Beauty en fashion
-Klaproos-
11-02-2025 om 19:56
Bruidsjurk op je 40e
Even een luchtige vraag
. Mijn vriend en ik hebben besloten om te gaan trouwen. We zijn beiden 40, ruim 15 jaar samen en we hebben 2 kinderen. We willen de bruiloft klein houden met een 30-tal gasten. Het hoeft niet super traditioneel met alle toeters en bellen maar we willen wel het gevoel hebben dat het om onze bruiloft gaat en niet zomaar een feest.
Nu vraag ik me af, wat trek ik aan. Het meest logische antwoord is uiteraard "wat ik maar wil" maar dat is nu net het probleem, ik weet niet goed wat ik wil
.
Een echte bruidsjurk is misschien wat to much? En ik ben ook geen jong meisje meer. Maar een klassieke, statige jurk, een pak of een jumpsuit is dan ook weer niet echt mijn ding. Misschien krijg ik achteraf ook spijt als ik niet toch voor een echte bruidsjurk kies? Anderzijds wil ik geen €1000+ uitgeven aan een jurk voor 1 dag.
Een luxe probleem, ik weet het
maar ik ben dus op zoek naar tips en ervaringen! Ik ben benieuwd!
BlairW
11-02-2025 om 20:06
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Ik zou zelf wel voor een trouwjurk gaan. Misschien kan je hier eens kijken? https://www.weddingwonderland.nl/
Je leeftijd zou ik me al helemaal geen zorgen over maken. Er zijn zoveel modellen jurken, daar zit ook echt wel iets tussen wat bij jou past en wat je bij je leeftijd vind passen
Een jurk huren is ook nog een optie natuurlijk. Die wordt gewoon op maat gemaakt voor je en is een stuk goedkoper dan aanschaffen.
-Nienke-
11-02-2025 om 20:39
Ik heb destijds bij m’n tweede huwelijk echt een hele toffe (korte) trouwjurk gevonden bij Dreamdresses in Arnhem. Zij hebben heel betaalbare trouwjurken, niet op maat gemaakt, maar met een vrij standaard-maat is er keuze genoeg. De plaatselijke kleermaker heeft in mijn geval bovenin nog wat vermaakt en echt, het was prachtig ❤️ (vind ik ook nu nog!)
Teigera
11-02-2025 om 20:42
Ik ben op m'n 42e getrouwd, in een echte klassieke bruidsjurk, kinderen leuk aangekleed, manlief in pak, we straalden allemaal. Ik ging lekker in het wit ook al was heus wel helder na 15 jaar en twee kinderen dat dát eigenlijk niet kon. Moraal van het verhaal: koop lekker een jurk waarin jij je stralend voelt, doe op je eigen feestje waar jíj zin in hebt. Enjoy!
Due-scimmie
11-02-2025 om 20:50
Ik zou gaan passen in een bruidsmodezaak en kijken hoe je erbij voelt. In Tilburg zit een tweedehands bruidsmodezaak mocht je daarvoor open staan.
Miraval
11-02-2025 om 20:54
gefeliciteerd!
Ik had een witte bruidsjurk aan, was 34 (okee geen 40 maar soit)
Als je een bruidsjurk aan wil doen gewoon lekker doen. Je hebt ze van heel eenvoudig tot een soort assepoester jurken. Ga gewoon lekker wat bruidsmode zaken af, dan zie je verschillende jurken en kleuren.
Die van mij kwam overigens uit Rotterdam, laten maken bij Victor's Wedding Design.
Ik vond de prijs echt meevallen voor een met de hand gemaakte jurk en helemaal zelf ontworpen, dus uniek.
-Klaproos-
11-02-2025 om 21:00
Dank je voor de reacties!
Ik ga de tips eens allemaal bekijken. Nu ik dit allemaal lees en zie besef ik dat ik eigenlijk wel heel graag een echte bruidsjurk aan wil! Ik weet niet goed waarom ik er zo onzeker over ben.
Miraval
11-02-2025 om 21:04
-Klaproos- schreef op 11-02-2025 om 21:00:
Ik ga de tips eens allemaal bekijken. Nu ik dit allemaal lees en zie besef ik dat ik eigenlijk wel heel graag een echte bruidsjurk aan wil! Ik weet niet goed waarom ik er zo onzeker over ben.
Gewoon doen dan!
Het is een bijzondere dag, dus een bruidsjurk is helemaal niet gek op je 40e.
Ik vond het hele proces van ontwerpen, uitkiezen van de stof, uitkiezen van de details, naar passen, naar aanpassen tot de laatste pasdag echt helemaal leuk. Alleen mijn vader, moeder, zus en een goede vriendin zijn meegegaan. Ik vond het echt een bijzonder iets en ook intiem met mijn familie.
(Okee moeder baalde want die had graag naar een winkel willen gaan en direct het resultaat willen zien, waar ze nu alleen het maakproces heeft gezien en een paar keer haar wenkbrauwen heeft opgetrokken)
-Klaproos-
11-02-2025 om 21:19
Miraval schreef op 11-02-2025 om 21:04:
[..]
Gewoon doen dan!
Het is een bijzondere dag, dus een bruidsjurk is helemaal niet gek op je 40e.
Ik vond het hele proces van ontwerpen, uitkiezen van de stof, uitkiezen van de details, naar passen, naar aanpassen tot de laatste pasdag echt helemaal leuk. Alleen mijn vader, moeder, zus en een goede vriendin zijn meegegaan. Ik vond het echt een bijzonder iets en ook intiem met mijn familie.
(Okee moeder baalde want die had graag naar een winkel willen gaan en direct het resultaat willen zien, waar ze nu alleen het maakproces heeft gezien en een paar keer haar wenkbrauwen heeft opgetrokken)
Klinkt heel gezellig
Ambra
11-02-2025 om 21:21
Ik heb op mijn 43e gekozen voor een prachtige bronskleurige rok ( met veel onderrokken en een klein sleepje) met daarboven een ecru kleurige top met halternek en opstaande kraag. Klinkt raar als ik het zo opschrijf maar het was echt een prachtige set. Er is zoveel moois om uit te kiezen, ga gewoon lekker shoppen. Veel plezier!
Bailey26
11-02-2025 om 21:23
-Klaproos- schreef op 11-02-2025 om 21:00:
Doen! En kiezen wat je mooi vindt (en binnen jouw budget past). Jij moet hem tenslotte dragen.
Gebruikersnaaminvullen
11-02-2025 om 21:47
Ik ben helemaal geen jurken-mens maar toch getrouwd in een "jurk". 2-delig, sluike rok en haltertop met een soort roezel langs de hals van dezelfde stof als de toplaag van de rok. Ik heb alles wat ik online mooi vond gepast en het stond voor geen meter. Uiteindelijk met een redelijk simpele jurk naar huis gegaan. Het ding hangt nog aan mn kast. Zonde om weg te gooien, maar verder weet ik ook niet wat ik ermee moet.
Dus veel modellen passen en zorg dat je echt een comfortabel gevoel krijgt bij de jurk. Je moet er de hele dag in lopen.
Biebeltje
11-02-2025 om 22:44
en als je op ziet tegen wit dan zijn er nog zo veel verschillende kleuropties mogelijk...
Wij gaven ons feest, door omstandigheden, pas 5 jaar na ons echte huwelijk, dus ik vond wit een beetje een rare optie. Maar ik wilde wel een echt prinsessenjurk. Ben super geslaagd bij een Turkse bruidsmodezaak. Knalgeel! Was liefde op het eerste gezicht.
Je kan ook kijken voor 2e hands. Zie ze regelmatig bij de kringloopwinkel hier hangen.
Biebeltje
11-02-2025 om 22:46
er zijn trouwens ook winkels waar je voor een klein bedrag helemaal los kan gaan met passen van trouwjurken (wel vaak oudere modellen) bij een kopje thee en een koekje. Gewoon voor de leuk... maar ook handig om te kijken welk model je het mooiste vindt staan.
ToetieToover
11-02-2025 om 22:49
Heerlijk excuus om voor een mooie galajurk of iets dergelijks te gaan!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.