Beauty en fashion
Mick87
07-04-2025 om 10:31
Grijs haar
38 ben ik nu. Altijd zeer donkerbruin haar gehad tegen het zwarte aan. Maar de laatste jaren krijg ik er stilletjes aan steeds meer grijze plukken bij. En eerlijk gezegd: ik stoor me daar niet aan. Ik vind het grijs wel mooi staan tussen het zwart. Ik ben dan ook niet van plan om dit te gaan verven. Waarom zou ik ? Met verven zit je met uitgroei die je steeds moet bijwerken. Bovendien vind ik haren donker verven vaak hard maken.
Plan is dus als het nog grijzer wordt extra grijze plukken er in te verven. Zogenaamde grey blending.
Zijn er meer dames die hun haar grijs laten worden ?
MMcGonagall
08-04-2025 om 22:39
Vandaag een collega ‘hé, wat heb je met je haar gedaan, nieuw kleurtje?’ Nee, alleen laten knippen, maar nu is het laatste restje verf eruit. Ze vond het erg mooi, het leek donkerder. Mooi compliment, ik vond het zelf ook heel geslaagd, en dus helemaal van mezelf 
zwaankip
19-04-2025 om 16:01
Ik ben 61j, nog geen grijze haren maar: ik krijg daar altijd vervelende opmerkingen over, alsof ik niet normaal ben.
Heel vervelend!
MMcGonagall
19-04-2025 om 18:07
zwaankip schreef op 19-04-2025 om 16:01:
Ik ben 61j, nog geen grijze haren maar: ik krijg daar altijd vervelende opmerkingen over, alsof ik niet normaal ben.
![]()
Heel vervelend!
Dat is de omgekeerde wereld. Wat kunnen mensen daar nou over te zeuren hebben?
zwaankip
19-04-2025 om 18:32
MMcGonagall schreef op 19-04-2025 om 18:07:
[..]
Dat is de omgekeerde wereld. Wat kunnen mensen daar nou over te zeuren hebben?
Ze zeggen dat iedereen van 50+ grijze haren heeft. Het bestaat niet volgens deze mensen dat mijn haar nog mijn echte / oorspronkelijke kleur heeft. Ik zou "stiekem" mijn haren verven...terwijl ik echt nog nooit mijn haar geverfd heb.
Ik zou dus liegen. Ik weet 1 ding: mijn moeder kreeg haar eerste grijze haren toen ze 65 was. Ook zij kreeg daar slechte commentaar over/ werd niet geloofd.
MMcGonagall
19-04-2025 om 18:45
zwaankip schreef op 19-04-2025 om 18:32:
[..]
Ze zeggen dat iedereen van 50+ grijze haren heeft. Het bestaat niet volgens deze mensen dat mijn haar nog mijn echte / oorspronkelijke kleur heeft. Ik zou "stiekem" mijn haren verven...terwijl ik echt nog nooit mijn haar geverfd heb.
Ik zou dus liegen. Ik weet 1 ding: mijn moeder kreeg haar eerste grijze haren toen ze 65 was. Ook zij kreeg daar slechte commentaar over/ werd niet geloofd.
Maar lijd je daar dan onder? Ik denk dan ‘dat is de kift’. Mijn opa had overigens nog tot in de 80 donkerbruin, bijna zwart, haar. Zijn baard was wel grijs. Toen hij ziek werd, is zijn haar wel in drie jaar helemaal grijs geworden.
Tuinfluiter
19-04-2025 om 19:10
![]()
Heel vervelend!
Mijn moeder had op die leeftijd ook nog haar eigen zwarte kleur. Ik ben een mengelmoesje van mijn ouders en verf al heel lang. Ik ben ook 61 en ga met een goed doordacht plan in samenspraak met mijn kapster naar mijn natuurlijk grijze kleur.
Maar in alle eerlijkheid mocht ik in november denken dit vind ik echt ruk dan gaat er weer een mooie passende kleur in
Bolmieke
19-04-2025 om 19:14
![]()
Heel vervelend!
Maar misschien maak jij opmerkingen over hun grijze haar? Ik kreeg nog wel eens een opmerking over mijn witte haar, ik was al jong wit. Zegt zo iemand 'ik heb nog geen een grijze haar en ik heb het nog nooit geverfd' en dan zei ik; ja ja
Fenyw
19-04-2025 om 23:03
[..]
Zo werd mijn moeder er op aan gesproken dat ze haar kleuterdochters haar koperrood zou hebben geverfd. Wat de oorspronkelijke, natuurlijke kleur was, maar dat werd niet geloofd.
Mensen hebben altijd wat te zeggen.
Lena55
19-04-2025 om 23:11
[..]
Wat een kul! Mijn moeder is 62 en nog geen grijze haar te zien. Ook nooit geverfd. Haar vader werd pas toen hij begin 80 was grijs, en tot zijn dood met 87 nog zeker de helft zijn eigen bruine haarkleur. Niets van aantrekken hoor! Rare mensen heb je.
Ikzelf word al grijs vanaf 25, maar gelukkig gaat het niet heel hard. Ik ben nu eind 30 en op een grijze pluk na en wat haren aan de voorkant (worden er wel steeds meer) nog voornamelijk mijn eigen haarkleur. Ik ben niet van plan om het te verfen. Ik heb ook donker bruin haar. Ik heb geen zin in een landingsbaan na slechts een kleine week, hoge kosten of zelf aanmodderen met verf.
Poezenmeisje
19-04-2025 om 23:39
Ik zag ooit een kleuter 'of color' met vuurrood kroeshaar. Zeldzaam, denk ik, anders was het me niet bijgebleven. Ze had dezelfde haarkleur als de mevrouw waar ze naast liep die niet 'of color' was.
Sterke genen. 👍🏼
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.