Beauty en fashion
Auwereel
01-02-2025 om 20:02
Doe je al of niet aan outfitherhaling?
In Trouw staat zaterdags een column van Anna Roos van Wijngaarden over "Goed gekleed" met een beter kledingsysteem, milieuvriendelijk.
Daarin haalt ze een onderzoek aan waaruit zou blijken dat "slechts een klein deel van de bevolking een creatie steeds opnieuw aantrekt." en dus aan outfitherhaling ("outfit repeating") doet. Vooral jongeren voelen de druk om er altijd anders uit te zien, een leuke outfit kan je maar één keer aan.
Omdat ik, als ik een kledingstuk minder dan een jaar in huis heb, dat beschouw als een nieuw kledingstuk, kan ik me daar weinig bij voorstellen. Maar ik ben geen jongere èn misschien hoor ik inderdaad tot een kleine minderheid. Maar, dat wil ik wel even uitzoeken! Vandaar mijn peiling.
Peiling
Doe jij aan "outfitherhaling"?
Mevrouw75
03-02-2025 om 13:56
Zusterclivia schreef op 03-02-2025 om 13:38:
[..]
Ik zou het dan houden op een spijkerbroek, top en een colbert/jasje. Ik heb een heel aantal verschillende van die laatsten, dus dat zou ik achter elkaar kunnen combineren. En met een zwart shirt ziet een roze colbert er weer anders uit, dan wanneer je een blauw shirt draagt.
En dan heb je toch weer elke dag een ánder shirt aan.
Zusterclivia
03-02-2025 om 14:42
Mevrouw75 schreef op 03-02-2025 om 13:56:
[..]
En dan heb je toch weer elke dag een ánder shirt aan.
Hoe bedoel je dat? Is dat een issue.
Ik heb een stapeltje dezelfde tops/camis in verschillende kleuren. En meestal pakte ik dan de onderste van de stapel, zodat ik wel een beetje wissel. Ik heb diverse colberts in grijs of zwart, dus dan kan het best zijn dat ik de hele week colbert X draag, maar met 4 verschillende shirts. En de week erop dezelfde shirts met een ander colbert.
Mevrouw75
03-02-2025 om 17:02
Zusterclivia schreef op 03-02-2025 om 14:42:
[..]
Hoe bedoel je dat? Is dat een issue.
Ik heb een stapeltje dezelfde tops/camis in verschillende kleuren. En meestal pakte ik dan de onderste van de stapel, zodat ik wel een beetje wissel. Ik heb diverse colberts in grijs of zwart, dus dan kan het best zijn dat ik de hele week colbert X draag, maar met 4 verschillende shirts. En de week erop dezelfde shirts met een ander colbert.
Is geen issue hoor, maar je draagt gewoon niet 2 dagen achtereen hetzelfde.
watertoren
04-02-2025 om 13:40
Ik heb veel kleding en combineer veel. Ik doe nooit 2 dagen achter elkaar hetzelfde aan. Zelfs niet wekelijks.
Herfstappeltaart
04-02-2025 om 15:27
watertoren schreef op 04-02-2025 om 13:40:
Ik heb veel kleding en combineer veel. Ik doe nooit 2 dagen achter elkaar hetzelfde aan. Zelfs niet wekelijks.
En wat doe je dan met die kleding? Van veertien dagen alles ergens te luchten hangen? Of was je alles meteen weer?
watertoren
04-02-2025 om 15:37
Herfstappeltaart schreef op 04-02-2025 om 15:27:
[..]
En wat doe je dan met die kleding? Van veertien dagen alles ergens te luchten hangen? Of was je alles meteen weer?
ligt eraan of ik zweet of niet.
Roodkapjeendewolf
07-04-2025 om 13:25
Ik hou zeker wel rekening mee om outfits niet teveel te herhalen. Op feestjes en gelegenheden/dates wil ik bij voorkeur iets anders aan. Dat zijn ook de outfits waar ik langer over na denk en niet altijd tevreden over ben want de dagelijkse kleding vind ik dan “ te gewoon” (vooral voor mezelf)
Op mijn werk draag ik ook niet dagelijks/wekelijks hetzelfde. Ik koop bijna alles 2e hands, geef veel kleding door en ik varieer vooral veel met mijn eigen kleding. Bijna alles is met elkaar te combineren.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.