Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Kleurspoeling?

Dag iedereen; ik zou wel eens een kleurspoeling in de kleur koper willen uitproberen op mijn haar. Wil geen permanente haarkleuring en vervolgens last krijgen van uitgroei e.d., dus juist iets dat langzaam vervaagt na aantal keer wassen. Ik weet niet of 'kleurspoeling' hier de juiste term voor is.
Van mezelf heb ik donkerblond haar met hier en daar wat lichtere stukken. Het kan zijn dat de kleur dan nauwelijks pakt of opvalt, maar ik wil het toch eerst proberen voor ik toch richting permanent kleuren ga. Maar misschien hebben jullie nog betere ideeën.
Kan iemand een goed merk/product aanbevelen? Of nog andere tips geven?


Er is ook semi-permanente haarverf. Dat zit dan 30 wassingen oid.
https://www.loreal-paris.nl/haarkleuring/semi-permanente-haarkleuring

Puss-in-Boots schreef op 13-08-2021 om 13:45:

Er is ook semi-permanente haarverf. Dat zit dan 30 wassingen oid.
https://www.loreal-paris.nl/haarkleuring/semi-permanente-haarkleuring

Ik heb me wel eens aan semi permanent gewaagd. Werd in mijn haar gewoon permanent.

Ik zou het eerste keer bij kapper laten doen.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

13-08-2021 om 14:02

Ja kapper! Als het fout gaat zit er evengoed nog straks. Succes en koper is mooi. 

Ik heb gisteren een spoeling laten doen bij de kapper, was eerst licht blond en nu lichtbruin. Gaat wel iets vervagen denk ik, ga het zien.

Naar de kapper! Dan ben je meteen aan het juiste adres als het anders uitvalt dan je bedoeling is.

Courage

Courage

13-08-2021 om 14:35 Topicstarter

Puss-in-Boots schreef op 13-08-2021 om 13:45:

Er is ook semi-permanente haarverf. Dat zit dan 30 wassingen oid.
https://www.loreal-paris.nl/haarkleuring/semi-permanente-haarkleuring

Leuk wel dit, je kan m.b.v. de webcam een live test doen met de kleuren. Helaas staat wel bij elke (lichtere?) kleur dat ze het niet aanbevelen bij mijn haarkleur. Maar misschien valt dat in de praktijk wel mee.

Als het toch meer permanent zou zijn, dan jammer. Dat is dan het risico. Was vergeten erbij te zetten dat ik een tikje eigenwijs ben en geen zin heb om naar de kapper te gaan.

Due-scimmie schreef op 13-08-2021 om 13:47:

[..]

Ik heb me wel eens aan semi permanent gewaagd. Werd in mijn haar gewoon permanent.

yep bij mij ook, of althans: bleef echt lang zitten en had dus wel uitgroei. 

Courage schreef op 13-08-2021 om 14:35:

[..]

Leuk wel dit, je kan m.b.v. de webcam een live test doen met de kleuren. Helaas staat wel bij elke (lichtere?) kleur dat ze het niet aanbevelen bij mijn haarkleur. Maar misschien valt dat in de praktijk wel mee.

Als het toch meer permanent zou zijn, dan jammer. Dat is dan het risico. Was vergeten erbij te zetten dat ik een tikje eigenwijs ben en geen zin heb om naar de kapper te gaan.

Kapper is toch echt het beste advies. Weet je ook zeker dat over je hele haar de verf goed verdeeld is en het dus overal pakt.

Wil je echt niet naar de kapper kun je eender welk merk dan ook gebruiken. Als er maar spoeling of semi opstaat. Even goed kijken hoe permanent het is. Je hebt ze voor een paar wassingen, iets van 8 ofzo, maar ook voor bv 30. 

Courage schreef op 13-08-2021 om 14:35:

[..]

Leuk wel dit, je kan m.b.v. de webcam een live test doen met de kleuren. Helaas staat wel bij elke (lichtere?) kleur dat ze het niet aanbevelen bij mijn haarkleur. Maar misschien valt dat in de praktijk wel mee.

Als het toch meer permanent zou zijn, dan jammer. Dat is dan het risico. Was vergeten erbij te zetten dat ik een tikje eigenwijs ben en geen zin heb om naar de kapper te gaan.

Omdat je haar niet lichter kan verven waarschijnlijk. Heb ik wel een gedaan een lichtere verf dan mijn eigen haar gepakt, dan valt het donkerder uit dan de verpakking. Niet te licht want dan zie je het niet.

Wil je echt lichter gaan zou je eerst moeten bleken (wel eens zelf gedaan, absoluut geen aanrader)

Courage

Courage

13-08-2021 om 15:01 Topicstarter

PinkFlower schreef op 13-08-2021 om 14:55:

[..]

Kapper is toch echt het beste advies. Weet je ook zeker dat over je hele haar de verf goed verdeeld is en het dus overal pakt.

Ik heb wel veel ervaring met blonder maken en zelf verven en mijn haar is deze keer nog wat korter dan toen, dus ik denk dat dat wel lukt.

Als je lichtere plukjes in je haar hebt loop je na kleuren met koper het risico op oranje plukjes en daar moet je maar net van houden

Courage

Courage

13-08-2021 om 15:05 Topicstarter

PinkFlower schreef op 13-08-2021 om 14:57:

[..]

Omdat je haar niet lichter kan verven waarschijnlijk. Heb ik wel een gedaan een lichtere verf dan mijn eigen haar gepakt, dan valt het donkerder uit dan de verpakking. Niet te licht want dan zie je het niet.

Wil je echt lichter gaan zou je eerst moeten bleken (wel eens zelf gedaan, absoluut geen aanrader)

Nee, klopt, ik weet dat je dan moet ontkleuren. Ik denk dat als ik toch een koperspoeling (dan wel semi permanent) probeer, het kan gebeuren dat je er niets van ziet, dan is mijn haar toch te donker. Maar ik kan het gewoon proberen...

Hierboven werd gezegd dat het merk dan eigenlijk niet uitmaakt. Iemand die daar anders over denkt? Anders loop ik morgen het Kruidvat of de Etos gewoon even in.

houd er wel rekening mee dat je haarkleur oranje kan uitslaan, omdat je blond van jezelf bent. Kleurspoeling is zeker een goed idee om het te proberen bij jezelf. Kleurspoeling gaat er ook snel uit als je je haar veel wast dus mocht het niet helemaal naar wens zijn is dat dan weer een voordeel. Gewoon zorgen dat je het goed verdeelt en uiteindelijk net als een shampoo inmasseerd. neem daar de tijd voor probeer het niet te snel te doen. Kapper zou precies hetzelfde doen, het enigste verschil is dat je er voor betaald en dat ze het goed verdeelt, maar als je er zelf rekening mee houdt dat je de 5ijd neemt om het goed te verdelen en vervolgens net als een shampoo inmasseerd komt dat helemaal goed.

Mocht je zoiets hebben van, het resultaat bevalt me maar het heeft wat licht gepakt kun je het de week daarop nog eens doen, helemaal geen probleem hoor😉

Ik heb kappersopleiding gedaan dus deel hier wat ik geleerd hebt en mijn ervaring daarmee.😊

Courage schreef op 13-08-2021 om 14:35:

[..]

Als het toch meer permanent zou zijn, dan jammer. Dat is dan het risico. Was vergeten erbij te zetten dat ik een tikje eigenwijs ben en geen zin heb om naar de kapper te gaan.

Zou ik ook niet doen bij de kapper. Maar ik verf mijn haar al vanaf mijn 15de in allerlei kleuren.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.