Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

BeneficialJay65

BeneficialJay65

23-01-2022 om 19:59

Heb jij je natuurlijk haarkleur of verf je het?

Benieuwd.

Ik verf m’n eigen haar al een jaar of 20 in een lichtere haarkleur dan ik oorspronkelijk heb. Ik verf het lichtbruin tot middenbruin en heb vrij donkerbruin.
Verf jij je haar in een totaal andere kleur, niet of in een kleur die dicht bij je haarkleur ligt.

Peiling

Heb jij je natuurlijke haarkleur of verf je het?
98 stemmen
60%
19%
5%
10%
5%

Ik verf het nog niet. De eerste chronisch grijze haren zijn zichtbaar en ik twijfel of ik het tot zal laten verven of dat ik gelijk maar voor grijs ga.

jaren lang alle tinten rood, daarna blond met regelmatig knalkleuren. Nu is het noodgedwongen half blond, half muisig donkerblond met wat grijs, maar ik wil graag weer terug naar roodtingen of roze of paars. Past beter bij me. Nu compenseer ik maar met opvallende haarbanden

Dus ik mis eigenlijk de optie: een totaal andere kleur dan mijn eigen haarkleur

ik ben nu 50 en ik verf mijn haar al sinds ik een jaar of 17 ben. Vriendin op de kapperschool, dus vaak mee als model. Ik heb vrij donker haar van mezelf en ik verf het heel donkerbruin. Nog niet heel veel grijze haren, maar het zit toch net altijd wat beter als ik het verf. 

Ik verf niet en ben voor ca 20% grijs. Vind ik helemaal prima en passend bij mijn leeftijd (49).

Ik verf al vanaf dat ik een jaar of 15/16 ben. Was als kind behoorlijk blond van mezelf, toen als puber een permanent gekregen en werd toen donkerder.  Toen kort haar met van die sprayblond rommel erin en vanaf toen regelmatig een kleurtje erin variërend van aubergine ( paars dus  ) tot chocoladebruin. Dat deed ik zelf afgewisseld met naar de kapper gaan.
Sinds een jaar of 10 zit er grijs door en sinds een paar jaar verft de kapster het niet meer zo donker.

heb mijn haren zo'n 33 jaar geverfd, maar sinds een paar jaar niet meer.

Jaren iets lichter of wat goudblonder geverfd dan mijn eigen kleur,toen highlights en nu grijs met blond en wit….natuurlijke hightlights hahahha. Toen ik gestopt was met verven van de highlights,tijdens de eerste lockdown zag niemand verschil. Terwijl ik wat later steeds de vraag kreeg of ik mijn haar geverfd had,t was een mooie kleur. Dus toen het zo maar gelaten. Mijn moeder is spierwit,oma was dat ook dus ik weet waar ik op af ga.

Ik heb mij voorgenomen dat ik begin te verfen op 't moment dat ik grijs word.

Mijn haar is te lang om nu te gaan experimenteren. Duurt jaren eer het is uitgegroeid.

Hier is het op het moment paars. Heb ook rood, bruin, en bijna zwart gehad. Van nature ben ik donkerblond.

Nee. Ik ben 36, en nog hartstikke blond. 
Hopelijk krijg ik lichtgrijze of witte haren en geen donker grijze haren. Dan zou ik het wel verven denk i. 

Ik kom uit een familie waar je niet vroeg grijs wordt. Dus tegen de tijd dat dat serieus wordt ben ik er ook echt wel oud genoeg voor. Ben heel tevreden met mijn haarkleur. Zelfs mijn ouders zijn nog vrijwel niet grijs (of kaal). Gunstige haargenen hier.

Ik heb het heel lang geverfd, maar ben er mee gestopt. Ik vond die grijze uitgroei zo lelijk.

Het wisselt bij mij. Ik heb denk ik mijn haar zo'n 20 jaar lang geverfd, zwart, rood/zwart en later alleen maar rood. Inmiddels reageert mijn hoofdhuid niet zo fijn meer op verf dus verf ik het eigenlijk niet meer. Het helpt ook niet mee dat rood eigenlijk altijd wel wat blijft afgeven in mijn ervaring. Maar, ik mis het wel, het staat me wel heel goed. En vooral veel beter dan de bruin/grijs/restje rood mix die ik nu heb.

Mijn natuurlijke haarkleur bevat meerdere tinten blond/bruin. Dus het lijkt altijd alsof er highlights in zitten maar is niet zo.  Heb wel eens wat extra lichte plukken laten zetten maar nooit geverfd. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-01-2022 om 22:32

Ik vind mijn haarkleur (diep donkerbruin/zwart) mooi, dus verf het nooit.  Ik heb een paar zilvergrijze haren, maar dat stoort me niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.