Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Goede kwaliteit kledingszaken en -merken

Ik vind het erg vervelend dat veel kledingszaken en -merken gericht lijken te zijn op tieners met zakgeld. De pasvormen zijn raar, slecht, alles wat negatief is en de kwaliteit van de stoffen is vaak erg slecht...

Nu bestel ik immers mijn broeken al op een bepaald online punt en heb ik de indruk dat veel "kwaliteit" misschien alleen online verkrijgbaar is. Maar ik weet niet welke merken en kledingzaken dat zijn. En ik weet ook niet welke wel goede kledingszaken en -merken er misschien bij mij in de buurt zijn, zonder dat ik het doorheb.

Bij deze dus mijn vraag wat de tips zijn voor goede, kwalitatieve kledingszaken en -merken?


Ik ben dan van Lola Liza. Fijne winkel, niet te duur en mooie kleding. Waar ik vroeger altijd goed kom slagen bij H&M, lukt dat tegenwoordig helemaal niet meer. Te basic, te saai en qua pasvorm dramatisch voor mijn figuur. Ik bestel ook best veel bij bonprix. Niet alles is van topkwaliteit, soms zit er een miskoop tussen helaas. Maar ben over het algemeen wel erg tevreden over de prijs/kwaliteit en hun broeken van John Baner passen perfect bij mijn figuur.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-04-2022 om 20:36

Merken als Cassis, Expresso en Selected Femme zijn mooi en niet voor tieners. Te vinden via Wehkamp of Zalando bijvoorbeeld. 

Vroeger droeg ik veel Filippa K, nu is dat me iets te duur en vind ik Arket een mooi alternatief en van goede kwaliteit. Is overigens ook van H&M maar dan voor de mensen die de HM wat omgroeid zijn. Heeft een goeie webwinkel. 

 Mödstrom, Samsoe&Samsoe, NORR en Humanoid vind ik ook vaak heel goed qua stof en pasvorm. Het is niet zo heel uitgesproken qua stijl dus je kunt het heel lang dragen.  Online te vinden maar ook in Bijenkorf en Tally-Ho bijvoorbeeld. 

het hangt ook erg van je stijl af. Bv Gerry Weber en Masai hebben allebei wel mooie spullen maar wel verschillend qua stijl. 
En Bonprix is niet wat je zoekt. De prijs-kwaliteitverhouding is best goed, dwz je kunt er voor weinig geld nog wel eens iets leuks vinden. Maar ze hebben geen mooie kwaliteit stoffen. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-04-2022 om 23:25

Ik noem even een paar merken, weet niet of het je stijl is, zelf ben ik niet van de grote prints bijvoorbeeld maar er zitten vaak mooie stukken tussen vind ik:

Studio Anneloes
Expresso
Jane Lushka
Sandwich

Kijk eens op de website van Anna van Toor!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-04-2022 om 23:27

Hetvrijewoord schreef op 02-04-2022 om 23:25:

Ik noem even een paar merken, weet niet of het je stijl is, zelf ben ik niet van de grote prints bijvoorbeeld maar er zitten vaak mooie stukken tussen vind ik:

Studio Anneloes
Expresso
Jane Lushka
Sandwich

Kijk eens op de website van Anna van Toor!

Oh ja, Anneloes. Zulke prachtige en kwalitatieve kleding!

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-04-2022 om 23:40

Nog eentje: Juffrouw Jansen.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

03-04-2022 om 02:34

Je betaalt de hoofdprijs, maar stijlvol, tijdloos en kwalitatief goed vond ik altijd Claudia Strater. 

Studio Anneloes: al verandert dat niet veel qua kleur of stijl. Het wordt beetje saai.
Fabienne Chapot
Scotch en Soda
Mart Visser
Expresso 

Ik ben wel beetje van de duurdere merken. Liever weinig en goede pasvorm dan goedkoop en slechte pasvorm.
Sinds paar jaar koop ik bij grote modezaak en ik merk dat ik veel kleding zo 2 tot 5 jaar door kan dragen. 

Veel van bovenstaande, waaraan ik Vanillia nog wil toevoegen!

Siobhan schreef op 03-04-2022 om 08:25:

Studio Anneloes: al verandert dat niet veel qua kleur of stijl. Het wordt beetje saai.
Fabienne Chapot
Scotch en Soda
Mart Visser
Expresso

Ik ben wel beetje van de duurdere merken. Liever weinig en goede pasvorm dan goedkoop en slechte pasvorm.
Sinds paar jaar koop ik bij grote modezaak en ik merk dat ik veel kleding zo 2 tot 5 jaar door kan dragen.

Als een kledingstuk maar twee jaar meegaat vind ik het een miskoop. Ik koop graag Gerry Weber, Taifun, Expresso, Claudia Strater, Betty Barclay en Street one.

Siobhan schreef op 03-04-2022 om 08:25:

Studio Anneloes: al verandert dat niet veel qua kleur of stijl. Het wordt beetje saai.
Fabienne Chapot
Scotch en Soda
Mart Visser
Expresso

Ik ben wel beetje van de duurdere merken. Liever weinig en goede pasvorm dan goedkoop en slechte pasvorm.
Sinds paar jaar koop ik bij grote modezaak en ik merk dat ik veel kleding zo 2 tot 5 jaar door kan dragen.

Dat vind ik kort. Ik heb genoeg kleding (ook van bonprix) die ik al meer dan 5 jaar heb en nog steeds mooi zijn. 

Veel merken zijn genoemd. Misschien nog by bar, drykorn penn&ink en ivy&oak.
Daarnaast let ik meer op samenstelling van de stof.  Een dure jurk van 100% polyester koop ik niet, al is ze nog zo mooi. 

kwalitatief kan het ook wel langer door. Heb wel jurken die ik al10 jaar draag. Maar de mode verandert ook...en ik vind het wel leuk om beetje mee te gaan. Ik vind die knal kleuren heerlijk.  Over 3 jaar misschien niet.

Ik vind de spijkerbroeken van  Gerry Weber en Bonita heel mooi van pasvorm en ze zitten ook erg lekker . Ik koop daar verder eigenlijk nooit wat 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.