Beauty en fashion
Beterlaat2021!
15-10-2025 om 10:33
broekriemen
Ik draag altijd broeken en bij sommige heb ik een riem nodig.
De laatste tijd heb ik 'ruzie' met de riemen.
Bij voorbeeld : de elastische gevlochten versie. Die rekt snel uit, ik heb er een die is al 20 cm langer dan toen ik hem kocht.....!
Gisteren kocht ik een fraai leren riempje met een mooie gesp. Ongebruikt, bij de Kringloop. Afkomstig van de WE. Vanmorgen aangedaan, is nu al gescheurd en kan de afvalbak in.
Ik heb één zwarte leren riem al misschien 15 jaar en die is nog steeds heel!
Iemand tips voor een niet brede riem van góede kwaliteit?
Marjo41
15-10-2025 om 10:37
De riemen van Trezz. Heel veel keus in model en kleur en blijven heel erg mooi.
afrodite05
15-10-2025 om 10:48
Ik wilde zeggen: ga voor een leren riem, bijvoorbeeld via de schoenmaker. Maar die riem van de WE was blijkbaar ook van leer. Wat ging daar kapot, een stiksel of het leer zelf? Ik kies graag voor riemen die met van die metalen dingetjes vastzitten ipv genaaid (waar de gesp aan de riem vast zit, ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen). Als het leer kapot was gegaan, kan het dan misschien zo zijn dat het gewoon oud was (hoewel ongebruikt) en daardoor stug en snel breekbaar?
Diezijnvanmij
15-10-2025 om 11:10
Ik heb riemen van Costes die al jaren meegaan. Heb eigenlijk nooit riemen die kapot gaan. Hoe is die van de WE kapot gegaan?
Beterlaat2021!
15-10-2025 om 11:38
Die van de WE is aan de binnenzijde gescheurd, de glanzende buitenzijde is nog heel, maar die zal het binnenkort ook wel begeven.
Zo'n riem moet het toch kunnen overleven als ik hem aan-trek in het 2e gaatje?
Diezijnvanmij
15-10-2025 om 12:01
Ja, het is heel raar dat die zo kapot scheurt als er niet veel druk op staat. Van die elastische riem snap ik wel dat 'ie uitrekt, dat doet elastiek nou eenmaal.
Die smalle riemen die ik heb van Costes zijn van suede. Dat is dus maar één laagje (ipv binnenzijde leer en buitenzijde glans) en die gaan bij mij al jaren mee.
MMcGonagall
15-10-2025 om 12:03
Ik heb een riem die al jaren meegaat. Gewoon leer, ik denk twee lagen. Ik probeer wel zoveel mogelijk passende broeken te kopen want ik vind het niet mooi dat er zo’n ‘bult’ uitsteekt als je een shirt over je broek draagt.
Herfstappeltaart
15-10-2025 om 13:30
MMcGonagall schreef op 15-10-2025 om 12:03:
Ik heb een riem die al jaren meegaat. Gewoon leer, ik denk twee lagen. Ik probeer wel zoveel mogelijk passende broeken te kopen want ik vind het niet mooi dat er zo’n ‘bult’ uitsteekt als je een shirt over je broek draagt.
Ik draai de gesp altijd naar de zijkant (smalle riem met kleine gesp.)
rionyriony
15-10-2025 om 16:54
Ik heb een paar keer een mooie ceintuur gekocht bij Action, voor rond de 5 euro. Die heb ik nog.
madee
15-10-2025 om 17:03
Ik heb riemen van Alberto (wel prijzig) en vergelijkbare van 1&1&1 (veel minder duur). Het zijn volledig elastische en gevlochten riemen, dus die passen altijd, het pinnetje doe je ergens tussen de gevlochten elastieken in. En vooralsnog al een paar jaar onverwoestbaar.
Beterlaat2021!
15-10-2025 om 17:45
madee schreef op 15-10-2025 om 17:03:
Ik heb riemen van Alberto (wel prijzig) en vergelijkbare van 1&1&1 (veel minder duur). Het zijn volledig elastische en gevlochten riemen, dus die passen altijd, het pinnetje doe je ergens tussen de gevlochten elastieken in. En vooralsnog al een paar jaar onverwoestbaar.
Tot dat ze ineens 20 cm langer blijken te zijn geworden!
madee
15-10-2025 om 18:17
Beterlaat2021! schreef op 15-10-2025 om 17:45:
[..]
Tot dat ze ineens 20 cm langer blijken te zijn geworden!
Daar heb ik tot nu toe geen last van, maar misschien merk ik dat niet omdat mijn taille ook wat meer centimeters heeft gekregen 😂
RavIvaR
15-10-2025 om 19:29
ik heb een leren riem, al meer dan 15 jaar, en het kan niet anders dan dat die ook wat met mij meegegroeid is. Ziet er nog steeds goed uit.
Andere leren riemen die ik later gekocht heb zijn niet of minder meegegroeid en pas ik niet meer.
Dus blijkbaar zit daar ook nog verschil in.
Beterlaat2021!
16-10-2025 om 10:19
Hartelijk dank voor de diverse tips.
Ik ben naar de schoenmaker gegaan, mooie smalle (1,5 cm) riem gevonden. Te lang, maar hij gaat de gesp verzetten. Maandag ophalen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.