Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Oudste zoon heeft gebroken met zijn ouders en beinvloed broer en zus

Euphoria schreef op 04-12-2025 om 17:54:

[..]

Het kruipen in die slachtofferrol is juist een van de dingen die mij laat volharden in mijn keuze afstand te nemen van mijn verwekkers.

wanneer ik deze reactie en andere reacties van jou lees krijg ik kippenvel. Kippenvel vanuit een soort allergische reactie.

jammer dat de kinderen naast een verslaafde moeder ook een vader hebben zonder ruggengraat. De basis voor hun is er niet. Het kaartenhuis heeft een wankele fundering. Heel knap dat ze zichzelf wel staande houden. Ik heb respect voor hen.

Dat is wel een erg lelijke reactie,  inclusief die van een forummer daarboven. Ik zeg niets over jouw situatie,  maar je projecteert die op een onbekende.

Je kunt dat niet vergelijken en al zou je dat willen, dan toch op een andere manier. 

Patrik schreef op 04-12-2025 om 17:17:

[..]

bedankt Max88 ik ben blij dat jij het op deze manier verwoord hebt, eindelijk iemand die inziet wat hier echt gaande is en niet alleen verwijten naar mijn hoofd slingert.

Kerel, er zijn tientallen empathische berichten geschreven. Je doet er alleen minder dan niks mee en graaft je steeds verder in. Als je wil dat er iets verandert, heb je de sleutel in handen. 

Euphoria schreef op 04-12-2025 om 17:54:

[..]

Het kruipen in die slachtofferrol is juist een van de dingen die mij laat volharden in mijn keuze afstand te nemen van mijn verwekkers.

wanneer ik deze reactie en andere reacties van jou lees krijg ik kippenvel. Kippenvel vanuit een soort allergische reactie.

jammer dat de kinderen naast een verslaafde moeder ook een vader hebben zonder ruggengraat. De basis voor hun is er niet. Het kaartenhuis heeft een wankele fundering. Heel knap dat ze zichzelf wel staande houden. Ik heb respect voor hen.

Hard maar de realiteit ... 

Patrik schreef op 04-12-2025 om 17:17:

[..]

bedankt Max88 ik ben blij dat jij het op deze manier verwoord hebt, eindelijk iemand die inziet wat hier echt gaande is en niet alleen verwijten naar mijn hoofd slingert.

Het is allemaal heel moeilijk.
Patrick: jij en je kinderen zijn allemaal reaktief naar elkaar. Je reageert als het ware continu op elkaars gedrag vanuit ego.
En het ego in ieder mens is sterk en lastig om te veranderen. Iedereen bekijkt dingen vanuit z’n eigen positie.

Wil je verandering zien?  Dan moet je uit een bepaald stuk van jezelf stappen en bereid zijn een opening te creeren.
Door telkens de wil en werkelijke wens te hebben dat de situatie gaat veranderen. En dat je vanuit daar bereid bent om anders te reageren op  de situatie.

En vanuit een openheid het stukje van Meesje (van 2/12/25) nog eens een keer lezen, als je er de rust voor hebt.
Je hoeft het niet aan te nemen, er iets mee te doen direkt.
Gewoon een keer lezen. En achteraf je gevoelens van turmoil erover bekijken, observeren.

Want ons wezen zit vol verzet. Verzet om onze oude patronen en (al dan niet zelf) opgelegde normen kritisch te observeren.

En of alles wat we zien en ervaren wel klopt. Of dat het vooral ook veel onrust, pijn en oncomfortabelheid creert.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.