Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Hoe variëren met wat je uit je kast trekt?

Ik heb de grote wisseltruc uitgevoerd in mijn kledingkast. Herfst- en winterkleding naar beneden en het zomerse spul naar boven.

Zoveel leuke items weer gezien om te gaan dragen maar gelijk ook de teleurstelling dat ik een gedeelte niet/weinig ga dragen.

Nu denken jullie vast dat ik veel kleding heb  maar dat is niet het geval. Ik heb 1Paxkast met 2 deuren. Bovenin de kleren van een ander seizoen en 2 planken en 1 roede met kleding. 

Het punt is dat ik altijd hetzelfde aantrek en daar baal ik van. Ik heb iedere 2 weken  zowat precies hetzelfde aan. 
Ook qua schoenen.  Ik draag in de praktijk maar 2 paar.

Wie heeft tips om wat meer te variëren?
Ik wil wel maar het komt er niet van.


misschien 's avonds al klaar leggen? Dan heb je vaak meer rust er over na te denken dan 's ochtends

en op de planken de net gewassen kleding onderop leggen, zodat bovenop en in het zicht altijd iets ligt dat je minder draagt.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

28-09-2021 om 22:15

kleding die je wellicht “voor netjes “ houdt ook wat vaker “zomaar” dragen, vaak hangt dat soort kleding te versloffen en merk door het op een doordeweekse dag aan te doen dat het heel leuk kan zijn.

alhambra

alhambra

28-09-2021 om 22:15 Topicstarter

Lollypopje schreef op 28-09-2021 om 22:12:

en op de planken de net gewassen kleding onderop leggen, zodat bovenop en in het zicht altijd iets ligt dat je minder draagt.

Ha ha, een soort spiegelen zoals in de supermarkt. Dit zou wel eens kunnen  helpen!

's Avonds klaarleggen lukt voor een paar dagen,  daarna  komt de klad erin. 
Ik heb juist veel discipline maar qua outfits kiezen, totaal niet. Vreemd vind ik dat.

alhambra

alhambra

28-09-2021 om 22:18 Topicstarter

Caramelzeezoutchocola schreef op 28-09-2021 om 22:15:

kleding die je wellicht “voor netjes “ houdt ook wat vaker “zomaar” dragen, vaak hangt dat soort kleding te versloffen en merk door het op een doordeweekse dag aan te doen dat het heel leuk kan zijn.

Klopt, dit doe ik ook inderdaad, dingen  voor netjes houden..

WickedDotterel45

WickedDotterel45

28-09-2021 om 22:31

Vind je het lastig om nieuwe combinaties te maken ‘s ochtends? Of mis je daarvoor wat items?

Leg eens op een zondag alles op bed en ga dan combinaties proberen. Maak desnoods foto’s zodat je daar even door heen kunt scrollen als je weer eens niet verder komt dan blouse a en broek b.

Een paar items erbij kan al een heel verschil maken qua look. Een broek ziet er met dezelfde laarzen toch anders uit als je een zwarte blouse vervangt door een grofgebreide trui in het blauw bijvoorbeeld.
Of dezelfde trui de ene keer met stoere boots en een skinny, de andere keer met baggy broek en hakken.

Misschien een hele outfit bij elkaar hangen in de kast? Dan hoef je maar één keer in de zoveel tijd outfits "klaar te leggen" en kan je weer een tijdje vooruit. 

Waarom niet gewoon accepteren dat je weinig varieert? 
Ik heb weken achter elkaar hetzelfde aan gehad en werkelijk niemand die er wat van zei. Niet mijn collega's die mij elke dag zien, niet mijn vrienden of familie.
  Zit het niet gewoon in je eigen hoofd dat er gevarieerd moet worden?

Ysenda schreef op 29-09-2021 om 08:02:

Waarom niet gewoon accepteren dat je weinig varieert?
Ik heb weken achter elkaar hetzelfde aan gehad en werkelijk niemand die er wat van zei. Niet mijn collega's die mij elke dag zien, niet mijn vrienden of familie.
Zit het niet gewoon in je eigen hoofd dat er gevarieerd moet worden?

Ik ken ook mensen die vrijwel altijd ongeveer hetzelfde aan hebben. Ik zeg daar ook niks van want dat moeten ze helemaal zelf weten maar het valt mij wel op.

To, als je meer variatie wil dan zou ik toch wat kleding bij kopen en dat natuurlijk wel wat anders dan waar je kast al mee vol hangt.

watertoren schreef op 29-09-2021 om 08:07:

[..]

Ik ken ook mensen die vrijwel altijd ongeveer hetzelfde aan hebben. Ik zeg daar ook niks van want dat moeten ze helemaal zelf weten maar het valt mij wel op.

To, als je meer variatie wil dan zou ik toch wat kleding bij kopen en dat natuurlijk wel wat anders dan waar je kast al mee vol hangt.

Het valt je op, maar heb je er ook een oordeel over?


Als ik TO begrijp heeft die al genoeg kleding, maar draagt die niet alles, maar juist dezelfde items steeds opnieuw. Dat doet me eraan denken TO, pas je wel werkelijk al je kleren of zijn de items die je het meest draagt de kledingstukken die het fijnste zitten? Want anders zit daar dus ook een oplossing in. 

watertoren schreef op 29-09-2021 om 08:07:

[..]

Ik ken ook mensen die vrijwel altijd ongeveer hetzelfde aan hebben. Ik zeg daar ook niks van want dat moeten ze helemaal zelf weten maar het valt mij wel op.

To, als je meer variatie wil dan zou ik toch wat kleding bij kopen en dat natuurlijk wel wat anders dan waar je kast al mee vol hangt.

Het valt je op, maar vind je het ook vervelend? Mag het wel van je? 

Of vind je eigenlijk dat ze meer moeten variëren? 

Of ben je eigenlijk jaloers dat je zelf niet je eigen plan durft te trekken en gewoon elke dag aan doet wat je het fijnst vind zitten maar toegeeft aan groepsdruk?

Ysenda schreef op 29-09-2021 om 08:23:

[..]

Het valt je op, maar vind je het ook vervelend? Mag het wel van je?

Of vind je eigenlijk dat ze meer moeten variëren?

Of ben je eigenlijk jaloers dat je zelf niet je eigen plan durft te trekken en gewoon elke dag aan doet wat je het fijnst vind zitten maar toegeeft aan groepsdruk?

Of nog een andere reden? Ik ben wel benieuwd of er überhaupt oordelen over zijn en zo ja, welke. Maar dat is een beetje off topic hier denk ik 

Altijd ongeveer hetzelfde aan hebben kun je natuurlijk ook definiëren als je eigen stijl. 

kitchenwitch schreef op 29-09-2021 om 08:30:

Altijd ongeveer hetzelfde aan hebben kun je natuurlijk ook definiëren als je eigen stijl.

Denk aan Steve Jobs, altijd een zwarte broek en zwarte coltrui.

Lollypopje schreef op 28-09-2021 om 22:12:

en op de planken de net gewassen kleding onderop leggen, zodat bovenop en in het zicht altijd iets ligt dat je minder draagt.

Haha dit doe ik met de shirts van mijn vriend aangezien hij meestal gewoon de bovenste van de stapel pakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.