Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Doe je al of niet aan outfitherhaling?

Peiling

Doe jij aan "outfitherhaling"?
208 stemmen
100%
0%

Ik draag sowieso mijn kleding meestal twee dagen achter elkaar. Soms zelfs drie. Voorwaarde is natuurlijk dat het schoon is (en ruikt). Maar ik pak dus niet dagelijks nieuwe kleding, laat staan dat ik over langere tijd over de combinaties nadenk. 

Natuurlijk draag ik mijn kleding vaker dan één keer de meeste kledingstukken gaan jaren mee. De meeste mensen die ik ken doen dat.
Misschien is het in de generatie van Anna Roos 1998 een serieus onderwerp maar mijn dochter van dezelfde leeftijd draagt het merendeel van haar kleding ook gewoon meer dan één jaar.
Alleen in haar studenten tijd werd er wel eens iets speciaal voor één feestje gekocht maar die klungels werden ook regelmatig geleend en door gegeven in haar vriendinnen club.

Niets lekkerder dan mijn favoriete jurk met legging. Draag het echt vaak.
Sowieso draag ik iets het liefst meerdere dagen achter elkaar (als ik dus dus de deur niet uit hoef)

Auwereel schreef op 01-02-2025 om 22:53:

Nou, hier op het forum hoef ik me dus niet te schamen voor mijn outfitherhaling en is het dus ook niet gek dat het me niet echt in mijn omgeving was opgevallen dat iedereen er elke dag anders bijloopt! Wonderlijke column dus.

Tja een duurzamemodejournalist moet natuurlijk wel ergens over schrijven. Misschien als je in kringen verkeert waarin mode en outfits er belangrijk zijn je hier vaak mee geconfronteerd wordt.

Als ik mijn vakantiefoto's van jaren achterelkaar zet zie ik ook heel heel vaak hetzelfde voorbij komen 

Ik heb ook geen outfits. En draag kleding ook meerdere dagen, maar niet achter elkaar. Tenminste niet als ik naar kantoor ga. Dat is voor mijn gevoel toch niet de bedoeling, of zo, dat je hetzelfde aan hebt als gisteren.

Maar er is toch niemand die zijn kleren maar één keer draagt? Ik snap het hele onderwerp niet, geloof ik. Of zijn verschillende combinaties ook weer nieuwe outfits? Maar ook dan is het beperkt hoe vaak je het kunt veranderen. Ik herken dit ook niet bij mijn eigen kinderen (16 en 20) Sterker nog, de jongste loopt de hele week in hetzelfde, als het aan hem ligt…

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-02-2025 om 23:28

Peaches schreef op 01-02-2025 om 23:14:

Ik heb ook geen outfits. En draag kleding ook meerdere dagen, maar niet achter elkaar. Tenminste niet als ik naar kantoor ga. Dat is voor mijn gevoel toch niet de bedoeling, of zo, dat je hetzelfde aan hebt als gisteren.

Want? Wie zegt dat dat niet mag? 

Ik doe sowieso niet aan outfits.
Ik koop broeken en bovenkleding los van elkaar.

Ik heb bovendien alleen maar zwarte broeken in mijn kast.
Het is dus 's ochtends een zwarte broek met een stuk bovenkleding.
Waarbij ik meestal een dag of 3 à 4 hetzelfde draag en alleen sokken en ondergoed wissel.

Dingen gaan hier jaren mee, dus op foto's van 7 jaar geleden zie ik exact hetzelfde truitje als wat ik vandaag aan heb.

Moosey schreef op 01-02-2025 om 22:21:

Ik heb überhaupt geen outfits. Ik trek gewoon een broek aan en iets erop wat lekker zit, bij de temperatuur past en er niet al te verwassen uit ziet..

Nou dit.

Ik snap niets van outfits of dingen combineren 

Miepjecody schreef op 01-02-2025 om 23:40:

[..]

Nou dit.

Ik snap niets van outfits of dingen combineren

Mijn schoonmoeder is altijd bezig met bijpassende outfits voor haarzelf maar ook voor de kleinkinderen (mij boeit het helemaal niks)

Dolfje schreef op 01-02-2025 om 23:13:

Als ik mijn vakantiefoto's van jaren achterelkaar zet zie ik ook heel heel vaak hetzelfde voorbij komen

Bij mij mijn geboortekostuum, mijn iets bruinere geboortekostuum en een nog wat bruiner geboortekostuum. 

Ik dacht dat 'de jeugd van tegenwoordig' met het milieu begaan is en tweedehands kleding koopt?

Of schuiven ze het na één keer dragen door?

Poezenmeisje schreef op 02-02-2025 om 00:30:

Ik dacht dat 'de jeugd van tegenwoordig' met het milieu begaan is en tweedehands kleding koopt?

Of schuiven ze het na één keer dragen door?

Sommige “jeugd van tegenwoordig” is met het milieu begaan, maar echt niet allemaal. Fatbikes en vapes zijn bepaald niet milieuvriendelijk, maar wel populair bij de jeugd. Er zijn bij de jeugd altijd verschillende stromingen.

Mijn kind van 16 houdt van heel dure kleding. Hij draagt die dan wel tot de gaten erin vallen en vraagt mijn dan ze te repareren.

Schoondochter schreef op 01-02-2025 om 20:51:

Het enige waar ik op let is of ik op mijn kantoordag niet precies hetzelfde aan heb als de vorige kantoordag een week geleden. Maar de week ervoor, daarvan weet ik zelf niet eens meer wat ik aan had.

Ja hier net zo. Ik heb 3 combinaties en ga twee dagen in de week naar kantoor. En ik draag die combinaties steeds in dezelfde volgorde.  

In mijn studententijd toen ik op kamers woonde en elk weekend naar mijn ouders ging met de was had ik begin van week 1 outfit A aan en eind van week 1 outfit B. Week 2 ging ik dan terug naar mijn studentenkamer met outfit C en eind van de week droog ik dan outfit A. Ik sleepte dus nooit met outfits. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.