Beauty en fashion
BritgetJones007
04-09-2025 om 21:33
Ineens vettig haar door de nieuwe shampoos van Andrelon
wij gebruikten altijd de shampoo van Andrelon tot altijd grote tevredenheid...tot nu dan. Andrelon heeft nieuwe shampoo lijn op de markt gebracht. Maar ben inmiddels zwaar ontevreden. De eerste dag zit mijn haar redelijk, maar op dag twee al te vettig en zit niet in model. Zwaar ontevreden dus en al twee verschillende soorten geprobeert en allemaal hetzelfde resultaat.
Nu wil ik dus overstappen op andere shampoo, waarbij het haar luchtig blijft en niet vettig. Wie heeft een goede tip?
Citroengraag
04-09-2025 om 22:11
Wat voor soort haar heb je? Ik ben heel tevreden over de eigenmerk lijn 'de tuinen' van Holland and Barret, maar die is heel groot voor heel veel soorten haar. Nu heb ik een parfumallergie en dat scheelt veel keuzestress bij drogisten.
De dodezeezoutlijn geeft wat stugger haar wat makkelijk in model blijft zitten, maar ik vind vooral de knoflooklijn fijn. Zacht, gezond haar zonder irritatie. Maar er zijn dus nog heel veel geparfumeerde varianten.
Miss_Moneypenny
04-09-2025 om 23:51
Ik gebruik nu shampoo van de kapper van het merk Davines, erg tevreden over. Was het twee keer per week. En ondanks dat de fles in aanschaf veel duurder is, doe ik er ook erg lang mee.
Daarvoor jaren met eigen merk van de Kruidvat gewassen. Vond ik ook altijd een heleboel fijne shampoo inclusief de conditioner.
Van Andrelon shampoo krijg ik altijd enorme jeuk, dus die gebruikte ik al heel lang niet meer.
HAHA!wait..what
05-09-2025 om 00:30
Ik gebruik regelmatig een shampoo van Elvive; Extra ordinary clay.
Deze vind ik erg fijn! Maar ik heb heel fijn haar wat snel vettig wordt.
Ik weet jouw haartype niet 
Zebra04
05-09-2025 om 10:16
HAHA!wait..what schreef op 05-09-2025 om 00:30:
Ik gebruik regelmatig een shampoo van Elvive; Extra ordinary clay.
Deze vind ik erg fijn! Maar ik heb heel fijn haar wat snel vettig wordt.
Ik weet jouw haartype niet
Die gebruikte ik ook altijd, maar is nergens meer te krijgen!
rionyriony
05-09-2025 om 12:23
Je zegt er niet bij welke Andrelon shampoo. Andrelon heeft verschillende shampoos. Ik heb lange tijd die voor gekleurd haar gebruikt "levendige kleur". Die laat kleur in je haar zitten. Dus die zal niet heel intens wassen zoals antiroos of anti-vet.
Goeie shampoo trouwens, voor mijn hoofd. Of die geschikt is voor andermans hoofd: misschien wel, misschien niet. Doet wat het zegt. Anderen zullen juist veel talg uit hun haar willen wassen (én kleur) dus die nemen wat anders. Antiroos is bekend/berucht om zijn ontvettende/ontkleurende eigenschappen.
Dat is niet erg als het je eigen kleur is. Die haalt hij er niet uit. Maar kunstmatige kleur weet hij op te diepen en los te weken.
BlairW
05-09-2025 om 13:25
Ik gebruik al jaren de Andrelon oil & care lijn en merk daar niks geks aan. Is nog gewoon hetzelfde als altijd.
Ginevra
05-09-2025 om 15:00
https://australian-bodycare.nl/products/hair-clean
Ik gebruik deze, Tea tree olie shampoo van Australian. Ik heb een moeilijke hoofdhuid en deze houdt mijn hoofdhuid in prima conditie, geen schilfers meer te bekennen en ook niet vet. Ik was mijn haar twee keer per week.
Enige nadeel is dat hij niet zo lekker ruikt.
Rozi
05-09-2025 om 19:20
Wat ik heb gemerkt is dat ik sinds ik geen shampoo gebruik met sulfaten m’n haar minder vet is. Dat zou je ook nog eens kunnen proberen.
GroenTuintje
06-09-2025 om 06:12
Rozi schreef op 05-09-2025 om 19:20:
Wat ik heb gemerkt is dat ik sinds ik geen shampoo gebruik met sulfaten m’n haar minder vet is. Dat zou je ook nog eens kunnen proberen.
Goede tip. Hier ook altijd snel vettig haar
Caroline80
06-09-2025 om 06:47
Rozi schreef op 05-09-2025 om 19:20:
Ja dat heb ik ook. Ik gebruik nu Andrelon pro nature.
HAHA!wait..what
06-09-2025 om 07:20
Zebra04 schreef op 05-09-2025 om 10:16:
[..]
Die gebruikte ik ook altijd, maar is nergens meer te krijgen!
Neeee, wat stom! Soms heb ik (door producten/hormonen? geen idee) heel vettig haar wat niet weggaat en dan hielp die shampoo zo goed!
Zeespiegel
06-09-2025 om 07:43
swarzkopf elke dag shampoo. Ik heb standaard snel vet haar, en een elke dag shampoo is wat milder, zodat je hem gewoon regelmatig kan gebruiken. Ik heb heel dik haar.
Ninoea
06-09-2025 om 10:43
Ik gebruik kruidenshampo van scbwartskopf of Cien (eigen merk Lidl). Andrelon lang haar shampoo zorgt bij mij voor haaruitval.
afrodite05
06-09-2025 om 11:02
Wat mij altijd goed helpt, ongeacht welk merk: 2x na elkaar wassen tijdens dezelfde douchebeurt. Doen ze bij alle kappers waar ik ooit kwam ook. Eerste keer om vet en evt haarproducten eruit te spoelen, tweede keer zodat het echt schoon wordt. Ik gebruik vrijwel nooit haarproducten, maar was vrijwel altijd 2x. Dan is mijn haar aanzienlijk minder snel vet dan wanneer ik een van de twee keer skip (door haast oid).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.