Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Grijs haar

Ik heb sinds corona mijn haar niet meer geverfd, ben blond van mezelf en word nu steeds meer wit-grijs. Alleen achter op mijn hoofd is het nog wat donkerder.(54) Krijg vaak te horen dat ik een mooie kleur heb. Eerst dacht men dat ik t zo verfde maar nu weten ze wel dat t niet zo is.
Ben er zelf ook wel blij mee,minder blij met de donkere haren die er ineens tussen komen. Donkerder dan ik ooit ben geweest,heel raar.

Ik maak mijn ogen nu wel altijd op met klein beetje oogpotloodje en wat mascara omdat ook de wimpers en wenkbrauwen licht zijn geworden en ik wel een flets gevoel heb. Behalve als ik in de zomer bruiner ben, dan niet.

Moederkareltje schreef op 07-04-2025 om 12:28:

[..]

Ja tuurlijk voor de leeftijd kun je je mooimaken maar de bloem blijft verwelkt.

Dat vind jij. 

[..]

Ik weet niet voor welke bloem jij praat, die van mij is nog in prima conditie 

Due-scimmie schreef op 07-04-2025 om 12:36:

[..]

Dat vind jij.

De natuur ontkennen heeft geen zin.

[..]

Welke bloem?

[..]

Op een zekere leeftijd is het allemaal lapwerk. Sta je met je keurig geverfde haar boven een gezicht dat overduidelijk geen 30 meer is.

Mijn haar is ook grijzend, natuurlijke highlights noem ik het.

ben 51 en er komt wat grijs door mijn roodblonde haar. Het valt nog reuze mee en ik stoor me er niet aan. Ga het ook niet verven, vind dat niet nodig. Als grijs haar het ergste is wat me kan overkomen, ben ik blij. 

Ik noem mijn 'grijze plukken' altijd 'zilveren plukken'. Dat maakt ze niet minder grijs, maar wel beter te accepteren 

Toen ik in de 30 was begon ik ook grijs haar te krijgen 
Van mezelf blond.
Inmiddels 51 en het wordt nu steeds witter.
Heb het ook nooit geverfd 

Ik word nu toch wel een beetje grijs. Maar het valt niet echt op. Ik weet niet of ik het ga verven. Kost zoveel geld bij de kapper. En als je het zelf doet dan vind ik het net niet.

Beterlaat2021! schreef op 07-04-2025 om 12:16:

Juist als je het laat gebeuren zonder hulp (verf) gaat het heel geleidelijk en natuurlijk. Ook geen 'grijs shampoo' gebruiken, dan wordt het mogelijk paars.

Grijs tussen zwart is peper en zout. Mooi

Niks mis met paars haar, ik was al heel jong grijs en halverwege de dertig was ik wit en sindsdien gebruik ik zilver shampoo en heb dus echt een paarse waas. Ik krijg en kreeg daar veel complimentjes voor, ik draag kleuren die er goed bij passen

39 en stijl blond haar. Ik wou dat ik grijze/witte haren kreeg.
Maar nee.... ik krijg dikke zwarte haren met slag erin bij mijn haargrens... 
Ik ben ook niet van plan om het te verven. Hoe donker ik ook word! Of ik ga het grijs verven met zo'n zilverspoeling.

ik krijg ook steeds meer grijs, al heeft mijn eigen kleur nog ruimschoots de overhand. Vooral als de zon erop staat valt 't grijs extra op. Hoor ik terug van anderen en zie ik op foto's. Verven wil ik zo lang mogelijk uitstellen en zo kort mogelijk doen. Aan volledig grijs ben ik nu nog niet toe maar zover ben ik ook nog niet. Maar eigenlijk lijkt me verven ook gedoe. Daarom verwacht ik op termijn wel te gaan verven maar ben ik benieuwd of ik dat tot bijvoorbeeld mijn 60 ga volhouden.

Ik ben met mijn 36 ook al aardig grijs en het verschil tussen eigen haarkleur en grijs wordt steeds minder, aka, grijs haar wordt steeds meer hahaha. Ik verf het wel, maar dat komt omdat ik dat al een jaar of 20 doe en ik doe het niet vanwege grijs zijn maar omdat rood haar gewoon echt super leuk bij mij staat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.