Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Ik zoek een warme winterjas

Ik ben eigenlijk al tijden op zoek naar een goede warme winterjas. Nu natuurlijk weer geheel de verkeerde tijd, want de winkels zijn dicht. Maar online zou toch ook moeten lukken.
Mijn moeder zweert bij de jassen van de ANWB maar die vind ik echt niet mooi. 
Wat ik zoek is een goede gevoerde parka, maar dan wel een korte want ik ben zelf niet zo lang.
Zoiets als deze:https://www.zalando.nl/superdry-parka-cobalt-su221u0ek-k11.html
Of een gewatteerd jack zoals deze:
https://www.jdsports.nl/product/zwart-champion-script-logo-padded-jacket/16041517_jdsportsnl/?utm_source=Google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Shopping&istCompanyId=73ad4de9-06ca-41f9-a3eb-10d865cde633&istFeedId=6f605a04-bb8a-4715-a749-c1865cce20ae&istItemId=imlaatwwq&istBid=tztx&gclid=EAIaIQobChMI0MX49b319AIVjdV3Ch2kWwdKEAQYBCABEgLh-_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Maar hoe weet ik of ze goed warm zijn? Heeft iemand suggesties?


Op de warmte bij de zalando jassen vertrouw ik niet meer.
2x een winterjas besteld, wat helemaal geen winterjassen waren.

 Voor echt zeker te weten warme winterjassen neem ik meestal een 'outdoor merk'. Zoals Jack Wolfskin, Patagonia of North face. Niet zoo charmant, wel warm en water/wind dicht. En duur, maar ik doe er jaren mee.

Voor 'net' als ik met de auto ga heb ik er dan een mooie minder warme bij. 

Ik heb een jas van superdry (al wel een jaar of 5) maar hij zit heel lekker en heel warm. Binnenkant is bij mij wollig met bolletjes en de buitenzijde stevig canvas-achtig materiaal. Verder 3 ritsen aan de voorkant, ik kan mijn jas dus 3 dubbel dichtritsen, daar komt echt geen kou meer doorheen. Ook de manchetten sluiten heerlijk warm aan. Ik klink heel enthousiast maar dat ben ik ook nog steeds met deze jas.
Zoon heeft een pufferjack van cK en die leen ik ook wel eens van hem. Ook een hele fijne warme jas (goede manchetten bij de mouwen en aan de onderkant) dus dat is ook een aanrader (maar wel wat duurder alhoewel hij er nu ook al 3 jaar mee doet en hem nog wel even blijft dragen)

ik vind deze fijn, heb er al een paar winters op de fiets mee gedaan en ik vind m ook nog redelijk om aan te zien https://www.heine-shop.nl/mode/damesmode-parkas?searchOrigin=searchField&searchTerm=Parka&trademark=2913338&type=1472,1340,1439,1335

ik weet alleen niet of die kort genoeg is voor je. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-12-2021 om 21:35

Misschien bij Wehkamp of Zalando filteren op "skijas"?

Je weet pas zeker of een jas warm genoeg voor je is, als je m ook aan doet met de kou. Iemand kan wel zeggen of het warm is, maar misschien heb jij daar een heel ander idee bij. Zelf ben ik erg kouwelijk, wil dus ook graag warme jassen. Ik heb er nu een van didrikson. Erg lekker warm.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-12-2021 om 21:37

Jack Wolfskin
En dan waterdicht kiezen, dan issie ook winddicht.
Hoe lang ben je? En welke maat draag je normaal van jas?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-12-2021 om 21:41

Zonnetje2021 schreef op 21-12-2021 om 21:37:

Je weet pas zeker of een jas warm genoeg voor je is, als je m ook aan doet met de kou. Iemand kan wel zeggen of het warm is, maar misschien heb jij daar een heel ander idee bij. Zelf ben ik erg kouwelijk, wil dus ook graag warme jassen. Ik heb er nu een van didrikson. Erg lekker warm.

Van Didrikson heb ik vorig jaar 3 jassen gekocht voor heel weinig. Die zijn net zo warm als de Jack Wolfskins die ik had. Maar waar ik van D een maat 42 heb, heb ik bij JW een L. En dat is een Duitse L die gelijk is aan maat 44.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-12-2021 om 21:51

Wat is zelf heel belangrijk vind is een afneembare capuchon. Hierdoor ben je verzekerd van een aansluitende kraag zoals deze

jack-wolfskin-ottawa-coat-dames_1500x1500_33560.jpg

En niet een capuchon zoals deze, waardoor je eigenlijk verplicht bent een sjaal te dragen om je nek warm te houden.

527x840.jpg

Schreeuwend duur, maar ik ben onwijs blij met mijn krakatau jas. Eindelijk een echt warme jas, ben er iedere keer dat ik m aantrek super blij mee. 

Tango

Tango

21-12-2021 om 22:48 Topicstarter

Bedankt voor alle reacties. Die Wolfskins vind ik er goed uit zien en ook zijn sommige nog best mooi. Ik ben 1.58 en draag normaliter een S of M. Ik zag dat er een maattabel bij staat dus ik kan even meten wat de beste maat is. Bij mij is de borstomvang dan altijd belangrijk, omdat een jas daar gauw te strak zit bij mij
Die van Ginevra vind ik te lang en ook niet mooi. Ik ga nog even kijken op Didrikson. 
Patagonia vond ik weer erg duur, dus die wordt het niet denk ik. 
Bij de jas van Superdry die ik in de openingspost noemde staat bij de omschrijving dat er recycled bont in zit. Bont is bij mij een no go, ook al is het recycled (geen idee wat ze hiermee bedoelen). Dus die wordt het toch ook maar niet. Jammer want ik vond die ook mooi. 

Tango

Tango

21-12-2021 om 22:52 Topicstarter

Ik heb nu deze gevonden:
https://www.superdry.nl/dames/jacks/gewatteerd-jacken/details/178954/gewatteerde-glacier-jas-navy
Ik overweeg hem te kopen want is nog in de aanbieding ook. De omschrijving is alleen wel vaag, want er wordt gezegd dat je hem als extra laagje kan gebruiken terwijl het naar mijn idee gewoon een dikke jas is. In de recensies stond ook dat hij warm is. 
Ik ga hem vooral gebruiken voor wandelen, dus dan word je toch al gauw warm. 

Ik heb nog gekeken naar Didriksons, maar vond dat echt niets. Ik ben toch niet zo'n parka-liefhebber blijkbaar

Tickel schreef op 21-12-2021 om 21:41:

[..]

Van Didrikson heb ik vorig jaar 3 jassen gekocht voor heel weinig. Die zijn net zo warm als de Jack Wolfskins die ik had. Maar waar ik van D een maat 42 heb, heb ik bij JW een L. En dat is een Duitse L die gelijk is aan maat 44.

Ik heb deze nu besteld, ben benieuwd!

Ook ik had al heel wat jassen uitgeprobeerd en ik ben een echte koukleum ...sinds ik de overstap heb gemaakt naar een ski-jas hoor je mij niet meer klagen over kou !
En zoals hierboven al is geschreven: je kan er altijd een mooie minder warme jas naast kopen.
Zelf heb ik bv een mooie lange wollen 'winterjas'  gekocht, maar dan een maat (of twee) groter zodat ik daaronder een goede softshell kan dragen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.