Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Maat 52 en een bruiloft


Dan draag je wat je hebt....voor die politici hoef je het niet te doen.  Die netwerken alleen maar...

Marty1984 schreef op 10-09-2021 om 20:15:

[..]

In de ideale wereld is het af te dragen.

In de minder ideale wereld loop ik niet in feestkleding op mijn werk rond en al helemaal niet thuis. Veel kans dus dat het nadien in een donkere kast beland waar het er 1 keer om de 5 jaar eens uit komt.

Zo vaak heb ik geen "chique feestjes".

Mijn laatste bruiloft was een strand-drink (niks chique nodig) en dateert van 5 jaar geleden.

Met Kerst draag ik mijn normale kloffie.

Zet dan niet in op feestkleding, maar ga naar zo’n te dure zaak en koop één mooi bovenstuk waar je je goed in voelt. In combinatie met een zwarte broek en skechers ben je dan echt nergens overdressed. Wat ook nog kan is een gewone simpele zwarte trui of blouse, dat heb je vast wel, en dan koop je er een mooie fleurige sjaal/doek/stola bij. Dat past in je budget en haalt de hele boel op. Paar mooie lange oorbellen erbij. Die sjaal kun je elke zomer gebruiken als de avond iets koeler is en elke winter als je het koud hebt. 

Kijk eens bij Norah...leuk, best netjes en betaalbaar. Gaat tot maat 48 volgens hun website maar ik heb ruim maat 50 en draag bij Norah maat 46, dus daar kom jij ook wel mee weg. Veel broeken ook, nette blouses, jasjes.....voor als je echt geen jurk aan wil. Zou wel echt even fysiek in een winkel gaan passen

Duiveninhetnieuws schreef op 10-09-2021 om 20:58:

[..]

Zet dan niet in op feestkleding, maar ga naar zo’n te dure zaak en koop één mooi bovenstuk waar je je goed in voelt. In combinatie met een zwarte broek en skechers ben je dan echt nergens overdressed. Wat ook nog kan is een gewone simpele zwarte trui of blouse, dat heb je vast wel, en dan koop je er een mooie fleurige sjaal/doek/stola bij. Dat past in je budget en haalt de hele boel op. Paar mooie lange oorbellen erbij. Die sjaal kun je elke zomer gebruiken als de avond iets koeler is en elke winter als je het koud hebt.

Ja precies dit. Dan koop iets wat je wel gewoon aan kunt en fleur dat op met wat leuke accessoires.

Heb je geen mooie zwarte broek en/of blouse in je kast hangen?

Wat ontzettend zonde. Je hebt een mooie gelegenheid om je te laten zien bij je werkgever. Je hebt een feestje met mensen die je in je dagelijkse leven waarschijnlijk nooit zal ontmoeten. Je hebt de kans om je leuk aan te kleden, te genieten van mensen, hapje, drankje. Hartstikke leuk! Vooral nu, hoelang hebben we met elkaar gewacht om weer iets leuks te doen? En jij gaat zitten somberen en blijft in je ‘niks is goed’ stemming hangen. Zo jammer. Gun jezelf iets extra’s. Doe eens gek, zeg eens ‘ja leuk feestje!’ Geniet ervan! 

wehkamp heeft ook best wel wat leuke dingen. Ze verkopen daar het merk yoek dus misschien als je zoekt vindt je elders nog meer. Prijzen zijn wel wat hoger maar ik denk dat je een goede basic vaker kan dragen. 

bijvoorbeeld

yoek-gestreepte-tuniek-zwart-zwart-8718855364773.jpg?w=792


Of juist wat kleur

yoek-tuniek-met-studs-paars-paars-8718855358826.jpg?w=792

Ik ben zelf ook fan van deze, wel een print maar ik denk dat deze je langer doet lijken ipv een "zonnebloem". Ik zou hem gewoon dragen met een mooie nette broek (vind hem voor een jurk wat kort). 

paprika-semi-transparante-tuniek-met-hartjes-donkerblauw-multi-donkerblauw-5401015138057.jpg?w=792

DanGun schreef op 10-09-2021 om 22:05:

Wat ontzettend zonde. Je hebt een mooie gelegenheid om je te laten zien bij je werkgever. Je hebt een feestje met mensen die je in je dagelijkse leven waarschijnlijk nooit zal ontmoeten. Je hebt de kans om je leuk aan te kleden, te genieten van mensen, hapje, drankje. Hartstikke leuk! Vooral nu, hoelang hebben we met elkaar gewacht om weer iets leuks te doen? En jij gaat zitten somberen en blijft in je ‘niks is goed’ stemming hangen. Zo jammer. Gun jezelf iets extra’s. Doe eens gek, zeg eens ‘ja leuk feestje!’ Geniet ervan!

+100...

DanGun schreef op 10-09-2021 om 22:05:

Wat ontzettend zonde. Je hebt een mooie gelegenheid om je te laten zien bij je werkgever. Je hebt een feestje met mensen die je in je dagelijkse leven waarschijnlijk nooit zal ontmoeten. Je hebt de kans om je leuk aan te kleden, te genieten van mensen, hapje, drankje. Hartstikke leuk! Vooral nu, hoelang hebben we met elkaar gewacht om weer iets leuks te doen? En jij gaat zitten somberen en blijft in je ‘niks is goed’ stemming hangen. Zo jammer. Gun jezelf iets extra’s. Doe eens gek, zeg eens ‘ja leuk feestje!’ Geniet ervan!

Dat is een hele lieve post maar gemakkelijk praten van de zijlijn. Ik had voorheen met periodes ook een wat grotere maat en herken het gevoel van TO heel erg goed. Het is soms echt een hele onderneming om iets te vinden waar je je mooi in voelt. 

Daarom eens met de reacties: koop iets wat je later nog kunt dragen en de duurdere kleding valt vaak net wat mooier qua snit.


TO, je kunt het! Echt!  

Ik heb gezocht op Zalando, petite collectie en dan maat 52. Deze kwam als enige tevoorschijn maar ik vind die eigenlijk ook heel leuk! Of vind je de print niet leuk?
https://m.zalando.nl/studio-untold-korte-jurk-dunkel-smaragd-s2q21c040-m11.html?selectedsizes=50,52

Sunny_ schreef op 11-09-2021 om 10:17:

[..]

Dat is een hele lieve post maar gemakkelijk praten van de zijlijn. Ik had voorheen met periodes ook een wat grotere maat en herken het gevoel van TO heel erg goed. Het is soms echt een hele onderneming om iets te vinden waar je je mooi in voelt.

Daarom eens met de reacties: koop iets wat je later nog kunt dragen en de duurdere kleding valt vaak net wat mooier qua snit.


TO, je kunt het! Echt!

Het zal idd zo zijn dat met een grotere maat moeilijker iets te vinden is, maar ook kleinere maten hebben dat probleem hoor. Ik heb maat 38 met gemiddelde lengte echter ook bij mij staat niet alles even mooi. De wat duurdere stoffen zitten gewoon beter.  Als ik shop bij h&m zie ik er echt niet uit. Daarom wel iets duurder maar zit mooi en blijft mooi.

Uiteindelijk gaat het om de pasvorm en het soort kleding.  Ik word ook niet mooi in witte legging met een tuniek. Maar met een leuke zwarte broek, shirt of blouse staat het wel mooi. Het kost alleen wat meer. En ik begrijp die receptie niet...ze wil iets leuks, maar alle tips verdwijnen in de prullenbak.  Ga dan niet.

ik vind het ook wel een beetje lullig voor TO dat mensen met allerlei tips komen die niet bij de vraag passen (jurken terwijl ze expliciet zegt dat die haar niet staan, waarom zou je dat niet serieus nemen?), die ver buiten haar budget vallen (merken die beginnen bij 150 euro) of merken die haar maat niet eens hebben (die tot maat 44 gaan). 
Maar als ze daar dan niet op in gaat ligt het allemaal aan TO die kennelijk niet gemotiveerd genoeg is om de tips ter harte te nemen 

Ik denk ook dat het goed is om wél te gaan en toch te proberen een leuke outfit te vinden, maar als je maat 52 hebt met een kort postuur en een beperkt budget is het niet zo heel makkelijk. 

Oke, ik begrijp dat je geen jurk wilt, dus hierbij een tuniek/shirt wat al eerder genoemd is. (ik voel me ook niet prettig in een jurk hoor, dus dat snap ik)
Dit kan je volgens mij prima combineren met een broek en platte zwarte schoenen en is ook nog betaalbaar (€ 39,99). Zwart vestje meenemen voor als het te fris wordt en je kunt hem ook op gewone dagen aan.

Deze was al eerder gevonden door Deyzi
https://www.zizzi.nl/tops/mouwloze-tops/mouwloze-top-met-a-lijn-en-ronde-X95784A-3

637592613311506075%20-%207_x95784a_pacific_23293.jpg

Hier nog 3 van zizzi, onder de 50 euro

637632484713716582%20-%207_5711286817156_8_5711286728117_03229.jpg

€49,99

637601325854465012%20-%207_5711286817675_e02595c26883.jpg

€39,99

637577942233673495%20-%206_5711286492650_ca02354a_15047.jpg

€26,99

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.