Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Kledingbox

Hebben jullie weleens een kledingbox besteld?

Ik heb weleens een kledingbox besteld bij Zalon. Mijn ervaringen zijn positief. Ik kreeg van tevoren een preview waarin ik nog wat kon laten aanpassen. Het bijzondere is dat je een set stukken krijgt die allemaal bij elkaar passen qua kleur en die afgestemd zijn op jouw figuur. Niet alles paste qua maat of had een fijne stof, of vond ik zelfs maar mooi. Maar het zette me in ieder geval aan het denken over wat ik graag draag.

Ik denk dat ik ongeveer de helft heb gehouden.

Wat zijn jullie ervaringen? Of lijkt het je wel wat om eens uit te proberen?

Peiling

Welke kledingbox heb je weleens besteld?
55 stemmen
76%
22%
0%
0%
0%
0%
2%
0%

Glamourlama

Glamourlama

28-07-2021 om 10:55 Topicstarter

Oeps, ik wilde nog de optie “een andere kledingbox” toevoegen. Als je kledingbox niet in de poll staat vermeld het dan even in je reactie.

Zalon was een paar jaar geleden heel populair dacht ik. 
Zelf heb ik nooit een kledingbox geprobeerd. 

Glamourlama

Glamourlama

28-07-2021 om 12:13 Topicstarter

Lijkt het je leuk om uit te proberen? Of juist helemaal niet?

ik heb de Zalon box een paar keer besteld. Ben matig positief. Je kunt aangeven wat je graag wilt ontvangen en ik vind dat daar niet altijd even goed naar geluisterd wordt. Ook vind ik juist dat het vaak helemaal niet matcht bij elkaar en lijken ze daar ook niet echt op aan te sturen. Aan de andere kant vind ik het wel leuk dat het soms wat meer out of the box is, ik krijg wat meer ideeën van merken die ik eens kan proberen. Van iedere box ook wel iets gehouden, maar het grootste deel gaat toch weer retour en dat vind ik wel jammer.

Eens met Octaviana, ook Zalon enkele keren geprobeerd. 1x was ik echt heel blij en heb ik bijna alles gehouden, oa sandalen die ik al 3 jaar met heel veel plezier draag en zelf nooit zou hebben uitgezocht.
Laatste keer is bijna een jaar geleden, toen viel het erg tegen en heb ik alles teruggestuurd. Ik ga voortaan maar weer gewoon zelf shoppen, vind shoppen ook eigenlijk veel te leuk (maar het surprise effect van de box was ook leuk. Nu kun je vooraf al precies zien wat erin zit, dat was in het begin niet en daardoor meer een echte verrassing en vond ik eigenlijk leuker!)

Glamourlama

Glamourlama

28-07-2021 om 13:08 Topicstarter

Het ligt ook aan de styliste vind ik. Een styliste was wat vlotter en stuurde me dingen die ik zelf niet zo gauw zou pakken, maar die me juist erg leuk stonden. Dus daar heb ik vrij veel van gehouden.

De andere styliste was veel degelijker en ik vond de box dan ook erg braaf. Daar zaten echter wel enkele dingen bij die ik zelf ook zou pakken dus helemaal in mijn comfort zone. Maar daardoor had ik weer meer van hetzelfde.

De eerste box vond ik dus leuker!

Glamourlama schreef op 28-07-2021 om 12:13:

Lijkt het je leuk om uit te proberen? Of juist helemaal niet?

Misschien wel leuk om een keer te proberen, maar ik ben best wel kieskeurig. Ik denk dat ik niet zo snel tevreden zal zijn. 

Werken er trouwens 'echte' stylisten voor Zalon?

Ik heb weleens een Zalon box besteld en ook 1 voor mijn man. Voor mij waren de meeste dingen wel wat ik had gevraagd, juist wat uit mijn comfort zone. Nadeel ik heb een grotere maat en ondanks dat ik dat vermeld had, kreeg ik toch een aantal kledingstukken in een kleinere maat (omdat die specifieke stukken niet groter verkrijgbaar zijn en ik er een maatje boven zit, hopen ze dan dat het toch past). Ehhh, dat past natuurlijk niet hè. Dus ik heb van de box uiteindelijk 1 of 2 dingen gehouden. En die trek ik nu dus niet aan, haha. Geen box meer voor mij.

Mijn man heeft ook een box gekregen toen, die was meer on point. Man heeft best veel dingen gehouden en draagt uiteindelijk maar 1 ding (out of his comfortzone) niet.

Glamourlama

Glamourlama

28-07-2021 om 13:33 Topicstarter

Dezyi schreef op 28-07-2021 om 13:15:

[..]

Misschien wel leuk om een keer te proberen, maar ik ben best wel kieskeurig. Ik denk dat ik niet zo snel tevreden zal zijn.

Werken er trouwens 'echte' stylisten voor Zalon?

Wat bedoel je met een echte styliste? Ik heb wel contact gehad met een echt persoon, maar of zij daarnaast in haar leven ook nog als styliste werkt weet ik eigenlijk niet. Daar ging ik wel vanuit, omdat ze zo door Zalon ook beschreven worden op hun persoonlijke pagina.

ik heb twee keer bij Zalando een box besteld. Ik vond het behoorlijk tegenvallen eigenlijk. Het meeste pastte niet of pastte niet bij mijn figuur (lang en slank). 
Hoewel ik aangegeven heb dat ik echt items uit de tall collecties nodig heb kreeg ik alsnog van alles uit de reguliere collectie wat voor mij croptops met 3/4 mouwen en 3/4 broeken zijn. Dat zoek ik specifiek niet.
Ik snap echt dat een dergelijke webshop niks heeft in mijn maat maar zeg dat dan gewoon in plaats van allerlei niet passende items op te sturen.

Glamourlama

Glamourlama

28-07-2021 om 13:58 Topicstarter

Dat begrijp ik niet want Zalando heeft juist wél veel tall en petite kledingstukken (ik ben zelf klein, daarom weet ik dat). Dan heeft die styliste echt zitten slapen.

Ik kreeg in mijn box ook wat normale broeken maar die waren dus ook te lang en heb ik teruggestuurd. Maar er zaten ook wat petite dingen bij.

Het heeft mij altijd wel leuk geleken, zo'n box, maar ik heb een aparte smaak en ik was bang dat ik teveel saaie, "normale" kledingstukken zou krijgen dus ik heb het nog nooit geprobeerd. Kan je ook zeggen dat je bepaalde kledingstukken absoluut niet wilt bijvoorbeeld? Ik denk dat je inderdaad echt de goede styliste moet treffen die je stijl en maat begrijpt.

Ik zou me denk ik heel schuldig voelen als ik uiteindelijk alles terugstuur, dus dat weerhoudt me voornamelijk.

ik heb al een paar keer een kleding box besteld, bevalt me prima. Heel makkelijk ook, en ik houd meestal bijna alles en draag ook alles. 

Nog nooit gedaan, wel een vriendin die bij maison365 heeft besteld en er heel blij mee was. Sindsdien een paar keer op het punt gestaan om een aanvraag te doen. Maar wat me tegenhoudt is dat ik echt niet wil dat ze er dan oorbellen, tassen of schoenen in gaan doen, tegen mijn behoefte in. Of stukken sturen die ik al heb als ik mijn favoriete merken doorgeef.

Als ik hier ervaringen lees van lange dames die geen tall stukken krijgen ook al wordt het er expliciet bijgezegd dat dat nodig is krijg ik er ook minder zin in om zelf ook eens te bestellen.

Wat ik nu wel vaak doe is meerdere dingen uit dezelfde collectie van een fijn merk kopen. Dan heb je vaak ook veel dingen die in kleurstelling bij elkaar passen. Wachten op de uitverkoop 50-70% en dan toeslaan. 

Perzikboom schreef op 28-07-2021 om 13:50:

ik heb twee keer bij Zalando een box besteld. Ik vond het behoorlijk tegenvallen eigenlijk. Het meeste pastte niet of pastte niet bij mijn figuur (lang en slank).
Hoewel ik aangegeven heb dat ik echt items uit de tall collecties nodig heb kreeg ik alsnog van alles uit de reguliere collectie wat voor mij croptops met 3/4 mouwen en 3/4 broeken zijn. Dat zoek ik specifiek niet.
Ik snap echt dat een dergelijke webshop niks heeft in mijn maat maar zeg dat dan gewoon in plaats van allerlei niet passende items op te sturen.

Goed om jouw ervaring te lezen. Ik heb ook weleens overwogen zo'n box te bestellen. Maar ik ben ook heel lang en slank. Standaard broeken passen me echt niet. En ik zit ook niet te wachten op crop tops. Dat heeft me tot nu toe dus ook tegen gehouden om het te proberen... Ik had verwacht dat ze daar dan wel rekening mee zouden houden, als je dat specifiek aangeeft. Jammer dat dat niet zo blijkt te zijn.

Een vriendin van mij had zo'n box besteld bij maison365. Ze zag er echt super leuk uit in de outfit. Maar zij is echt petite. Dus wat ze voor haar hadden uitgezocht zou ik nooit passen 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.