Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Maat 52 en een bruiloft

Help!
Mijn baas trouwt.
En heeft naast zijn hele familie, zijn hele vriendenkring, al zijn oude politieke vrienden uit vorige jobs ook 3 kwart van 't bedrijf uitgenodigd voor een plechtigheid + receptie.

En ik ... ik heb zin om ofwel te huilen, ofwel te bedanken voor 't feestje bij gebrek aan kleding. Tegelijk kan ik dat niet maken (na jaren eindelijk een baas die me ziet staan op de werkvloer).

Ik ben sowieso al een ramp qua kleding vinden.
Maar nu moet het ook nog "feestelijk" en "goed genoeg voor een stel politici" ook.
En wil ik er tegelijk ook niet teveel geld in steken, want het is "maar een receptie".

Ik ben 1m56, maat 52 en ik lijk op een dwerg qua figuur.

Normale kleding:
Zwarte broek met truitje of tuniek + Skechers.

Rokken pas ik gewoon niet, een jurk gaat ook niet. Te klein, te dikke benen.
Prints vind ik afschuwelijk. Ik wil geen strikken op mijn buik, want dat is gewoon lelijk.
Geen te korte t-shirts want die lopen gewoon vast op mijn buik. Vestjes vind ik ook niks. Te klein voor en het vest hangt standaard ergens waar het niet moet hangen.


Ik zoek dus iets van "feestelijke tuniek" zonder teveel print.
In maat 52. Onder de 50 à 60 euro. En liefst nog zonder douane-gedoe als ik iets bestel, dus uit België of Nederland.
Maar die lijken onbestaand.

Al dagen aan 't zoeken op alle sites waar ik al jaren op zoek, maar wie weet is er hier iemand die een Eureka-moment heeft?

(Mijn favo-winkel is Paprika. Maar die hebben ook al niks geschikt op 't moment.
Dit vind ik qua stijl bijvoorbeeld prachtig, maar is een jurk - te lang dus - én te koud:
https://www.paprika-shopping.be/nl/p/kort%2C-effen-kanten-jurkje-6YR11140137.html#start=1 )



(Effe op 4 weken 20 kilo afvallen is geen optie. Naast dat het sowieso geen optie is door medicatie.)


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-09-2021 om 00:57

Leuk zo'n feestje. (met de stem van ma Flodder) 

Ik heb niet zo veel kijk op mode. Maar ik heb toch even voor je meegezocht. Misschien vind je hier iets leuks.

https://www.veromoda.com/nl/nl/vm/curve-and-plus-size/?gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQjw4eaJBhDMARIsANhrQABn1fI-Au-K0VOA129htPRqsP0E8P_ANBeX0pKqRdmzSo_KD3KWah0aAtUbEALw_wcB&sz=24&start=24

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-09-2021 om 00:58

Oh, en qua feestelijkheid denk ik dat het merk Skechers niet zo geslaagd is.  

Een tip voor een winkel is Bonprix. Ik heb daar al heel wat feestjurken vandaan en heb dezelfde maat (tegenwoordig wat groter zelfs). Niet te duur en veel dingen vallen erg mooi. 
Ik hoop dat je iets vind waarin je jezelf zeker en mooi voelt 

Misschien kan je iets dat je al hebt, combineren met 'echte' schoenen of enkellaarsjes en een mooie sjaal? 

Waarom niet investeren in een mooi outfit. Je maat en lengte zijn niet ongewoon.  Als je naar een duurdere zaak gaat kun je je ook laten kleden. Iets neutraal kun je altijd aan.

Siobhan schreef op 10-09-2021 om 07:30:

Waarom niet investeren in een mooi outfit. Je maat en lengte zijn niet ongewoon. Als je naar een duurdere zaak gaat kun je je ook laten kleden. Iets neutraal kun je altijd aan.

Nou dit! Jij kunt er ook mooi uitzien! Dan is het  duur, maar heb je er ook jaren plezier van. Je verdient iets moois

ik zou naar een winkel gaan die grotere maten verkoopt en dan iets neutraals uitkiezen en het feestelijke door laten komen in mooie pumps, nagels, make up en wat uitbundige sieraden.

En ja, ga vooral naar de bruiloft! Geniet van het feestje en het compliment dat je gezien bent♥️

Waarom is de jurk uit de OP te lang? 

Vind dat een leukie 
Als ‘n vest niet fijn voor je is kan je een bolero of shawl (ofzo) gebruiken voor de warmte? 
Ik bedoel te zeggen, je voelt je ‘t mooist in wat jij mooi vind en die jurk is toch mooi?

Beertjelief schreef op 10-09-2021 om 07:43:

Waarom is de jurk uit de OP te lang?

Vind dat een leukie
Als ‘n vest niet fijn voor je is kan je een bolero of shawl (ofzo) gebruiken voor de warmte?
Ik bedoel te zeggen, je voelt je ‘t mooist in wat jij mooi vind en die jurk is toch mooi?

Inderdaad leuke jurk! En anders laat je 'm toch even inkorten?

Siobhan schreef op 10-09-2021 om 07:30:

Waarom niet investeren in een mooi outfit. Je maat en lengte zijn niet ongewoon. Als je naar een duurdere zaak gaat kun je je ook laten kleden. Iets neutraal kun je altijd aan.

Maat 52 is zeker niet ongewoon, maar vrouwen in Nederland zijn vaak wat langer, dus ik kan me goed voorstellen dat Marty1984 het lastig shoppen vindt. Petite lijnen (voor vrouwen onder de 1.60) gaan meestal maar tot maat 48. Heel frusterend als je net buiten het plaatje valt, denk ik! 

Maar verder eens: ik zou naar een leuk boetiekje gaan waar ze grotere maten verkopen, en ook de kleding voor je vermaken. Dat kost misschien wat meer, maar een feestelijke outfit in je kast waar je je echt mooi in voelt is ook waardevol. Je kan zelfs overwegen een keer iets helemaal op maat te laten maken, als je niet teveel schommelt met gewicht. Echt hoor, vervloek de confectie-industrie en gun jezelf iets moois! 

Tatemae schreef op 10-09-2021 om 07:35:

ik zou naar een winkel gaan die grotere maten verkoopt en dan iets neutraals uitkiezen en het feestelijke door laten komen in mooie pumps, nagels, make up en wat uitbundige sieraden.

En ja, ga vooral naar de bruiloft! Geniet van het feestje en het compliment dat je gezien bent♥️

Precies! Mooi sjaaltje en een leuk tasje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.