Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Aminozuren in verzorgingsproducten

Ik ben heel erg benieuwd waarom in sommige verzorgingsproducten aminozuren (bijv. afkomstig van panten of de suikerbiet) in verzorgingsproducten worden gebruikt. Denk aan shampoos, douchegel, huidverzorgingsproducten etc.

Weet jij hier meer over, dan hoor ik dat graag?!

Google is your friend

Dit klinkt als huiswerk… 

Marketing  🤐 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-01-2023 om 18:47

Google eerst wat aminozuren zijn, welke soorten en daarna wat die soorten doen. Easypeasy.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-01-2023 om 19:33

Werkt ChatgGPT niet meer?

(Voor de andere hoogbejaarden onder ons: https://nos.nl/artikel/2460020-chatgpt-glipt-langs-docenten-ik-gebruik-het-om-snel-huiswerk-te-maken)

Almdudler schreef op 19-01-2023 om 14:36:

Dit klinkt als huiswerk…

Ja,. ook net pas lid geworden 

Almdudler schreef op 19-01-2023 om 14:36:

Dit klinkt als huiswerk…

Voor TO:

Wikipedia is al te weinig wetenschappelijk om als bron te mogen gebruiken op veel scholen dus viafora mag helemaal niet als bron worden opgevoerd. 

Aminozuren worden vaak toegevoegd aan verzorgingsproducten omdat ze de huid en haren helpen hydrateren en versterken. Bijvoorbeeld, panthenol (afgeleid van pantotheenzuur, een B-vitamine) is een bekende moisturizer die diep in de huid dringt en helpt bij het behoud van de natuurlijke vochtbalans. Suikerbietenextracten bevatten ook veel aminozuren en worden vaak gebruikt om de huid en haren te versterken en te hydrateren. Bovendien worden deze extracten ook vaak gebruikt om de textuur van producten te verbeteren en om producten een zachte, gladde uitstraling te geven. Kortom, de toevoeging van aminozuren in verzorgingsproducten helpt bij het verbeteren van de conditie van de huid en haren.

RVanDeL

RVanDeL

08-02-2023 om 10:20 Topicstarter

Wellicht is mijn vraag niet specifiek genoeg.. de standaard zoekmachines en chatgpt heb ik namelijk al geraadpleegd maar daar kom je echt niet achter waarom specifiek voor aminozuren wordt gekozen tov andere beschikbare ingrediënten met dezelfde eigenschappen.. de beredenering is niet terug te vinden. Het gaat om persoonlijke/bedrijfsmatige afwegingen met oog voor de eindgebruiker is achterhoofd denk ik…

Enige ideeën hierover? 

En ja net lid…sorry for being a newbie😌. Eerste keer dat ik een forum gebruik om dergelijke inzichten te vergaren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.