Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Help, vervelend gesprek op werk. Wat te dragen?

Help! Ik heb binnenkort een vervelend gesprek op mijn werk omdat de schuld van een probleem, waar ik al meerdere malen voor gewaarschuwd heb, nu toch in mijn schoenen dreigt te worden geschoven. Ik pik dit niet en heb dus een gesprek aangevraagd. Ik wil me dan krachtig voelen en me niet omver laten lullen. Bij mij helpt het bij dit soort dingen als ik kleding draag die helpen uit te stralen hoe ik me wil voelen: krachtig en beheerst in dit geval. Ik draag meestal nude kleuren en pastels en zachte stofjes, maar dat voelt te soft. Op mijn werk is er geen dresscode, iedereen loopt er informeel bij, dus het zal raar zijn als ik nu opeens in een powersuit aan kom zetten. Wat dragen jullie om je krachtig te voelen? Ik hoop aan de hand van jullie antwoorden een beetje inspiratie te vinden.


Ik draag dan juist kleren die heel zacht zijn en me niet irriteren qua naad etc.
Wel donkere kleur omdat t wat sterker voelt,als t nodig is.
Bv een donkere trui/ bloes op een zachtere broek?

Rood. Ik heb een knalrode blouse die ik combineer met een zwarte broek als ik me ff extra krachtig wil voelen.

kleur! Om me krachtig te voelen draag ik dan heldere kleuren, groen, paars, oranje en hakken.
 

Een colbert, een broek waar ik me lekker in voel en hakken. 

CocoCharlie

CocoCharlie

12-09-2021 om 20:47 Topicstarter

Een felle kleur klinkt best goed!  En hakken inderdaad, dat was het enige waar ik al over uit was. En ik ben al een tijd op zoek naar een mooie zwarte broek, die hoop ik voor het gesprek nog ergens te vinden.

zwarte colbert, wit eronder kwa kleur (ik doe meestal een wit topje, zwarte broek (zelf draag im dan high waist), en dan witte of zwarte hakken eronder, ik zou gaan voor classy pumps.

Het bovenstaande.. zo draag ik het graag en voel me dan ook wel sterk overkomen 😅classy en sterk💪

Flauwe grap: ik zou in politie-uniform gaan!

Ik vind het moeilijk om jou te adviseren. Wij kennen jou niet en een kleur die kracht uitstraalt, is misschien helemaal niet flatterend voor jou. Trouwens, ik vraag me af of het zo ver gaat dat 'de stemming van de tegenpartij' beïnvloed wordt door jouw kledingkeuze.

Ik zou eerder zeggen: draag iets wat je goed zit en waar je je comfortabel mee voelt. Want wat heb je aan een strijdlustig ensemble of een kleur waarvan je zelf denkt: zie mij hier zitten.

Ik wens je veel succes morgen, ongeacht je kleding.

Ik zou dan gaan voor kleding waar je je sterk/krachtig in voelt, die je bijv. ook aan zou doen naar een sollicitatiegesprek. Voor mij zou dat een business look zijn. Maar je schrijft dat de sfeer informeel is dus dan heb je nogal een groot gat misschien. Je zou dan kunnen kiezen voor een jeans met jasje? 

Ik ben geen goede stijl adviseuse maar ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het heel krachtig vind dat je dit gesprek gaat hebben!
Goed dat je het niet pikt en voor jezelf gaat opkomen!

gewoon hetzelfde als jij altijd draagt naar je werk. Dat komt voor mij het sterkst over, want je hebt niks te bewijzen, je doet je werk goed. En daar vertel je over, als jezelf. 

wat vervelend! Een blouse met een jasje kan toch helpen om je wat sterker te voelen én gezag uit te stralen. 
Krachtige kleuren zoals rood helpen je je sterk te voelen. Maar het kan ook overkomen alsof je met opgestoken veren al binnen komt zeilen. Voor een professionele look met dus enig gezag kan een witte blouse met een jasje ook heel effectief zijn. Dat hoeft dan niet direct een powersuit te zijn, het kan ook met een jeans en een los blauw of grijs jasje. Succes in elk geval.

Ik denk aan fuchsia ipv rood. Rood vind ik in dit geval een  ik verklaar de oorlog aan-kleur. Fuchsia een je kan niet om mij heen-kleur. Het moet je wel staan natuurlijk. 

wat een vervelende situatie. Ik doe zelf juist geen hakken aan als ik me stevig wil voelen. Dan wil ik juist met beide voeten op de grond blijven staan.
Ik zou iets dragen waar ik me mooi maar ook mezelf in voel. Zodat ik dicht bij mezelf blijf.
Verder draag ik dan parfum met aardse tonen.

Verder goed gaan zitten en focussen dat je rug tegen de rugleuning blijft, helpt mij om beter te focussen.
En ik probeer altijd mijn handen open in mijn schoot te leggen. Zodat ik open blijf.

Succes!

Rood zou ik juist vermijden, ik zou kiezen voor blauw. De kleur van vertrouwen en betrouwbaarheid. 

Op mijn werk is er geen dresscode, iedereen loopt er informeel bij, dus het zal raar zijn als ik nu opeens in een powersuit aan kom zetten. 

Dan zou ik niet teveel afwijken van wat je normaal draagt.

Je voorbereiding, houding en uitstraling lijken mij veel belangrijker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.