Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Basiskleding?

Geïnspireerd door de vraag van de dag van gisteren: wat zijn jullie 'basis-kledingstukken' en hoe makkelijk kom je eraan?


Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

20-05-2023 om 08:02 Topicstarter

Uit frustratie want ik draag voornamelijk jeans (liefst grijs) en als ik eindelijk een goed model heb gevonden is dat model uit de collectie als iets een nieuwe nodig heb. Zwaar irritant. Dan kan de zoektocht weer opnieuw beginnen.

Edit: ik heb een doodgewone standaard maat 38 dus geen bijzondere eisen verder. 

Ik heb bij basiskledingstukken altijd het idee dat het om enigzins neutrale kledingstukken gaat qua kleur, model en print en dan kom ik hooguit tot 2 jaren40 pantalons.
Ik doe niet aan basis 😂

Een pantalon en een mooi overhemd met een leuk printje zijn mijn basis. Ik maak ze zelf. Winkels snappen mijn maat niet (of door het zelf te maken ben ik zo gewend geraakt aan maatkleding dat ik het niet accepteer als iets niet perfect past.) Meestal duurt het een week of 2 aan losse avond-uurtjes voordat ik een kledingstuk af heb. 

Een spijkerbroek met een effen shirt.
Ik ben heel saai want dat draag ik bijna dagelijks. 

Basis altijd zwart .heb best veel kleur in de kast hangen .maar als ik niet weet wat ik aanmoet wordt het zwart.

Ja wat is basis ? Ik heb ook grijze en blauwe jeans , maar ook bloemetjes-  en  linnen broeken waar je veel op kunt dragen . Ik heb maat 38 en soms ook 40  .  Ben je op zoek naar een fijn zittende jeans ? Ik zelf vind de Gerry Weber , de Sanne jeans en de Anna Montana jeans heerlijk zitten .  Ook heb ik Lee herontdekt . Die heeft  leuke boot-cut/flared jeans.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

20-05-2023 om 09:02 Topicstarter

wild-flower schreef op 20-05-2023 om 08:56:

Ja wat is basis ? Ik heb ook grijze en blauwe jeans , maar ook bloemetjes- en linnen broeken waar je veel op kunt dragen . Ik heb maat 38 en soms ook 40 . Ben je op zoek naar een fijn zittende jeans ? Ik zelf vind de Gerry Weber , de Sanne jeans en de Anna Montana jeans heerlijk zitten . Ook heb ik Lee herontdekt . Die heeft leuke boot-cut/flared jeans.

Nee ik sta niet met bootcut. Ik draag altijd slimfit. Geen skinny maar wel recht en aansluitend. Ik had twee hele leuke grijze van S.Oliver maar dat model is uit de collectie helaas. 

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2023 om 09:02:

[..]

Nee ik sta niet met bootcut. Ik draag altijd slimfit. Geen skinny maar wel recht en aansluitend. Ik had twee hele leuke grijze van S.Oliver maar dat model is uit de collectie helaas.

Heb je Gerry Weber Best4Me (straight fit ) wel eens geprobeerd ?

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

20-05-2023 om 09:05 Topicstarter

alhambra schreef op 20-05-2023 om 08:32:

Een spijkerbroek met een effen shirt.
Ik ben heel saai want dat draag ik bijna dagelijks.

Ik ben ook heel saai. Basis is voor mij grijze en blauwe jeans. In de zomer shirts met boothals en af en toe een printje maar dat moet klein en rustig zijn. Ik heb ook wat "gladdere" broeken voor de zomer met jeansmodel voor als ik het gevoel heb niet wéér in mijn eeuwige spijkerbroek te kunnen verschijnen.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

20-05-2023 om 09:06 Topicstarter

wild-flower schreef op 20-05-2023 om 09:05:

[..]

Heb je Gerry Weber Best4Me (straight fit ) wel eens geprobeerd ?

Nee nooit. Eerlijk gezegd zag ik Gerry Weber altijd als mode voor 70+....

zwarte longsleeves. 
Ik heb nu 2 broeken die ik afwissel, voorheen waren jurken of rokken, gecombineerd met die zwarte longsleeves. 
Dat waren altijd katoenen van de Hema, vorig jaar overgeschakeld naar wollen van icebreaker, die volgens mij véél langer meegaan. 

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2023 om 09:06:

[..]

Nee nooit. Eerlijk gezegd zag ik Gerry Weber altijd als mode voor 70+....

Hahaha  , de rest van de kleding vind ik ook niet mooi hoor . Alleen de jeans vind ik lekker zitten (  staight-fit , maar niet te strak  ) .

Herfstappeltaart schreef op 20-05-2023 om 09:06:

[..]

Nee nooit. Eerlijk gezegd zag ik Gerry Weber altijd als mode voor 70+....

De broeken zitten bij mij ook mooi en zijn van een goede kwaliteit en behoren al jaren tot mijn basis jeans in verschillende tinten blauw en grijs ook heb ik altijd een nette zwarte broek in de kast hangen.

Effen vesten in verschillende kleuren behoren ook tot mijn basis in combinatie met t- shirts en andere tops.

In mijn oude woonplaats had ik een paar vaste winkels waar ik bijna alles kocht en in mijn nieuwe woonomgeving heb ik ook al een paar leuke winkels ontdekt.

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

20-05-2023 om 09:45 Topicstarter

wild-flower schreef op 20-05-2023 om 09:10:

[..]

Hahaha , de rest van de kleding vind ik ook niet mooi hoor . Alleen de jeans vind ik lekker zitten ( staight-fit , maar niet te strak ) .

Goeie tip dan, dankjewel. Die zal ik eens uitproberen.

Ik heb veel kleding maar ik weet nooit zo goed wat men bedoelt met basiskleding. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.