Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Bikini of badpak?

Dragen jullie een bikini of badpak bij binnen of buiten zwemmen (zonnen)? Gaat het daarbij alleen om draagcomfort of heeft je fysieke voorkomen, leeftijd of andere aspecten invloed op de keuze?

Bikini, heb maat 42 en ben zo wit als het maar zijn kan. Wie mij niet wil zien kijkt de andere kant maar op.

Ik heb maat 42-46 zo ongeveer en natuurlijk moet ik altijd elke vakantie weer een drempel over als ik in bikini ga en elke keer weer zie ik vrouwen lopen die echt veel en veel dikker zijn en zich comfortabel ( lijken) te voelen in een mini bikini of  touwtjes badpak. En dan denk ik ook maar wie het niks vindt kijkt maar een andere kant op. 
En dan heb ik het niet eens over de mannen met een dikke buik alsof ze 24 maanden in verwachting zijn van een viering.  Die lopen meestal ook gewoon zelfverzekerd met een blote bast.

Bloot, topless, bikini, tankini, badpak, zwemboerka.

Je blijft er even dun of dik in.

Dus doe wat je zelf fijn vindt en als het een ander stoort dan kan diegene gewoon de andere kant opkijken.

Als ik in het zwembad lig: Een badpak, bij voorkeur met pijpjes.

Als ik op het strand of naast het zwembad lig: Een t-shirt en 3-kwart-broek.
Geen mens wil mij met maat 52 in badpak zien zitten of liggen. En ik vind het zelf ook geen porum bij mezelf.

Ik droom soms van tankini's, maar zie het tegelijk gebeuren dat het topje gezien mijn figuur en mijn giga-buik weer omhoog kruipt. En ik zwem maximaal 2 keer per jaar, dus geen zin om weer iets nieuws te kopen.

Dolfje schreef op 10-05-2025 om 16:04:

Ik heb maat 42-46 zo ongeveer en natuurlijk moet ik altijd elke vakantie weer een drempel over als ik in bikini ga en elke keer weer zie ik vrouwen lopen die echt veel en veel dikker zijn en zich comfortabel ( lijken) te voelen in een mini bikini of touwtjes badpak. En dan denk ik ook maar wie het niks vindt kijkt maar een andere kant op.
En dan heb ik het niet eens over de mannen met een dikke buik alsof ze 24 maanden in verwachting zijn van een viering. Die lopen meestal ook gewoon zelfverzekerd met een blote bast.

Precies! En daar is nooit commentaar op. En wij vrouwen ons maar verstoppen. Zelfs op straat, in de stad lopen dikke mannen gerust met ontbloot bovenlijf rond. Moest een vrouw eens doen

BlairW schreef op 10-05-2025 om 13:27:

[..]

Maar dan lig je er niet in, maar ernaast

Als mijn badpak naast mij ligt dan lig ik dus in mijn blootje. Maakt mij niet uit maar mag meestal niet in een zwembad.

Ik lig dus naast het zwembad in mijn badpak.

Baantjes zwemmen in badpak, naar het strand alleen een bikinibroekje

Marty1984 schreef op 10-05-2025 om 16:24:

Als ik in het zwembad lig: Een badpak, bij voorkeur met pijpjes.

Als ik op het strand of naast het zwembad lig: Een t-shirt en 3-kwart-broek.
Geen mens wil mij met maat 52 in badpak zien zitten of liggen. En ik vind het zelf ook geen porum bij mezelf.

Maakt mij persoonlijk geen ene moer uit, en denk veel mensen niet. 

Ik ben daarnaast bij een zwembad veel te druk om op mijn kinderen te letten dan te kijken wat iedereen aan heeft

Bij banen zwemmen een badpak, want dat zwemt fijner. 
Op het strand tegenwoordig een tankini, sinds een paar jaar heb ik een heel groot litteken midden over mijn buik (door een laparotomie) en ondanks dat ik weet dat het niets uitmaakt, vind ik het toch onprettig dat iedereen dat kan zien. 

Ik draag alleen een bikini op vakantie, ben 54 en heb maat 38-40. Badpak sinds mijn jeugd niet meer. Dat natte plakding op mijn buik ,brrrr....
Thuis heb ik nooit een bikini of badpak aan want ik ga niet naar een zwembad
In de tuin die nergens inkijk heeft in mijn hemd/BH en onderbroek als ik even zit te lezen. Goed voor mijn eczeem om even te drogen en dan gaat t sneller weg. Daarna weer kleren aan.

Oja en leeftijd, maakt me niks uit. Op vakantie zie ik altijd bejaarde dames heerlijk in bikini,lekker doen denk ik dan. Soms zie je topless, dat hoeft van mij dan weer niet. Maar ook dat heeft niks met leeftijd te maken. Ik vind dat niet meer nodig. 

altijd een monokini gedragen, nu een nieuwe bikini gekocht voor vakantie. Ik ben heel veel afgevallen dus ik durf het weer aan,

als ik ga baantjes zwemmen oid dan badpak. Ben ik op vakantie en zit ik een dagje op het strand of aan het zwembad dan een bikini. Ben 49, maat 38-40 en als iemand het niet bevalt kijken ze lekker de andere kant op. 

baantjes trekken doe ik in mijn speedo badpak.  Zonnebaden doe ik niet. Op strand, bij zee/in zee doe ik bij voorkeur naakt.  Wanneer ik op een snikhete dag 's avonds nog even wil afkoelen in zwembad zou ik in bikini gaan.  Zowel toen ik kledingmaat 50 had deed ik het op deze manier.  En nu ik maat 36/38 heb nog steeds.  Inmiddels bijna 60 jaar.  Het is geen modeshow en eigenlijk boeit het me niet wat een ander van mijn uiterlijk aan/in het water vindt. 

Vanwege het zwemmen met zoon (sinds hij 6 mnd was), vond ik een badpak dat lekker stevig zit, het prettigst. Ik heb daarvoor een zwarte Speedo, maar niet per se een sportbadpak. Ik zit momenteel te twijfelen of ik mezelf dit jaar een mooie gun. Ik heb eentje gezien van Prima Donna (wit met bloemetjes) die ik mooi vind, maar we hopen op nog een zwangerschap en ik weet niet hoe ik daar uit ga komen. Beetje zonde als ik een badpak van 180E maar een paar keer aan kan... Hoe dan ook blijf ik voorlopig bij de badpakken. Zoon vindt het leuk om in mijn decolleté te graaien (ja, dat proberen we af te leren maar heeft nog weinig effect) en ik wil gewoon zorgeloos achter hem aan kunnen rennen zonder bang te hoeven zijn voor rondzwaaiende borsten, dus dan vind ik een badpak veiliger. Plus een voordeel dat ze wat stevigheid/correctie kunnen bieden bij het buikgebied.

ik draag een bikini, maar wel een die goed blijft zitten bij glij- en wildwaterbanen, golven, duiken, banen- en open water zwemmen, zelfs met mijn niet-bestaande buste.

image.jpg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.