Beauty en fashion
Mick87
07-04-2025 om 10:31
Grijs haar
38 ben ik nu. Altijd zeer donkerbruin haar gehad tegen het zwarte aan. Maar de laatste jaren krijg ik er stilletjes aan steeds meer grijze plukken bij. En eerlijk gezegd: ik stoor me daar niet aan. Ik vind het grijs wel mooi staan tussen het zwart. Ik ben dan ook niet van plan om dit te gaan verven. Waarom zou ik ? Met verven zit je met uitgroei die je steeds moet bijwerken. Bovendien vind ik haren donker verven vaak hard maken.
Plan is dus als het nog grijzer wordt extra grijze plukken er in te verven. Zogenaamde grey blending.
Zijn er meer dames die hun haar grijs laten worden ?
rionyriony
07-04-2025 om 17:28
Toen ik 35 was wilde ik mijn originele prachtig gezond glanzende haarkleur terug maar na een jaartje laten uitgroeien bleek het te laat; opvallend witte haren bij mijn scheiding.
Heb eerst nog uitwasbare kleuringen, mousses, toners e.d. gedaan maar de witte haren bleken resistent tegen de zwakkere kleuringen en bleven wit. Bovendien werd het overige haar ook donkerder want je kan niet met een penseeltje alleen de witte haartjes verven.
Een last viel van me af toen ik er op een middag opeens schoon genoeg van had gekregen en op foto's zag ik meteen dat het na de kleuring veel mooier stond.
Later nog eens hetzelfde: deze keer heb ik echt jarenlang grijs gedragen voordat ik ertoe besloot. Maar stond er volledig achter.
Nomade
07-04-2025 om 17:34
Ik moest het even door google halen, maar wat ben ik blij met dit topic.
Ik word sinds mijn 33e heel snel grijs en laat het nu regelmatig verven.
Naast mijn hekel aan de kapper en de kosten valt het me op dat ik 2 weken na het verven allemaal lange grijze plukken in mijn haar heb.
Geen uitgroei dus, lijkt me? Maar net of de verf niet goed pakt op de grijze haren?
Dit zou voor mij wel eens DE oplossing kunnen zijn, thx to!!!
Tuinfluiter
07-04-2025 om 17:43
Ik weet echt niet meer hoelang ik mijn haar al verf. Rond mijn 35ste begonnen met een kleurspoeling gewoon voor de lol grijs haar had ik toen nog lang niet. Ergens rond mijn 50ste ben ik begonnen met verven wel een lichtere tint dan mijn natuurlijk kleur daardoor valt de uitgroei niet zo op. Maar nu zo'n 10 jaar later ben ik er zolangzamerhand aan toe om daarmee te stoppen.
Overmorgen heb ik een kappers afspraak staan en ik denk dat het de één van de laatste keer wordt dat ik het nog laat verven.
Maar heel eerlijk als ik van de winter in de spiegel kijk en ik ben dan niet gelukkig met de kleur maak ik direct weer een kappers afspraak.
Dolfje
07-04-2025 om 18:43
Ik heb ook al sinds eind 20 grijze haren( ben nu 50) en laat ze elke 5 weken verven. Het kan eigenlijk al eerder maar dat wordt me te duur en zelf hannessen geen zin meer in. Nu loop ik ook met uitgroei maar woensdag komt ze weer.
Ik vind de meeste vrouwen die het grijs laten er vaak wel ouder uit zien dan toen ze het nog wel kleurden. Niet perse onverzorgd dat bedoel ik niet maar ouder dan ze zijn. Zag een tijdje terug een excollega van maar paar jaar ouder dan ik en lang niet gezien en ze was helemaal grijs en ze leek wel 70+..
Auwereel
07-04-2025 om 18:59
Tja, als je geen jongere mensen dan echt bejaarden ziet met grijs haar, associeer je grijs met oud.
Ik ben rond mijn 35e aan de kleurspoeling gegaan, want grijze haren, en gestopt rond mijn 50e. Met mijn kapper heb ik de kleuring uitgefaseerd, net voor de Coronacrisis was ik terug naar eigen haarkleur.
Ik had het gevoel dat mijn hoofdhuid het erg zat was, die kleurspoelingen, bovendien dekte de kleurspoeling het grijs niet meer. Ik ben erg opgelucht dat ik het niet meer kleur. Mijn haren zijn nu een grijs/donkerbruin mengsel die er best grappig uitziet, vind ik zelf. Het grijs is bij mij inderdaad een glitterlaagje op het bruin.
En als je mij oud vindt, prima, de meeste mensen waarmee ik samenwerk zijn toch veel jonger als ik, dus oud was ik toch al, of ik nu kleur of niet.
Koettie
07-04-2025 om 19:10
Ik ben halverwege dertig en blond dus het valt nog niet heel erg op (blijkbaar, zie het zelf wel) maar heb zeker grijze haren. Vind het niet zo erg, ga ook niet verven.
Briannaf
07-04-2025 om 19:13
Ik ben 65 en heb nog bruin haar. Alleen als het licht er op een bepaalde manier opvalt zie je wel dat er een grijzige waas over ligt. Maar dat valt eigenlijk alleen mezelf op. Ik zie wel wanneer het echt grijs wordt, maar laat het in ieder geval nooit verven.
letterkoekje
07-04-2025 om 19:17
Moederkareltje schreef op 07-04-2025 om 11:23:
Zodra ik onvruchtbaar ben zou ik grijs worden overwegen. Ik vind het nu niet mooi en aftakelend eruitzien. Ik wil nog even genieten van de schoonheid die een vruchtbare bloem heeft. De verlepte tijd duurt toch al zo lang.
Ik kan me vinden in je eerste zin. Maar de laatste zin ... verlept? Dat ligt dan toch louter aan jezelf. Op eender welke leeftijd kan men 'nog niet verlept' voor de dag komen. Natuurlijk ziet men er op 90 anders uit dan op 30. En een vrouw van 30 zal veel frisser zijn dan een oude vrouw, maar verlept .... het doet me pijn dat te lezen van ... een vrouw.
Foei!
MMcGonagall
07-04-2025 om 19:35
Mijn tante was laatst aan het mopperen over haar grijze haren. Die beginnen nu echt aanwezig te worden, ik schat dat ze op ca 50% zit. Ze wordt volgend jaar 70!
Ik ben nog niet zo ver en daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Vlak na mijn vijftigste heb ik het geverfd, maar twee jaar later ben ik er alweer mee opgehouden. Wat een gedoe en ik kon ook maar geen mooie kleur vinden die gewoon bruin was zonder een vleugje rood. Hopelijk duurt het ook tot mijn 70e eer ik op 50% zit. Mijn eerste grijze haren kreeg ik begin 30 dus ik ga heel langzaam.
Gebruikersnaaminvullen
07-04-2025 om 23:04
Nomade schreef op 07-04-2025 om 17:34:
Ik moest het even door google halen, maar wat ben ik blij met dit topic.
Ik word sinds mijn 33e heel snel grijs en laat het nu regelmatig verven.
Naast mijn hekel aan de kapper en de kosten valt het me op dat ik 2 weken na het verven allemaal lange grijze plukken in mijn haar heb.
Geen uitgroei dus, lijkt me? Maar net of de verf niet goed pakt op de grijze haren?
Dit zou voor mij wel eens DE oplossing kunnen zijn, thx to!!!
Ik heb dat ook. Na het kleuren is het niet erg opvallend, maar de dekking op wit haar houdt niet zo goed/lang, hoewel ik wel de High Coverage versie gebruik. Daardoor heb lijkt het nu of ik verschillende tinten in mijn haar heb.
Poezenmeisje
07-04-2025 om 23:49
Ik besloot op mijn 48ste om mijn gemillimeterde haar niet meer te verven én te laten groeien.
Het komt nu halverwege mijn rug. Donkerbruin met grijze banen. Helemaal prima.
amarna
08-04-2025 om 09:56
Moederkareltje schreef op 07-04-2025 om 12:28:
[..]
Ja tuurlijk voor de leeftijd kun je je mooimaken maar de bloem blijft verwelkt.
Wat een negatieve visie !
Ja, ik ben 66 en niet jong meer maar zie er goed uit. Wit haar in een goed model. Fleurige vlotte kleding en make-up. Toegegeven, geen sjans van jonge mannen maar die vind ik toch niet leuk. Liever een intelligente wereldwijze man van mn eigen leeftijd.
Tip: pas de kleuren van je kleding en je makeup wat aan want je teint wordt lichter. En draag nooit beige/ecru.
Duufje
08-04-2025 om 09:58
Ik had al heel vroeg mijn eerste grijze haren (15 / 16), maar het is vervolgens ook heeeeeel lang bij maar een paar grijzen haren gebleven. Ik ben nu 47 en nu begin ik wel echt grijs te worden. Het zit overal en begint ook op te vallen. Ik heb er geen enkel probleem mee, laat het lekker gaan. Vind het wel zonde van mijn oorspronkelijke haarkleur, want daar was ik heel blij mee (rood), maar dat is het enige. Ik vind grijs ook prima en vind ook dat het me niet ouder maakt dan ik ben. Ik heb nog steeds mooi haar (ben ook gezegend met een krullebol), verzorg het goed, zie er niet verlept uit en ik hoef er ook niet meer uit te zien als 30.
Nikki1973
08-04-2025 om 12:09
Dolfje schreef op 07-04-2025 om 18:43:
Ik vind de meeste vrouwen die het grijs laten er vaak wel ouder uit zien dan toen ze het nog wel kleurden. Niet perse onverzorgd dat bedoel ik niet maar ouder dan ze zijn. Zag een tijdje terug een excollega van maar paar jaar ouder dan ik en lang niet gezien en ze was helemaal grijs en ze leek wel 70+..
Ligt aan het kapsel en de rest van de look. Kleding e.d.
Ik vind juist dat verven bij veel dames oud maakt omdat je ziet dat het onnatuurlijk is, een geheel in bruin of zwart. Meestal vind ik dat heel lelijk.
ik heb ook een mannelijke collega van 60+ die overduidelijk zijn haar verft. Zelf weten maar het ziet er niet echt mooi uit.
Meesje
08-04-2025 om 12:20
Nikki1973 schreef op 08-04-2025 om 12:09:
[..]
Ligt aan het kapsel en de rest van de look. Kleding e.d.
Ik vind juist dat verven bij veel dames oud maakt omdat je ziet dat het onnatuurlijk is, een geheel in bruin of zwart. Meestal vind ik dat heel lelijk.
ik heb ook een mannelijke collega van 60+ die overduidelijk zijn haar verft. Zelf weten maar het ziet er niet echt mooi uit.
Ik denk dat dat voor zowel geverfd als grijs haar geldt. Vooral te donker geverfd haar ziet er nep en te hard uit als mensen ouder worden. Maar verven kan ook heel natuurlijk. Een collega benoemde een tijd geleden wat jij schrijft; Moet je Marie zien, ik vind geverfd haar zo lelijk, jij niet? Heel onnatuurlijk. (Marie is 60+ met pikzwart geverfd haar) Ik: ehhh, mijn haar is geverfd, dus sja. Collega was het nooit opgevallen. Probeerde nog of het slechts enkele plukjes zijn. Nope, volledig. Heb ook een mannelijke collega met donkerblond geverfd haar met wat grijs erdoor ipv zijn eigen volledig grijs/witte haar. Wist ik ook niet. Denk dat vooral veel vrouwen geverfd haar hebben zonder dat je het weet/ziet. Waardoor degene die je wel duidelijk ziet je beeld van geverfd haar bepalen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.