Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Fijne haarborstel gezocht

(Onderaan de verkorte versie van mijn vraag)
Ok, first world problem, maar toch. Lange tijd had ik een heel fijne borstel van het Kruidvat. Geen idee meer of het huismerk was of bijvoorbeeld van Zenner. Het was in elk geval een houten handvat, zo'n zwart rubberen matje en dan van die plastic pinnetjes die uitmonden in een bolletje. Helaas zit er een scheur in het rubberen matje, dus op zoek naar een nieuwe.

Ik wilde niet zoeen met varkenshaar erbij, liefst gewoon dezelfde, maar die hebben ze dus niet meer. De houten variant hebben ze alleen met veel dikkere houten pinnetjes, of met metalen pinnetjes dat vind ik allebei niet fijn. Nu heb ik een simpele plastic borstel gekocht van Zenner. Rubberen matje, plastic pinnetjes die uitmonden in een bolletje, maar het handvat is dus ook van plastic. Prima keus, zou je zeggen, maar het ding wordt zelf statisch na 1x door mijn haar te halen en daarmee maakt hij mijn haar ook weer statisch. Bloedje irritant (jaja first world problem he). Al veel geprobeerd: borstel nat maken, haarlak erop spuiten etc, maar het probleem blijft. Elke keer nat of met haarlak borstelen vind ik teveel gedoe, dus ik wil eigenlijk gewoon een andere borstel. 

Wat ik dus zoek: een borstel die mijn haar niet statisch maakt, die plastic pinnetjes heeft (in elk geval niet van metaal), die van die bolletjes aan de uiteinden van de pinnetjes heeft (anders krast het teveel op mijn hoofdhuid) en die geen varkenshaar oid heeft. Oh en het liefst niet voor de hoofdprijs, ik vind 10 euro voor een haarborstel eigenlijk al aan de ruime kant. Wie heeft een goede tip? 


 Ikzelf heb de fingerbrush van Olivia garden. Erg fijne borstel. Wel 17 euro, maar ik vind dat niet duur voor iets wat ik dagelijks meer dan 1x gebruik.

afrodite05

afrodite05

14-05-2022 om 08:49 Topicstarter

Ah thhx, anti-statisch, daar moet ik dus op zoeken! Het type zoals Tickel post, is wat ik bedoel, alleen dan liever ovaal ipv rechthoekig (ja, ik ben een zeikerd). Ik ga nog even verder zoeken, suggesties zijn welkom

ik heb een hele fijne van de Hema, alleen die heb ik 15 jaar geleden daar gekocht  een ovale houten haarborstel 

Ik heb hetzelfde probleem: ooit een borstel gekocht die meteen een hit was, daarna nog meer borstels gekocht die allemaal tegenvielen (waaronder eentje die na drie keer borstelen zijn hele stekelige vlak verloor toen ik een beetje stevig wou borstelen) en onlangs gekeken bij Kruidvat maar niets kon me bekoren.

Dus telkens weer die eerste weer tevoorschijn gehaald hoewel die aan de grote kant was. Maar nu heeft hij echt teveel haren verloren en er rammelt ook iets tijdens het borstelen.

Klimgeit schreef op 13-05-2022 om 23:21:

Ikzelf heb de fingerbrush van Olivia garden. Erg fijne borstel. Wel 17 euro, maar ik vind dat niet duur voor iets wat ik dagelijks meer dan 1x gebruik.

Die heb ik ook! Op aanraden van mijn kapper. Is echt m'n fijnste borstel ooit. Wilde ook nooit de combi met varkenshaar (want maakte m'n haar statisch), maar deze is echt fijn TO! Is heel zacht voor m'n haar, erg weinig haaruitval. Is zowel op droog en nat haar goed te gebruiken en alle klitten gaan er supersnel uit.

afrodite05

afrodite05

14-05-2022 om 11:09 Topicstarter

dogunia schreef op 14-05-2022 om 10:44:

[..]

Die heb ik ook! Op aanraden van mijn kapper. Is echt m'n fijnste borstel ooit. Wilde ook nooit de combi met varkenshaar (want maakte m'n haar statisch), maar deze is echt fijn TO! Is heel zacht voor m'n haar, erg weinig haaruitval. Is zowel op droog en nat haar goed te gebruiken en alle klitten gaan er supersnel uit.

Hm, zal ik het er dan toch op wagen? Ik wil eigenlijk zo eentje met een kussentje (volgens Google is dat een pneumatische borstel). 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-05-2022 om 11:48

afrodite05 schreef op 14-05-2022 om 11:09:

[..]

Hm, zal ik het er dan toch op wagen? Ik wil eigenlijk zo eentje met een kussentje (volgens Google is dat een pneumatische borstel).

Ovaal hebben ze ook van die ik gepost heb.

https://www.floralehaircare.com/olivia-garden-borstel-bamboo-touch-detangle-nylon-hogbtd00011#2322=17817

De tangle teezer! Al jaren lang mijn zware favoriet. Ziet er niet uit maar komt makkelijk en pijnloos door mijn dikke haar, ook als het nat is. Niet statisch, makkelijk schoon te houden, gaat lang als in een jaar of 8 zeker wel, mee. Bij Etos, Douglas enzovoort. Koop wel de echte. Er bestaat ook een speciale voor dik krullend haar. Klitten gaan er moeiteloos uit en het doet geen pijn op de hoofdhuid.

https://www.douglas.nl/nl/p/3011043513?variant=155907&trac=nl.01psh.goo.9976225783.155907.131230803591.000000&gclid=Cj0KCQjwpv2TBhDoARIsALBnVnkNnpwNg2ipLha3iupatEmdA3BvXauPxFtrzBn6vhVAEhDbXlaM1noaAnGtEALw_wcB

Apiejapie schreef op 14-05-2022 om 08:47:

ik heb zo eentje gekocht laatst bij mijn kapper. Heel tevreden over. Vooral ook voor mijn dochter die heel lang haar heeft maar wat snel klit. Is met deze borstel veel makkelijker uit te kammen.

https://www.bol.com/nl/p/dermarolling-anti-klit-haar-borstel-ontwarrende-nylon-borstel-professionele-haar-borstel-haardroger-verzorging-borstel-brush-geschikt-voor-alle-haartypes-massage-borstel-kappers-borstel-haargroei-hoge-kwaliteit-zwart/9300000025132068?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Zo’n borstel heb ik ook voor dochter. Die is echt heel fijn! Ik heb hem gekocht bij Ali voor €2,74  heb hem al bijna 2 jaar en is nog steeds prima. Vooral voor klittend haar is hij heel prettig. 

afrodite05

afrodite05

14-05-2022 om 17:37 Topicstarter

Tickel schreef op 14-05-2022 om 11:48:

[..]

Ovaal hebben ze ook van die ik gepost heb.

https://www.floralehaircare.com/olivia-garden-borstel-bamboo-touch-detangle-nylon-hogbtd00011#2322=17817

Hm die ziet er ook wel prima uit. Ik heb net die finger dinges besteld, eerst eens kijken hoe die bevalt, anders bestel ik die van jouw link gewoon ook. Met de tangle teaser heb ik geen goede ervaringen, voor mijn gevoel aait die vooral. Ik wil gewoon een paar keer door m'n haar en dat het dan klaar is. Ik heb nooit echt veel klitten, dus dat gaat ook wel prima, maar niet als het van die aaipinnetjes zijn. 

Irregular_Choice schreef op 14-05-2022 om 14:24:

[..]

Zo’n borstel heb ik ook voor dochter. Die is echt heel fijn! Ik heb hem gekocht bij Ali voor €2,74 heb hem al bijna 2 jaar en is nog steeds prima. Vooral voor klittend haar is hij heel prettig.

Ik heb er ook twee van. Idd bij Ali. Zijn fijn. Dochter en ik hebben beide dik haar en deze komt er goed doorheen. 

afrodite05 schreef op 14-05-2022 om 17:37:

[..]

Hm die ziet er ook wel prima uit. Ik heb net die finger dinges besteld, eerst eens kijken hoe die bevalt, anders bestel ik die van jouw link gewoon ook. Met de tangle teaser heb ik geen goede ervaringen, voor mijn gevoel aait die vooral. Ik wil gewoon een paar keer door m'n haar en dat het dan klaar is. Ik heb nooit echt veel klitten, dus dat gaat ook wel prima, maar niet als het van die aaipinnetjes zijn.

  • Echt waar? Met de originele tangle teezer? Ik heb ontzettend dik haar met slag en krullen. Gaat als een warm mes door de boter 😉. Gewone borstels trek ik of stuk of als het varkenshaar is, borstel ik alleen het bovenste stukje van mijn haar. Kan ik net zo goed met een washand borstelen, doet precies evenveel.
  • Grappig hoor, die verschillen en voorkeuren.

Ik ben heel tevreden over mijn Denman D4 borstel. Je kunt hem helemaal uit elkaar halen (het binnenstuk en de rijen met pinnen) waardoor je hem goed schoon kan maken en je naar voorkeur de rijen met pinnen ook verder uit elkaar kan zetten (door er rijden met pinnen tussenuit te halen). Geen last van statisch haar en hij komt goed door mijn dikke bos met stug/snel klittend haar heen. Er zitten geen bolletjes aan de pinnetjes, maar de pinnetjes zelf zijn echt niet hard en doen mij geen pijn bij het borstelen. Denman heeft overigens meerdere modellen borstels, voor verschillende haarsoorten/lengtes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.