Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Goed advies bh

Waar kan ik het beste goed advies krijgen over een bh? Zijn er ketens waar je daarvoor goed terecht kan? Of kun je het beste naar een klein, onafhankelijk winkeltje gaan?

Mijn huidige bh’s knellen, zitten niet lekker en drukken door bij shirts (kan ook aan de shirts liggen natuurlijk). Ofwel: ik wil wel een keer wat fatsoenlijks.

Ik ben bij Livera goed geholpen. Maar dat zal wel afhankelijk zijn van wie de winkel is. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-05-2025 om 22:29

hangt van je maat af, denk ik, en welke winkel je heen gaat. Ik ben prima geholpen bij een kleine winkel, waar ze even tijd voor je hebben. 

Bloemenzee

Bloemenzee

16-05-2025 om 22:31 Topicstarter

Geen bijzondere of grote maat (nu 80B ). 

vaak blijkt de maat die we denken te hebben helemaal niet te kloppen.

Bloemenzee

Bloemenzee

16-05-2025 om 22:45 Topicstarter

Ysenda schreef op 16-05-2025 om 22:34:

vaak blijkt de maat die we denken te hebben helemaal niet te kloppen.

Daar ga ik ook een beetje vanuit. Vandaar dus: waar kan ik echt goed advies krijgen? 

Het is sterk afhankelijk van de deskundigheid van de desbetreffende medewerker en die is moeilijk in te schatten. In sommige grote ketens zijn medewerkers opgeleid maar dan nog hebben zij een beperkt maataanbod en bieden ze aan wat ze hebben. Want ze willen verkopen en ze verkoopt je liever een maat die bijna past dan een ‘nee’. Bij kleinere speciaalzaken hebben ze doorgaans meer merken en uitzonderingsmaten in het assortiment en weten de verkoopsters hoe die vallen. Dan pas je er een paar om uit te proberen wat je nodig hebt en dan komen ze daarna met niets anders dan ‘treffers’ zodat je keuzestress krijgt. Want die bh’s vallen wat duurder uit. Alhoewel ik vind dat ze lang meegaan, dat dempt de kosten weer een beetje. 

Als je bh knelt en niet lekker zit is de maat niet goed. Vaak word je bij een speciaal zaak goed geholpen maar ik heb ook goede ervaring met livera.
Zelf ook kritisch kijken en voelen of een bh goed zit en vooral ook veel verschillende modelen passen.

Ik ga zelf naar een speciaalzaak in lingerie ondergoed, badkleding. Vaak kleine winkels in omliggende dorpen of winkelcentra.

Misschien is het een idee om te vertellen waar je woont of welke stad er in de buurt is. Dan kan er , mogelijk, een naam genoemd worden van een goede speciaalzaak. 

Bloemenzee

Bloemenzee

16-05-2025 om 23:52 Topicstarter

Graag in zuidoost Nederland, maar niet te zuidelijk. Zo’n beetje de regio Eindhoven-Venlo-Nijmegen-Den Bosch.

La Viv in Panningen. 

Ik vind een nieuwe beha altijd vervelend zitten; maar zit hij bij de aankoop goed, dan wordt hij later juist te ruim.

Knelpunt: de onderkant,
Pijnpunten: de randjes en de schouderbandjes vooral bij de stelklemmetjes,
Kriebelpunten: het label. Zelfs al knip je hem eraf.

Bodywear Superstore. Die zit in Duiven (nabij Arnhem) maar ze hebben ook een filiaal in Apeldoorn en Veenendaal. 

Ik heb laatst een Prima Donna 80H aangereikt gekregen, terwijl ik al meer dan 20 jaar Prima Donna 85G draag. 

Dit vond ik wel vreemd omdat ik ben aangekomen, maar hij draagt heerlijk.

Dit was in Groningen bij een speciaalzaak. "Riet's lingerie".
Bij jou in de buurt zijn vast ook wel speciaalzaken.

https://www.lingerie-in.nl/groningen/riets-lingerie

De (kleine) keten lincherie maakt een 3D scan van je borsten, en dan krijg je een kaartje met je maat icm de meest verkochte luxe merken.Dat verschilt hooguit 1 cupmaat of breedtemaat.  Heel fijn. Dan weet je ook bij goedkopere bh's wat past. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.