Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Gellak voor thuis

De feestdagen komen dichterbij en ik ben al lekker aan het rondneuzen naar cadeautjes. Nu lijkt het me leuk om thuis aan de slag te gaan met gellak. Ik zag deze starterset:
https://www.meanail.com/nl/421-kit-lampe-shere.html

Is dit wat? En welke merken gellak gebruiken jullie het liefst? Hebben jullie favoriete kleuren/kleurcombinaties?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en aanraders!

Ik heb een jaar of 2 geleden alles aangeschaft voor Pink gellac. Natuurlijk een hoop geld kwijt. Het aanbrengen duurt lang  en de beloften dat het zo lang zou blijven zitten bleven uit. De stukken die wel blijven zitten is een hels karwei om het er weer af te krijgen maar dat is wel noodzakelijk als je weer nieuwe nagellak wil. Ik heb toen alles besteld hoor, zo ook het spul om het er weer vanaf te krijgen maar je eigen nagels dat heeft er enorm onder te lijden. Ik heb het echt een tijd geprobeerd en ben weer over gegaan op normale nagellak. Alles staat hier ongebruikt in de kast, ik kan het verkopen op marktplaats maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Ik wil een ander geen miskoop aan doen. 

Meanail is een goed merk. Ben er heel tevreden over. 
Kiki London vind ik ook erg fijn.
Pink Gellac in het begin ook, maar ze hebben hun lakjes veranderd heb ik gehoord en weet niet of de kwaliteit nu nog hetzelfde is.

Het afhalen is wel een werkje, maar je nagels horen absoluut niet te lijden onder gellac of het eraf halen. En het zit bij mij ook gewoon 2 weken, dan vind ik de uitgroei te erg en haal ik het er af. Het zou best langer kunnen zitten. 

watertoren schreef op 28-10-2021 om 21:12:

Ik heb een jaar of 2 geleden alles aangeschaft voor Pink gellac. Natuurlijk een hoop geld kwijt. Het aanbrengen duurt lang en de beloften dat het zo lang zou blijven zitten bleven uit. De stukken die wel blijven zitten is een hels karwei om het er weer af te krijgen maar dat is wel noodzakelijk als je weer nieuwe nagellak wil. Ik heb toen alles besteld hoor, zo ook het spul om het er weer vanaf te krijgen maar je eigen nagels dat heeft er enorm onder te lijden. Ik heb het echt een tijd geprobeerd en ben weer over gegaan op normale nagellak. Alles staat hier ongebruikt in de kast, ik kan het verkopen op marktplaats maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Ik wil een ander geen miskoop aan doen.

Ik heb helaas exact dezelfde ervaring. Op dag 2/3 al chippen en de restjes echt eraf moeten bikken

Hier juist hele goede ervaringen met pink Gellac. Ik gebruik helemaal geen normale nagellak meer. Het houdt een week en dan laat er altijd wel iets los waardoor ik het er zo kan aftrekken. Mijn nagels zijn er niet door beschadigd. Al laat ik er meestal wel een dag of 3-4 tussen zitten voordat ik opnieuw aan de slag ga. Aanbrengen duurt een klein uurtje per keer.

Moirae

Moirae

29-10-2021 om 00:00 Topicstarter

Wat jammer watertoren en MildredRatched! 

Gek dat het zo kan verschillen. Zou het kunnen liggen aan wat voor type nagel je hebt, de manier van opbrengen of het merk?

Ja, bij Kiki Londen zie ik ook wat mooie kleuren. Die wil ik wel proberen. 

Ik hoop dat het er wel 2 weken op blijft zitten. Tips voor een goede routine?

Het is wel belangrijk dat je goed weet hoe de lak aan te brengen. Dus niet te dik of te dun, het topje sealen en opletten voor nagelriemen.  

Sunny_ schreef op 29-10-2021 om 07:55:

Het is wel belangrijk dat je goed weet hoe de lak aan te brengen. Dus niet te dik of te dun, het topje sealen en opletten voor nagelriemen.

Dit zou het idd kunnen zijn, ik heb geen cursus oid gedaan

Ik heb ook nooit een cursus gehad, hoor. Maar ik vind het wel erg leuk en mijn nagels zien er als ik het zelf heb gedaan uit alsof ik zo uit de nagelsalon kom. Als ik een keer iets te ver richting mijn nagelriem heb gelakt laat die nagellak ook beduidend sneller los dan als het perfect gelukt is. 

Soms zie ik online foto's van mensen die het zelf hebben gedaan waarvan ik denk "ja dan snap ik wel dat het loslaat.."

Ik heb korte nagelbedden en snel groeiende nagels. Als het 2 weken strak vast zou zitten zou het er al niet meer mooi uitzien door de uitgroei. Met 7 dagen ben ik dus erg blij. Plus zo'n kleurtje ben ik na een week ook wel zat

ik zweer nog steeds bij Striplac van Allessandro, blijft iets minder lang zitten dan andere gellakken wat ik overigens juist eneplus punt vind na twee weken wil ik wel wat nieuws. Grootste pluspunt is dat het enorm makkelijk te verwijderen is. 

Moirae

Moirae

29-10-2021 om 15:32 Topicstarter

Sunny, ja dat wordt nog even oefenen haha. Gebruik je voordat je de kleur aanbrengt nog een primer of een base coat? Of alleen de kleur en topcoat?

Guppekop, Dankje! Ik ga even kijken. Dat scheelt wel als je het er makkelijk af kunt halen.

ik gebruik het volgens het boekje:
- nagels netjes veilen zodat er geen haakjes meer zitten
- nagels ontvetten met alcohol (gewoon van het Kruidvat)
- primer
- basecoat
- 2 lagen kleur
- topcoat

Ik heb sinds een week of 8 gellak van Venalisa op Aliexpress gekocht. Ook een lamp, primer, basecoat en topcoat zonder plaklaag. De vijlen heb ik hier gekocht en ook de ontvetter.

Het blijft 2 weken goed zitten. Een enkele keer is er aan de punt van de nagel een klein stukje afgeschilverd.

Eraf halen is nog wel een werk. Soms peuter ik het er gewoon af, gaat soms makkelijker. Ik heb nu iets besteld dat de nagellak losmaakt, dan zou je het zo moeten kunnen verwijderen.

Geen enkele gewone nagellak bleef mij langer dan 1 dag goed zitten, hoe duur de nagellak ook was. Ik ben hier erg blij mee en mijn nagels zijn ook voor het eerst lang.

Een nagel is afgebroken. Ik heb nu iets besteld waarmee je je nagel langer kan maken. Benieuwd hoe dat gaat als het binnen is.

Ook van Aliexpress overigens. Ik heb van tevoren wel veel reviews gelezen over welk merk te kopen op Aliexpress.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.