Beauty en fashion
Mick87
07-04-2025 om 10:31
Grijs haar
38 ben ik nu. Altijd zeer donkerbruin haar gehad tegen het zwarte aan. Maar de laatste jaren krijg ik er stilletjes aan steeds meer grijze plukken bij. En eerlijk gezegd: ik stoor me daar niet aan. Ik vind het grijs wel mooi staan tussen het zwart. Ik ben dan ook niet van plan om dit te gaan verven. Waarom zou ik ? Met verven zit je met uitgroei die je steeds moet bijwerken. Bovendien vind ik haren donker verven vaak hard maken.
Plan is dus als het nog grijzer wordt extra grijze plukken er in te verven. Zogenaamde grey blending.
Zijn er meer dames die hun haar grijs laten worden ?
letterkoekje
08-04-2025 om 12:42
Moederkareltje schreef op 07-04-2025 om 11:23:
Zodra ik onvruchtbaar ben zou ik grijs worden overwegen. Ik vind het nu niet mooi en aftakelend eruitzien. Ik wil nog even genieten van de schoonheid die een vruchtbare bloem heeft. De verlepte tijd duurt toch al zo lang.
Ik wil nog even terugkomen op jouw post: jij insinueert dat elke vruchtbare bloem sowieso schoonheid heeft? Als je dan toch over in termen van verlept en dergelijke spreekt, er zijn ook vruchtbare bloemen die een verlepte indruk geven hoor!
Elke vrouw die een beetje moeite doet - en daar bedoel ik niet noodzakelijk make-up mee, want ik bijvb, ik draag nauwelijks make-up - heeft schoonheid in zich of ze nu vruchtbaar is of niet. Maar ook vruchtbare vrouwen kunnen, als gevolg van zich niet verzorgen, een verlepte indruk geven. Dus jouw post slaat gewoon nergens op!
Diezijnvanmij
08-04-2025 om 13:16
Misschien nog wel belangrijker: Vrouwen zijn geen bloem. Vruchtbaar of niet.
letterkoekje
08-04-2025 om 13:57
Diezijnvanmij schreef op 08-04-2025 om 13:16:
Misschien nog wel belangrijker: Vrouwen zijn geen bloem. Vruchtbaar of niet.
Oh, daar heb ik geen probleem mee dat ze vrouwen vergelijkt met bloemen. Tenslotte is het daarom ook een vergelijking. Ik vond het nog wel creatief overkomen.
Maar als het jou stoort, dat kan.
afrodite05
08-04-2025 om 14:08
amarna schreef op 08-04-2025 om 09:56:
[..]
Wat een negatieve visie !
Ja, ik ben 66 en niet jong meer maar zie er goed uit. Wit haar in een goed model. Fleurige vlotte kleding en make-up. Toegegeven, geen sjans van jonge mannen maar die vind ik toch niet leuk. Liever een intelligente wereldwijze man van mn eigen leeftijd.
Tip: pas de kleuren van je kleding en je makeup wat aan want je teint wordt lichter. En draag nooit beige/ecru.
Waarom nooit beige/ecru? Staat dat niet mooi bij grijs haar of staat dat bij niemand mooi?
afrodite05
08-04-2025 om 14:10
KillerQueen schreef op 07-04-2025 om 16:58:
39 en stijl blond haar. Ik wou dat ik grijze/witte haren kreeg.
Maar nee.... ik krijg dikke zwarte haren met slag erin bij mijn haargrens...![]()
Ik ben ook niet van plan om het te verven. Hoe donker ik ook word! Of ik ga het grijs verven met zo'n zilverspoeling.
Ik kreeg ook een paar van die dikke zwarte krullen. Ik vergeleek het met schaamhaar
ik heb ze eruit getrokken, ze zijn daarna niet meer teruggekomen. Ik denk dat het er 5-10 waren. Schijnt iets te maken te hebben met de hormoonhuishouding na een bevalling. Misschien is dat ook zo bij jou? Wij waren tegelijkertijd zwanger.
Ik ben overigens 34, donkerblond en ik denk dat ik eind 20 was toen ik mijn eerste witte haar ontdekte. Ik noem het nu ook mijn natuurlijke highlights. Ik was toen net gestopt met highlights zetten. Gisteren heb ik toevallig een witte wimperhaar gespot, die heb ik wel meteen eruit getrokken. Dat vond ik heel raar staan namelijk.
amarna
08-04-2025 om 14:21
afrodite05 schreef op 08-04-2025 om 14:08:
[..]
Waarom nooit beige/ecru? Staat dat niet mooi bij grijs haar of staat dat bij niemand mooi?
Beige/ecru saat 99% van de mensheid niet.
letterkoekje
08-04-2025 om 14:36
amarna schreef op 08-04-2025 om 14:21:
[..]
Oei, Amarna, dan bedoel je dat al die bruiden die voor een écru bruidsjurk hebben gekozen, de verkeerde keuze hebben gemaakt!
Neen, dat kan ik niet geloven.
Grindelwald
08-04-2025 om 16:31
amarna schreef op 08-04-2025 om 14:21:
[..]
Dat vind ik dus ook, en de winkels hangen er vol mee helaas. Niemand knapt op van beige in mijn ogen.
Dolfje
08-04-2025 om 16:39
afrodite05 schreef op 08-04-2025 om 14:08:
[..]
ik vind dat bij bijna niemand mooi staan en vooral bij veel oudere mensen maakt het heel flets en kleurloos. En er zijn er veel hoor die dat dragen let maar op man en vrouw als stel in zo'n kleurloos geheel.
stokstaart
08-04-2025 om 16:40
Eens met beige/ecru. Niet te doen.
Ik word bij mijn rechterslaap langzaam wat grijzer. Het valt niet echt op want ik ben erg blond van mezelf en word minimaal 10jr jonger geschat dan in mijn paspoort staat.
Geen haar op mn hoofd die erover denkt het te verven, ook niet als ik mijn zilver lok ineens wil uitbreiden.
amarna
08-04-2025 om 17:37
letterkoekje schreef op 08-04-2025 om 14:36:
[..]
Oei, Amarna, dan bedoel je dat al die bruiden die voor een écru bruidsjurk hebben gekozen, de verkeerde keuze hebben gemaakt!
Ik denk dat de kleur die jij bedoelt ivoor genoemd wordt. Veel lichter dan ecru en beige.
RaSa
08-04-2025 om 17:41
letterkoekje schreef op 08-04-2025 om 14:36:
[..]
Vooral de meeste blanke mensen kunnen het niet hebben. Ik ook niet. Pastel tinten hebben bij mij hetzelfde effect. Daar is mijn huid gewoon te licht voor. Maakt me er heel ziekelijk uitzien. Gelukkig zijn er nog heel veel andere kleuren die me wel mooi staan.
Maar op mijn bruiloft wel gewoon gedaan hoor. Wel flink wat in de zon gezeten van te voren om maar zo bruin mogelijk te zijn. Maar wilde wel traditioneel in het wit trouwen.
Fenyw
08-04-2025 om 18:29
Ik vind ook dat het scheelt wat je beginkleur was. Bij blonde mensen kan het mooi mengen, met mensen met zwart haar komen mooie witte banen.
Bij mij komt er een muisgrijze waas en dat vind ik niet zo mooi. Ik laat hele fijne highlights in verschillende kleuren zetten én ook verven. De bedoeling is dat dit verven wel minder gaat worden, ik ben er nog maar net mee begonnen maar ik vind het behoorlijk tijdsintensief en duur.
letterkoekje
08-04-2025 om 19:15
amarna schreef op 08-04-2025 om 17:37:
[..]
Ik denk dat de kleur die jij bedoelt ivoor genoemd wordt. Veel lichter dan ecru en beige.
Ja, inderdaad!
Maar bij ons wordt makkelijkheidshalve ivoor, écru en gebroken wit door mekaar gebruikt. En nu zie ik inderdaad de écru die jullie bedoelen voor ogen. Kleur op zich is ook al niet mooi, laat staan dat het (veel) mensen zou flatteren.
Dus op het einde heb je inderdaad gelijk amarna!
Poezenmeisje
08-04-2025 om 19:39
Ik begrijp al dat beige-ecru-bruin gedoe niet. Al helemaal niet voor babies en peuters.
Maar ik ben in de jaren '80 opgegroeid in een beige-bruine omgeving, misschien dat mijn aversie daar vandaan komt?
Als 50plusser draag ik op mijn suffe kantoor kleding van Voodoo Vixen, Queen Kerosine, swingdresses...
De wereld kan wel wat vrolijkheid gebruiken.
😊
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.