Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Laarsjes met stugge zool

Hoi! 

Vanwege mijn (kleine) aandoening aan mijn voeten/tenen, heeft de podotherapeut me aangeraden om platte schoenen te dragen met een stugge zool die weinig meebuigt.

Ik hou van laarzen, en ik heb al een paar stoere veterlaarzen die daaraan voldoen. Echter wil ik die niet dragen onder mijn (zakelijke) jurkjes   Daarom ben ik al heel lang op zoek naar wat nettere enkellaarsjes met stugge zool.

Wat ik zoek:

  • Geen of weinig hak
  • Liefst zwart, zodat ik ze goed kan combineren. 
  • Ik ben 30 en heb een wat stoerdere, onopvallende stijl. Ik houd niet zo van glimmende details of riempjes. 
  • Het hoeft niet volgens de laatste modetrends, die volg ik toch niet   

Het mag best 150/200 euro kosten als het een beetje een tijdloos model is dat lang mee kan gaan.

Wie heeft de gouden tip? Groetjes van een dame die zere voeten heeft omdat ze eigenwijs was en teveel slappe zolen heeft gedragen.

Ik heb even geen laarzen tip voor je, maar misschien kan je nog vragen aan je podotherapeut of je geen inleg zooltjes kan kopen die wat stug zijn? Dan kan je ze verwisselen in de schoenen die je al hebt.

Floep

Floep

19-03-2022 om 11:43 Topicstarter

Ik heb al speciale steunzooltjes van de podotherapeut. Bedoel je dat je die ook in stugge vorm kunt krijgen? Want dat wist ik niet!

Timberlands? Die iconische gele zijn er ook in het zwart. Zijn wel met veters, dus ik weet niet of je dat bedoelt... Mijn podo heeft ze goedgekeurd in elk geval.

Floep

Floep

19-03-2022 om 12:22 Topicstarter

Die vallen in de categorie van de veterlaarzen die ik al heb inderdaad, ik zoek wel iets netters 

Je zou ook eens aan een schoenmaker kunnen vragen of hij stugge zolen onder je schoenen kan maken.

Floep schreef op 19-03-2022 om 11:43:

Ik heb al speciale steunzooltjes van de podotherapeut. Bedoel je dat je die ook in stugge vorm kunt krijgen? Want dat wist ik niet!

Ik weet niet of er speciale stugge zooltjes bestaan, maar als iemand dat zou moeten weten is het je podotherapeut lijkt me zo. Dus vraag het eens.

Of kan inderdaad een schoenmaker iets voor je betekenen? 
(ik heb zelf sandaaltjes gekocht, die hebben zulke stugge zooltjes van leer (zijn net plankjes) dus het bestaat wel )   (niet dat ik het lekker vindt zitten trouwens)

Ik dacht meteen aan Shabbies! Daar zweer ik bij en die hebben echt een hele goede, stevige zool. Dit soort bijvoorbeeld: 

https://www.shabbiesamsterdam.com/nl/enkellaars-gewaxt-structuurleer-bruin-181020362

Hartstikke hip merk ook, dus die kun je gewoon onder een jurkje aan  

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-03-2022 om 21:40

Floep schreef op 19-03-2022 om 11:43:

Ik heb al speciale steunzooltjes van de podotherapeut. Bedoel je dat je die ook in stugge vorm kunt krijgen? Want dat wist ik niet!

heb je soms last van Mortonse neuralgie?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-03-2022 om 21:51

Misschien iets met plateuzool. Die zijn vaak vrij stug. En de hak lijkt hoger, maar is dat niet door de zool.


207683-51052-main.webp?Crop=1&Size=ProductDetailsMedium1x


20768351052-lifestyle-01.webp?Crop=1&Size=ProductDetailsMedium1x

Floep schreef op 19-03-2022 om 11:43:

Ik heb al speciale steunzooltjes van de podotherapeut. Bedoel je dat je die ook in stugge vorm kunt krijgen? Want dat wist ik niet!

Ik heb steunzolen van een podotherapeut met een reep carbon onder mijn grote tenen. Zo kunnen ze niet buigen en heb ik een stuk minder pijn van de artrose.

Floep

Floep

06-05-2022 om 08:38 Topicstarter

Hoi! Ik wilde even een update geven. 1968 en SjaanRoeispaan noemden de mogelijkheid van verstevigde inlegzooltjes van de podotherapeut. Ik wist niet dat dat bestond! Dus ik heb een afspraak gemaakt en nu mag ik mijn nieuwe zooltjes komende week ophalen! Ik ben blij, heel erg bedankt voor de tips 

Ik ben trouwens ook bij de schoenmaker geweest n.a.v. Dutchgirly's tip, maar die had niet echt een oplossing voor stevigere zolen, tenzij ik heeeule dikke zolen wilde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.