu wil ik dus een nieuwe riem kopen voor deze jurk. Ik twijfel alleen over welke kleur ik zal aanschaffen. Eerst wilde ik gewoon voor zwart gaan, maar misschien dat iemand anders een leuker kleuradvies heeft. Tevens weet ik ook niet waar ik dan op moet letten bij een tailleriem (als je die dingen al zo noemt) zodat de sliert na de gaatjes niet te lang is. 

Graag jullie tips. Hieronder nog een foto van de jurk zonder riem.

jurk-zonder-zwarte-riem.jpg


Zwart gaat prima bij deze jurk, of anders een nude tint. Qua design vind ik zoiets mooi, van Bonprix in verschillende maten:

20097790-xcC8Hgxa.jpg

Zwart kan, maar iets van bruin of camel ook prima.
TopVintage heeft op dat gebied ook veel keus en bij een aantal modellen heb ze ook meerdere lengtes. Zeker bij een riem met elastiek is dat fijn, want die kun je niet groter maken en te strak zit echt niet lekker weet ik uit ervaring

Ik vind een lang uiteinde niet lelijk, mits het niet te lang is natuurlijk. Bij de foto die je plaatste vind ik het gewoon kunnen. Wat betreft de kleur, zou ik inderdaad zwart doen.

Zonder riem! 

Waarom een riem met gaatjes? Je kunt ook voor een brede strikriem gaan vind ik bij een jurk vaak leuker staan.

Ik vind hem zonder riem eigenlijk leuker. Of een lint oid als klein accent maar niet zo'n brede riem.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-02-2022 om 21:21

Ik zou een zwarte wikkelriem doen.

Ben jij dit zelf? Ik zou hem zonder riem doen, je ziet er hartstikke goed uit.

Zonder riem staat veel leuker en zit lekkerder.

Framblij

Framblij

13-02-2022 om 22:04 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik dan een smallere zwarte riem aanschaf (diegene in de foto heeft een gaatje te weinig waardoor de sluiting nu tegen de stof aan blijft poken) En met riem en zonder riem ga afwisselen.

IK zou hem ook zonder riem doen, of het moet de bedoeling zijn dat het accent op je bovenlijf  komt. 

Er zijn speciale tailleriemen. Die zijn minder lang zodat je geen sliert hebt hangen.

Zonder riem staat ook heel leuk hoor! Dit kan je echt prima hebben en maakt je echt niet breder!
Met riem is ook leuk, al legt dat wel de nadruk op je borsten. 

Ik zou ook voor een zwarte brede strikriem gaan. Ik vind de jurk met riem echt veel mooier.

lekker zonder riem. staat je super! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.