Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Gezocht: fysieke winkel met vintage brilmonturen

Al heel lang kan ik niet echt slagen bij de gewone brillenwinkels. Vroeger ging ik daarom naar het brilmuseum in Amsterdam en daarna naar hun opvolger in Bussum. Daar paste ik dan de halve winkel en ging uiteindelijk naar buiten met een montuur van rond de 100 euro. Waarna ik alleen nog naar de opticien hoefde voor glazen.

Maar helaas beide winkels bestaan niet meer en ik begin weer toe te zijn aan een nieuwe bril. Hoewel ik nog niet in staat ben om te reizen, leek het me wel een goed moment om alvast vooronderzoek te gaan doen

Voor een leuke winkel, met een uitgebreid, betaalbaar en kwalitatief assortiment ben ik bereid te reizen. Dan maak daar tzt wel een weekendje weg van.

Dus als iemand nog zo'n fijne winkel weet, dan hoor ik het graag.


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

01-08-2021 om 17:08

Wist niet dat het bestond/bestaan had! Geen tips helaas. Maar ik lees mee.

Lollypopje

Lollypopje

01-08-2021 om 19:56 Topicstarter

Of het nog bestaat weet ik dus ook niet

Online vast wel te vinden, maar ik moet een bril echt eerst op mijn hoofd zien om te weten of het wat is

SugaryPanther19

SugaryPanther19

02-08-2021 om 09:54

De winkel in Bussum die je in je OP noemt, gaat verder als webshop.

https://deparadijsvooghel.nl/

In Amsterdam zou wel het een en ander te vinden moeten zijn, even flink googlen.

Ook bij tweedehands en vintage winkels kun je brillen kopen, maar dat is niet zo uitgebreid.

En heb je de markten in Amsterdam geprobeerd? Waterlooplein, de Noordermarkt op maandag, de IJhallen et cetera?

Er is hier zoveel vintage te koop.

Lollypopje

Lollypopje

02-08-2021 om 09:58 Topicstarter

@CharliesA webshop is geen optie, dan kan ik niet zien of het staat.

Vintagewinkels hebben vaak maar weinig keus. Markten vraag ik me af of ze net zo goed selecteren op kwaliteit als die winkel.

Dank voor het meedenken, maar stiekem hoop ik gewoon dat er ergens nog een winkel bestaat zoals zij.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

02-08-2021 om 10:22

Lollypopje schreef op 02-08-2021 om 09:58:

@CharliesA webshop is geen optie, dan kan ik niet zien of het staat.

Vintagewinkels hebben vaak maar weinig keus. Markten vraag ik me af of ze net zo goed selecteren op kwaliteit als die winkel.

Dank voor het meedenken, maar stiekem hoop ik gewoon dat er ergens nog een winkel bestaat zoals zij.

Wat betreft kwaliteit op markten, daar kom je alleen maar achter als je het probeert of onderzoekt. Dit lijkt me zo'n niche dat een winkel in stand houden veel te veel geld kost, maar een vintage markt van goede reputatie trekt zoveel publiek dat dit wel rendabel voor een vintage brillen bedrijf is, om daar een stal in te richten.

Er zat er trouwens nog een in Amsterdam die ook al dicht is. Ik zou deze en de Paradijsvooghel anders mailen / bellen om te vragen of zij een andere winkel kennen. En anders aan de Paradijsvooghel vragen of je niet toch een pasafspraak kan maken.

En anders wordt het alle pagina's af googlen .

Succes!


Lollypopje

Lollypopje

02-08-2021 om 10:32 Topicstarter

Ik ben geen type om 100 plekken af te moeten of door de chaos van een markt zelf iets te vinden. Ik raak dan het overzicht kwijt en vind helemaap niks meer. Raak daar ook heel gestresst van.

Daarom hoopte ik op een winkel. Mag ook in Vlaanderen zijn trouwens.
En anders uiteindelijk maar genoegen nemen met een tweede keus bij een opticien.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

02-08-2021 om 12:21

Ik begrijp nu waarom je niet naar de markt wil, teveel prikkels - dat herken ik wel hoor, ik hou zelf ook helemaal niet markten of winkelen uberhaupt.

Er zijn ook opticiens met retro montuurs.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

02-08-2021 om 12:25

Ik zie bij die webshoplink geen webshop? Hoe werkt dat dan?

Lollypopje

Lollypopje

02-08-2021 om 12:26 Topicstarter

klopt, maar dat zijn vaak monturen die nu hip zijn. Bijvoorbeeld van die grote en die staan mij dan weer niet. 
Het is ook niet dat het perse vintage moet zijn, maar de monturen bij gewone winkels staan me niet, vind ik niet mooi of saai. 
Alleen bij die vintage winkel kon ik elke keer met gemak iets leuks vinden dat niet standaard was, maar ook niet mijn hele hoofd overneemt

SugaryPanther19

SugaryPanther19

02-08-2021 om 12:27

Marquise schreef op 02-08-2021 om 12:25:

Ik zie bij die webshoplink geen webshop? Hoe werkt dat dan?

Ze zijn gaan de webshop nog bouwen.

SilverQuelea47

SilverQuelea47

02-08-2021 om 12:28

Ah zo, even in het oog houden, merci!

SugaryPanther19

SugaryPanther19

02-08-2021 om 12:30

Lollypopje schreef op 02-08-2021 om 12:26:

klopt, maar dat zijn vaak monturen die nu hip zijn. Bijvoorbeeld van die grote en die staan mij dan weer niet.
Het is ook niet dat het perse vintage moet zijn, maar de monturen bij gewone winkels staan me niet, vind ik niet mooi of saai.
Alleen bij die vintage winkel kon ik elke keer met gemak iets leuks vinden dat niet standaard was, maar ook niet mijn hele hoofd overneemt

Misschien kun je ze toch bellen, en vertellen dat je overgevoelig voor prikkels bent, en je heel graag langskomt en altijd iets heb gekocht.

Dat maakt het voor hen dan ook interessant om met jou een afspraak te boeken.

Lollypopje

Lollypopje

02-08-2021 om 12:31 Topicstarter

Marquise schreef op 02-08-2021 om 12:28:

Ah zo, even in het oog houden, merci!

In de winkel hadden ze altijd een gigantische collectie van jaren 20 tot jaren 90. 

Dus als ze dat er allemaal op gaan zetten, wordt het een uitgebreide site


SilverQuelea47

SilverQuelea47

02-08-2021 om 12:33

Nu ben ik al helemaal nieuwsgierig  Mijn huidige bril voldoet nog wel maar ik herjen het probleem van een leuk montuur vinden

Lollypopje

Lollypopje

02-08-2021 om 12:34 Topicstarter

CharliesA schreef op 02-08-2021 om 12:30:

[..]

Misschien kun je ze toch bellen, en vertellen dat je overgevoelig voor prikkels bent, en je heel graag langskomt en altijd iets heb gekocht.

Dat maakt het voor hen dan ook interessant om met jou een afspraak te boeken.

Als ik hersteld ben zal ik daar eens naar kijken.

Al heb ik ook belangst en zou ik het ook lastig vinden zoiets op de mail te vragen.

Dus stiekem hoop ik gewoon in het komende half jaar een andere winkel te vinden, zodat ik niet de confrontatie met mijn beperkingen aan hoef voor een bril. Ik weet namelijk niet of de bril dan wint.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.