Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Dragen jullie parfum?


Ik vroeg me af of jullie parfum dragen en wat jullie zoal lekker vinden ruiken, puur uit nieuwsgierigheid. De aanleiding is dat ik aan het twijfelen ben of ik een parfum zal kopen die ik al eerder gehad of dat ik een keer iets nieuws ga proberen... 

Zelf draag ik het met periodes iedere dag, wanneer het in mijn systeem zit. Dan laat ik het weer versloffen en kan ik zomaar een hele tijd niks gebruiken, totdat ik het weer een keer tegenkom in de lade. 

Peiling

Hoe vaak draag jij parfum?
156 stemmen
43%
34%
23%

Unwind

Unwind

04-12-2021 om 18:26 Topicstarter

Altijd gedacht dat ik als ik een topic aan zou maken hier dat het zou gaan over een hele dramatische wending in mijn leven waar ik advies bij nodig had, haha 
Dit is gewoon voor de leuk 

Al een paar jaar nooit meer, sinds de overgang kan ik niet meer zo goed tegen luchtjes. 
Voorheen was Diorrissimo van Dior m'n favoriet die ruikt naar Lelietjes van Dalen. 

Niet dagelijks, sommige periodes meer als andere periodes. Mijn favoriete parfums zijn Roma van Laura Biagiotti en Flowerbomb van Viktor & Rolf. Ooit eens een parfum gewonnen van Bvlgari. Die vond ik te 'zwaar'.

meestal draag ik wel iets. Mijn geurtjes komen bij de body shop en rituals vandaan. 

ik draag iedere dag parfum. Al aantal jaar dezelfde. Chance van Chanel. Heerlijk geurtje!

Ik heb een aantal vaste geuren. Chanel 5 is al jaren mijn parfum. Voor de zomer vind ik die te zwaar dus ik ben nog op zoek naar een klassieker. Deze zomer had ik een hele fijne van Guerlain, een van die allegoria's.
Er naast draag ik de moleculeparfums. De 1 en de 3 geloof ik. Maak ik zelf en na vijf minuten is er geen verschil met wat je bij Skins koopt. De drager is namelijk een andere grondstof en dat is wat je ruikt.  Krijg ik altijd enorm veel complimenten over.
Ik draag dagelijks parfum maar ik vind dat je het alleen moet kunnen ruiken als je dichter dan een halve meter bij me staat. Ik hou niet van parfumwalm.

Ik draag bijna dagelijks een 'eenvoudig' geurtje, momenteel IN2U van Calvin Klein. Niet te heftig of overheersend en zeker geen overdadige hoeveelheden. 

Bij speciale gelegenheden draag ik soms een wat zwaardere geur. Maar die heb ik nu niet meer in huis.

Parfumallergie hier. Ik hoop dan ook altijd dat de parfumdragers het bij bescheiden hoeveelheden houden. Zo vervelend als je knallende hoofdpijn e.d. hebt omdat iemand drie rijen verder in de trein zijn hoeveelheid parfum niet kon beheersen.... Vraag me ook oprecht af wat de lol van parfum is. Zelf word je er toch op een gegeven moment geurenblind voor? 

ik heb er nu 3 staan: Noa van Cacherel, Her van Roberto Cavalli en Libre van YSL . De eerste heb ik meestal voor overdag op. Libre voor speciale gelegenheden. En Her tussendoor. 

Bb19bb21 schreef op 04-12-2021 om 18:47:

Parfumallergie hier. Ik hoop dan ook altijd dat de parfumdragers het bij bescheiden hoeveelheden houden. Zo vervelend als je knallende hoofdpijn e.d. hebt omdat iemand drie rijen verder in de trein zijn hoeveelheid parfum niet kon beheersen.... Vraag me ook oprecht af wat de lol van parfum is. Zelf word je er toch op een gegeven moment geurenblind voor?

O dat lijkt me echt naar! Ik geniet elke dag van mijn geurtje en ik ruik het ook. Niet de hele dag, denk dat ik daarvoor te weinig op doe maar ik spray nooit bij.

Ik heb geen eigen vrouwengeurtje. 
Soms doe ik het mannenluchtje van mijn vriend op (eentje van de Lidl) 
Ruikt lekker subtiel

Bb19bb21 schreef op 04-12-2021 om 18:47:

Parfumallergie hier. Ik hoop dan ook altijd dat de parfumdragers het bij bescheiden hoeveelheden houden. Zo vervelend als je knallende hoofdpijn e.d. hebt omdat iemand drie rijen verder in de trein zijn hoeveelheid parfum niet kon beheersen.... Vraag me ook oprecht af wat de lol van parfum is. Zelf word je er toch op een gegeven moment geurenblind voor?

Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben.  In de tijd dat ik zelf nog parfum kon gebruiken (voor mijn allergie begon) altijd heel bescheiden beschaafde hoeveelheid geurtje. 

Sinds ik allergisch ben kan ik er niet meer zo goed tegen.  Heb ooit mijn baby vanwege een uitvaart een dagje bij iemand gestald die flink parfum gebruikte.  Toen ik baby ophaalde heb ik hem midden op de dag in bad gedaan, haar gewassen en al zijn kleding in de wasmachine gestopt.  Ze had vanwege veel huilen veel met hem rondgelopen, stevig tegen zich aan gedrukt. Alles stonk naar Loulou van Cacharel. Vreselijk. 

Vroeger vond ik zware geuren lekker , maar tegenwoordig hou ik van lichte , bloemige geuren . Watergeuren vind ik vies ruiken .

Ik draag alleen parfum als ik ergens heen ga. Momenteel Dahlia Noir of iets van Chanel (Mademoiselle volgens mij).

Ik word letterlijk ziek als iemand in mijn ademcirkel een zwaar parfum zoals Chanel5 op heeft. Had ik ook al toen ik zelf nog tegen geurtjes kon. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.