Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Hoeveel kleding hangt er in jouw kast?

Vanochtend heb ik mijn kledingkast uitgeruimd en meteen geteld hoeveel ik overal van heb. Met verbazing las ik namelijk hier op het forum over de hoeveelheid kleding die sommigen hebben. Dus dat maakte mij nieuwsgierig. Hoeveel kleding heb jij in jouw kast?


Peppa

Peppa

02-08-2021 om 11:40 Topicstarter

  • 8 jurkjes
  • 6 rokjes
  • 4 korte broeken
  • 10 t-shirts korte mouw
  • 4 spijkerbroeken
  • 3 joggingbroeken
  • 6 vesten
  • 3 blouses
  • 8 shirts lange mouw
  • 2 blazers
  • 5 jassen (zomer/tussen/winter)
  • 3 bikini’s


Nog geen 75 items. Sokken, ondergoed en sportkleding heb ik niet meegerekend.

Peppa

Peppa

02-08-2021 om 11:41 Topicstarter

Oh de titel, kan een mod het woordje heb verwijderen?

Ga het niet tellen, maar 4 meter Ikea Pax-kast vol. 
En zo’n 20 paar schoenen. Niet gek voor een vent alleen 😀

Ik heb heel veel kleding. Gaan tellen is geen doen. Ik heb een grote kledingkast op de slaapkamer die helemaal vol hangt en op de logeerkamer ook. Mijn zoon gaat binnenkort het huis uit en dan wil ok op zijn kamer ook een grote kast zetten zodat ik alles wat overzichtelijker op kan bergen. Op zolder staat ook een grote kast die vol zit met carnavalskleding en toebehoren.

Tellen ga ik ook niet doen maar de hoeveelheid kleding valt mee. Ik heb wel meer dan vroeger toen de kinderen nog thuis waren maar ik ben vrij bescheiden met kleding.
Heb nu een goede basis en koop eigenlijk alleen nieuw als er iets versleten is en weg moet. Ik probeer dan een vervanger te vinden die ik op dezelfde manier kan "inzetten"(bijvoorbeeld crème vest vervangen voor een nieuw crème vest).

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-08-2021 om 11:57

Ik ga niet tellen. 1.5 meter paxkast. Vol is vol. Dan koop ik pas weer iets nieuws (eigenlijk altijd kringloop) als er iets versleten of structureel niet meer passend is.

Ik heb wel veel kleding maar het meeste draag ik ook echt allemaal. Ik doe ook elke dag wat anders aan. Ik loop nooit 2 dagen in dezelfde kleding.

Ik ben mijn kleding aan het sorteren dus ik had al deels geteld.
76 vestjes
40 rokjes
186 jurken
14 bloesjes
15 wintermantels
9 zomerjassen
118 pumps
13 sleehakken
90 handtassen
Broeken, truien, de rest van m'n schoenen en jassen heb ik nog niet uitgezocht.
Ik heb een shopverbod en heb al best veel weggedaan.

Quasidomo schreef op 02-08-2021 om 12:38:

Ik ben mijn kleding aan het sorteren dus ik had al deels geteld.
76 vestjes
40 rokjes
186 jurken
14 bloesjes
15 wintermantels
9 zomerjassen
118 pumps
13 sleehakken
90 handtassen
Broeken, truien, de rest van m'n schoenen en jassen heb ik nog niet uitgezocht.
Ik heb een shopverbod en heb al best veel weggedaan.

Wow...

ForsakenCod30

ForsakenCod30

02-08-2021 om 12:41

veel, niet te tellen

3 grote kledingkasten vol

Peppa

Peppa

02-08-2021 om 12:45 Topicstarter

watertoren schreef op 02-08-2021 om 11:46:

Ik heb heel veel kleding. Gaan tellen is geen doen. Ik heb een grote kledingkast op de slaapkamer die helemaal vol hangt en op de logeerkamer ook. Mijn zoon gaat binnenkort het huis uit en dan wil ok op zijn kamer ook een grote kast zetten zodat ik alles wat overzichtelijker op kan bergen. Op zolder staat ook een grote kast die vol zit met carnavalskleding en toebehoren.

Ik heb me dat wel eens afgevraagd, als carnavals-leek, of de carnavalsvierders elk jaar wat nieuws kopen, uitwisselen of huren. 

Peppa

Peppa

02-08-2021 om 12:47 Topicstarter

Quasidomo schreef op 02-08-2021 om 12:38:

Ik ben mijn kleding aan het sorteren dus ik had al deels geteld.
76 vestjes
40 rokjes
186 jurken
14 bloesjes
15 wintermantels
9 zomerjassen
118 pumps
13 sleehakken
90 handtassen
Broeken, truien, de rest van m'n schoenen en jassen heb ik nog niet uitgezocht.
Ik heb een shopverbod en heb al best veel weggedaan.

Wow! En hoeveel % daarvan draag je? Jij kan elke dag van het jaar iets anders aan 😀

Peppa schreef op 02-08-2021 om 12:47:

[..]

Wow! En hoeveel % daarvan draag je? Jij kan elke dag van het jaar iets anders aan 😀

Eigenlijk verrassend veel. Ik vond dat ik opvallend weinig ongedragen kleding had. De kleding waar het prijskaartje nog aanzit. Dat heb ik helemaal niet. Ik heb wel dat bepaalde jurken, tassen en schoenen voor bepaalde gelegenheden zijn. Ik ga niet boodschappen doen in een cocktailjurk bijvoorbeeld.

Quasidomo schreef op 02-08-2021 om 12:56:

[..]

Eigenlijk verrassend veel. Ik vond dat ik opvallend weinig ongedragen kleding had. De kleding waar het prijskaartje nog aanzit. Dat heb ik helemaal niet. Ik heb wel dat bepaalde jurken, tassen en schoenen voor bepaalde gelegenheden zijn. Ik ga niet boodschappen doen in een cocktailjurk bijvoorbeeld.

Dat scheelt natuurlijk, hoe je dagen eruit zien. Ik heb nooit een gelegenheid waarbij ik een cocktailjurk zou kunnen dragen.

Tja, wat is veel. Het is ook een beetje afhankelijk van wat heb je nodig.
Ik doe al aan 3 verschillende sporten, dus daar heb ik kleding voor, alleen de sportbh's zijn uitwisselbaar.
Ik heb nette kleding voor mijn werk, cadual kleding en thuis kleding. Pyjama's zowel dikke als dunne...

Ik heb in ieder geval niet zoveel als quasimodo!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.