Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

De perfecte waterdichte, ademende, lange, getailleerde jas

Ik ben op zoek naar een waterdichte ademende jas, tot op de knieën, waar ik in kan fietsen en die er ook nog charmant uitziet. Getailleerd dus in ieder geval. Met een hoge sluiting bij de keel.

De Patagonia Tres 3-in-1 vind ik mooi maar héél erg duur. Ik keek naar jassen van Baleno maar dat suggereert wel heel erg rijke witte vrouw van middelbare leeftijd. Toen liep ik vast.

Ademend is belangrijk omdat ik er zeker zo'n 12km in de regen in wil kunnen fietsen zonder dat het zweet me uitbreekt.

Iemand een goede tip?

Ik vind die van Baleno wel echt mooi, is het ook niet de pretentieuze tekst die het hem doet?

Fiorah

Fiorah

25-10-2025 om 22:03 Topicstarter

Nehalennia schreef op 25-10-2025 om 22:01:

Ik vind die van Baleno wel echt mooi, is het ook niet de pretentieuze tekst die het hem doet?

Ik denk het! Ik vind hem ook mooi. Ik ben trouwens ook een rijke witte vrouw, niet van middelbare leeftijd maar dat komt vanzelf, met hond en paard. Dus wat dat betreft is een beetje zelfreflectie ook niet verkeerd... 

Tijdens mijn laatste vakantie in Frankrijk mooie waterdichte jas van Aigle gezien. Heb zelf een hele fijne jas van Jack Wolfskin maar die is korter.

Ik heb al een tiental jaren een jas van Happy Rainy Days, Montréal model. Er zit een ritsvak bij je benen zodat je kunt fietsen. Die kun je ook wegrollen.  Hoge sluiting. Elastiek bij de mouwen. Trekkoord om de capuchon. Ik blijf er goed droog mee. 

Kijk eens bij Daka Sport. Ik heb toevallig een vergelijkbare jas aangehad.

Fiorah

Fiorah

26-10-2025 om 08:45 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 26-10-2025 om 00:36:

Kijk eens bij Daka Sport. Ik heb toevallig een vergelijkbare jas aangehad.

Goede tip, dank je! Daar had ik ook echt niet aan gedacht.

En kijk bij Agu https://agu.com/seq-ii-winter-regenjas-urban-outdoor-dames-43401800?color_variant=Black. Ik zelf heb de  Urban Outdoor, ook niet goedkoop maar ga nu mn 3e winter in en kan niet zonder (heb honden en fiets veel). 

ToetieToover schreef op 25-10-2025 om 23:12:

Ik heb al een tiental jaren een jas van Happy Rainy Days, Montréal model. Er zit een ritsvak bij je benen zodat je kunt fietsen. Die kun je ook wegrollen. Hoge sluiting. Elastiek bij de mouwen. Trekkoord om de capuchon. Ik blijf er goed droog mee.

Ik heb ook een lange jas van Happy rainy days.  Ik moet zeggen dat ik de "ademendheid" vind tegenvallen. Ik vind 'm best zweterig.  Ik heb voor de winter een gevoerde regenjas van seasalt cornwall, die vind ik wat dat betreft véél fijner. 

Bij het zien van de titel was mijn gedachte; ‘de Tres van Patagonia. Goedkoper alternatief op de ‘Tres’ is de ‘Vosque’, maar ik weet niet of die nog in de collectie zit. De Tres is qua snit wel écht heel mooi, maar snap dat €700 een bak geld is.. wel een jas waar je heel veel jaren plezier van gaat hebben. 
Gevalletje ‘ik heb ‘m zelf ook 

Ik heb een Berghaus lange zwarte jas, hoge col die goed aansluit, fijn waterdicht en warm. Ik weet alleen niet hoe ademend die is, want ik gebruik hem als 'op winderige station staan' jas.

ToetieToover schreef op 25-10-2025 om 23:12:

Ik heb al een tiental jaren een jas van Happy Rainy Days, Montréal model. Er zit een ritsvak bij je benen zodat je kunt fietsen. Die kun je ook wegrollen. Hoge sluiting. Elastiek bij de mouwen. Trekkoord om de capuchon. Ik blijf er goed droog mee.

Hier net zo. Erg blij mee. 

Fiorah schreef op 25-10-2025 om 22:03:

[..]

Ik denk het! Ik vind hem ook mooi. Ik ben trouwens ook een rijke witte vrouw, niet van middelbare leeftijd maar dat komt vanzelf, met hond en paard. Dus wat dat betreft is een beetje zelfreflectie ook niet verkeerd...

7 springpaarden (en drie honden 😄) aan huis hier, dus veel op wedstrijd en buiten, en net als Almdudler zou ik zeggen: toch de Tres! Ik zie het als een investering 😉

Fiorah

Fiorah

27-10-2025 om 15:03 Topicstarter

Wieder schreef op 27-10-2025 om 05:14:

[..]

7 springpaarden (en drie honden 😄) aan huis hier, dus veel op wedstrijd en buiten, en net als Almdudler zou ik zeggen: toch de Tres! Ik zie het als een investering 😉

Ja? Ik hoop steeds op een goeie tweedehands, maar vergeet het maar.

Ik zat ook te kijken naar Uhip, iemand daar ervaring mee?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.