Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Huidverzorging: tips, vragen? Wij zijn er voor je

Nieuw forum, nieuw topic over huidverzorging! Toch maar weer even een introductie: 

ik ben al jaren enthousiast over huidverzorging. Ik wil er heel graag veel over weten, en door de jaren heen ben ik een heel eind gekomen. Maar er valt nog veel te leren. Ik werk in een branche die met uiterlijke verzorging te maken heeft, en daarom heb ik wat basale kennis over de huid zelf. De interesse in huidverzorging is zo'n twintig jaar geleden ontstaan, toen ik halverwege de twintig was en mijn huid er niet best aan toe was. Door de jungle van onzin en onwaarheden in dat wereldje heb ik toch ontdekt wat voor mij werkt. 

Maar ik ben dus geen expert, alleen een fanatiekeling. Wil je tips uitwisselen? Vragen stellen? Gewoon gezellig kletsen hierover? Wees welkom! 

ik zal in een andere post delen wat ik zelf aan eisen stel in producten en wat ik graag gebruik.


Itsnojoke

Itsnojoke

08-07-2021 om 19:43 Topicstarter

De peilers in mijn eigen routine zijn:

- spf 50

- retinol 

- vitamine C

- een exfoliant tegen de overtollige dode huidcellen

verder gebruik ik diverse serums, maar niet allemaal tegelijk. Ik gebruik bijvoorbeeld afwisselend niacinamide, hyaluronzuur, peptiden of azelaic acid. En natuurlijk een milde reiniging twee keer per dag.

ik wil mijn producten graag zonder parfum of andere geurstoffen, zonder essentiële oliën en gedenatureerde alcohol. Verder blijf ik ver van producten met onrealistische claims of nietszeggende slogans zoals 'hypoallergeen' of 'biologisch'. Ik wil zeker niet beweren dat dit keiharde feiten zijn, maar het zijn voor mij wel vereisten waar ik maar zeer zelden een uitzondering op maak. Mijn huid doet het er goed op, en ik heb ook jaren een slechte huid gehad, dus ik blijf graag bij wat werkt. Dat neemt niet weg dat ik binnen mijn criteria graag nieuwe producten probeer en ik ben dan ook niet zo merkentrouw.

voor nu een tvp

Ik lees ook graag mee! Ik ben af en toe ook zoekende naar wat goed is en werkt.

Itsnojoke

Itsnojoke

08-07-2021 om 20:12 Topicstarter

Ik ben jarenlang een fan geweest van vitamine C serum met ascorbic acid, de enige échte vitamine C. En daar heb ik nog genoeg van staan, dus voorlopig blijf ik daarbij, maar ik hoor de laatste tijd steeds meer goede berichten over derivaten van vitamine C. Die zijn stabieler, en geven minder irritatie (al heb ik zelf geen irritatie van vitamine C) maar hebben minder onderzoek achter zich. Dat lijkt langzaamaan te veranderen. Ik wil me daar eens in verdiepen. Overstappen doe ik voorlopig nog niet, maar het tij lijkt een beetje te gaan keren en ook veel derivaten lijken inmiddels bewezen prima hun werk te doen.

Itsnojoke

Itsnojoke

08-07-2021 om 20:13 Topicstarter

Pixy schreef op 08-07-2021 om 20:07:

Ik lees ook graag mee! Ik ben af en toe ook zoekende naar wat goed is en werkt.

welkom! 

Itsnojoke

Itsnojoke

08-07-2021 om 20:13 Topicstarter

Twentytwo schreef op 08-07-2021 om 19:57:

voor nu een tvp

hoi! 🙋

Hai hai, ik lees ook weer mee!

Ik kom hier ook kijken... maar tot de laatste snik bij Viva! 

Ik ben er ook 

Uiteraard ben ik er ook! Maar dit is gewoon een tvp, want eerst nog even terug naar het vertrouwde honk....

Ik ben er ook bij!

Oh wat een goeie, deze heb ik bij Viva nooit gezien. 

Misschien kunnen jullie mij wel helpen.. ik heb sinds de zwangerschap last van rode wangen, de huisarts denkt aan Rosaecea.

Ik heb al eens een crème daarvoor geprobeerd, maar die had weinig resultaat. Ik heb heel eerlijk gezegd ook geen zin om er veel geld aan uit te geven.. of ik moet heel zeker weten dat het helpt. 

Iemand van jullie misschien een goede tip?

Ook een tvp.


Regendrup, wat gebruik je nu aan gezichtsverzorging? Zit daar elke dag spf bij? Sowieso belangrijk, maar rosacea kan volgens mij opvlammen door de zon dus dat zou ik proberen te voorkomen met spf. Verder hele milde producten kiezen!

Ook hier ff een tvp

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.