Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Blond haar onderhouden

Wat gebruiken jullie om jullie haar mooi blond te houden? Ik was mijn haren altijd met zilvershampoo maar vind dat vrij agressief (in ff zin dat mijn haar dan heel droog aanvoelt). Ik zag ook haarmaksers voor blond haar maar ben daar dan weer bang voor dat het geel of oranje mee wordt. 
Tips zeer welkom 😃


Ehm niets eigenlijk, gewoon normale shampoo. Is je haar geverfd?

Hoe vaak gebruik je die zilvershampoo? 1 a 2 x per week zou genoeg moeten zijn..

Ik gebruik shampoo en conditioner voor shampoo voor blond haar van Andrelon. Met zilvershampoo vind ik het wat grijzig worden.

ik, wit/grijs/blond heb toevallig vorige week een dot olijf olie door mn haar gedaan, uurtje in laten trekken en toen uitgewassen. Dat scheelt wel in het dor zijn. 

Mijn blonde haar werd nogal geel door de maskers voor blond haar. 
Sinds een paar weken was ik het met zilvershampoo. Dit laat ik soms wel ruim een half uur intrekken. 
Daarna zilver crèmespoeling, zonder crèmespoeling voelt mijn haar heel droog en kom ik er niet doorheen met een borstel.
Ik was het 2x per week met zilvershampoo en 1x per week met gewone shampoo en crèmespoeling.
Het ziet er nu een stuk beter uit. 

Avocado

Avocado

16-08-2022 om 15:22 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 16-08-2022 om 14:33:

Ehm niets eigenlijk, gewoon normale shampoo. Is je haar geverfd?

Ja, van nature ben ik rossig dus de warmte komt er vaak al snel een beetje doorheen..

Ik hou van asblond en zolang de kleur goed is als ik van de kapper kom hoef ik er verder niks meer aan te doen. Als de kapper verf gebruikt blijft de kleur hangen op een tint met een gloedje honingblond en dat wil ik niet, dus ze gebruikt het blauwe blondeerpapje. Dat is zo'n beetje het slechtste wat je kan doen met je haar maar gelukkig is het er sterk genoeg voor en ik hoef me alleen druk te maken om uitgroei.

Tip: koop shampoo van Fanola ‘no yellow’ bij bv haarspullen.nl. Zij verkopen tevens goeie verzorgingsproducten zoals haarmaskers, crèmes van dit merk!

Kersje schreef op 16-08-2022 om 18:01:

Tip: koop shampoo van Fanola ‘no yellow’ bij bv haarspullen.nl. Zij verkopen tevens goeie verzorgingsproducten zoals haarmaskers, crèmes van dit merk!

Deze gebruik ik voor mijn grijze haar, de paarse en de oranje variant. Werkt echt super heb ook de cremespoelingen en Foam.

Enige nadeel: het ruikt erg sterk geparfumeerd, daar moet je tegen kunnen.

Maar na een was en crème beurt is mijn grijze haar echt mooi zilver van kleur, geen gele gloed meer.

Kersje schreef op 16-08-2022 om 18:01:

Tip: koop shampoo van Fanola ‘no yellow’ bij bv haarspullen.nl. Zij verkopen tevens goeie verzorgingsproducten zoals haarmaskers, crèmes van dit merk!

Ook ik gebruik de paarse variant voor mijn, in verschillende astinten, blond geverfd haar.
Ik heb hem gekocht op aanraden van mijn kapster die hem in haar salon ook gebruikt.
Haalt echt al het geel uit je haar!
Wel handschoenen aan doen bij gebruik, anders heb je paarse handen en nagels 

Tover-Feetje schreef op 16-08-2022 om 19:56:

[..]

Ook ik gebruik de paarse variant voor mijn, in verschillende astinten, blond geverfd haar.
Ik heb hem gekocht op aanraden van mijn kapster die hem in haar salon ook gebruikt.
Haalt echt al het geel uit je haar!
Wel handschoenen aan doen bij gebruik, anders heb je paarse handen en nagels

Oh ja inderdaad: handschoenen aan! 

Zodra ik zie dat het wat geler wordt, gebruik ik zilvershampoo. Anders gewoon mijn normale shampoo. Ik was het hooguit 1 keer per week, en dan doe ik ook een masker. Geblondeerd haar heeft wel een goed masker nodig namelijk. Zilvershampoo kun je ook wat langer laten zitten maar hou het wel in de gaten. Soms krijg je dan een blauwe/paarse gloed

Avocado schreef op 16-08-2022 om 15:22:

[..]

Ja, van nature ben ik rossig dus de warmte komt er vaak al snel een beetje doorheen..

Ok, dan kan ik je helaas geen advies geven 😁 maar ik zie dat je al genoeg adviezen hebt gekregen.

Avocado

Avocado

17-08-2022 om 23:17 Topicstarter

Bedankt voor de tips! Ik ga die van Fanola bestellen😃😃

maar geen halfuur laten inwerken hoor! Dan ben je paars! Een paar minuten de eerste keer is meer dan genoeg om even te kijken hoe het pakt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.