Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Julali schreef op 02-10-2021 om 14:12:

[..]

Thuiswerkdagen zijn daar inderdaad ook heel geschikt voor. En als je met een kleintje thuis bent, dan is de was ook een klein klusje tussendoor, dat gemakkelijk gaat.

Ik blijf het een bijzonder idee vinden dat mensen voor dat soort kleine klusjes echt hun werk opzeggen. Als je met een paar kinderen van onder de 4 thuiszit, dan snap ik het nog wel, maar daarna?

Het is nou niet alsof het zoveel werk is tegenwoordig. Mijn oma zat nog met negen kinderen bij een wastobbe, daar is ons huishouden een lachertje bij.

Inderdaad bijzonder. Heb ook nog nooit gehoord van iemand die om die reden thuis bleef. Jij wel? 

yette schreef op 02-10-2021 om 14:20:

[..]

Inderdaad bijzonder. Heb ook nog nooit gehoord van iemand die om die reden thuis bleef. Jij wel?

Dat is toch de voornaamste reden? De zorg voor kinderen en het huishouden? Vaak wordt er nog bij gezegd dat de man des huizes absoluut niks wil doen in huis.

dan

dan

02-10-2021 om 14:25

Duiveninhetnieuws schreef op 02-10-2021 om 12:25:

[..]

Niet iedereen kan dat. Ondanks dat de overheid wil dat iedereen minstens een HBO opleiding heeft is dit gewoon niet voor iedereen weggelegd. En dat is prima, want het lager geschoolde werk is minstens zo belangrijk. Mensen met een HBO opleiding willen doorgaans niet het vuilnis ophalen bijvoorbeeld. En als niemand dat meer wil hebben we toch een groot probleem met zijn allen.

Dat is ook zo, iedereen is nodig. Bij een verstopping hebben we toch liever dat de loodgieter langs komt dan de huisarts om de klus te klaren.

Leene

Leene

02-10-2021 om 14:28

Duiveninhetnieuws schreef op 02-10-2021 om 13:43:

Hoe is het mogelijk dat mensen zo weinig was hebben? Misschien doen we toch iets fout. Ik heb drie kinderen en woon in het bos. Het schoolplein bestaat grotendeels uit zand en modder. Ze hebben zwemles en sport. Het zijn knoeiers met eten. Al hun spullen (behalve jas) moeten elke dag in de was. Als ze thuiskomen springen ze in m’n armen waardoor mijn kleren ook vies worden. Soms plast er een in bed. Mijn eigen spullen moeten bijna allemaal in de wol- of fijnwas. Veel zijde en kasjmier, dat verpest je echt als je het op het gewone programma wast.

Veel zijde en kasjmier. Het kan zijn dat daar " het probleem' ligt.  want dat moet inderdaad met een apart wasprogramma gewassen worden. Dat is al weer 1 was extra. Maar wel mooi zijde en kasjmier. Maar ik ben toch maar gestopt met dit vaak te dragen. Niet alleen toen wij kinderen kregen. Mijn man zegt altijd ' jij bent in liefde knoeiende' 

Maar gewoon dragen wat je mooi vindt hoor. Als.het jou niet kan schelen dat je zoveel wassen draait...

Julali schreef op 02-10-2021 om 14:23:

[..]

Dat is toch de voornaamste reden? De zorg voor kinderen en het huishouden? Vaak wordt er nog bij gezegd dat de man des huizes absoluut niks wil doen in huis.

Waar hoor jij dat?! 

Julali schreef op 02-10-2021 om 14:23:

[..]

Dat is toch de voornaamste reden? De zorg voor kinderen en het huishouden? Vaak wordt er nog bij gezegd dat de man des huizes absoluut niks wil doen in huis.

Je had het over je baan opzeggen voor kleine klusjes als de was. Dàt zou wel heel zot zijn. Die was kost je zelfs met vier kinderen maar een uurtje per week. 

Moet je er nu niet ineens 'de zorg voor kinderen en het huishouden' van maken, dat zijn geen kleine klusjes. 

dan schreef op 02-10-2021 om 14:25:

[..]

Dat is ook zo, iedereen is nodig. Bij een verstopping hebben we toch liever dat de loodgieter langs komt dan de huisarts om de klus te klaren.

Infobericht: verwijderd ivm denigreren/zuigen/provoceren.


yette schreef op 02-10-2021 om 14:29:

[..]

Je had het over je baan opzeggen voor kleine klusjes als de was. Dàt zou wel heel zot zijn. Die was kost je zelfs met vier kinderen maar een uurtje per week.

Moet je er nu niet ineens 'de zorg voor kinderen en het huishouden' van maken, dat zijn geen kleine klusjes.

Veel vrouwen blijven nog jarenlang en soms een heel leven thuis als hun kinderen allang en breed naar school gaan. 

dan

dan

02-10-2021 om 14:35

yette schreef op 02-10-2021 om 13:15:

Maar hé, het is weekend. Nu ff geen was hoor

hier wordt er meestal wel een was gedraaid in het weekend, dat zijn dan vooral spijkerbroeken, shirts en truien van mijn man en mij. De rest draai ik doordeweeks, ik zet de wasmachine op timer zodat het bijna klaar is als ik thuis kom van het werk. Bij mooi weer kan het dan nog de hele middag buiten hangen, anders gaat het in de droger.

Julali schreef op 02-10-2021 om 14:33:

[..]

Veel vrouwen blijven nog jarenlang en soms een heel leven thuis als hun kinderen allang en breed naar school gaan.

Ja dus? Als ze zich dat kunnen veroorloven en zij en hun partner er blij van worden, moeten ze dat vooral doen! 

Maar thuis blijven om wasjes te draaien  dat is echt iets dat jij er zelf van maakt. 


Dat is toch echt wat de huisvrouw in een traditioneel gezin de hele dag thuis doet. Het huishouden, daar hoort de was bij. 

Julali schreef op 02-10-2021 om 14:52:

Dat is toch echt wat de huisvrouw in een traditioneel gezin de hele dag thuis doet. Het huishouden, daar hoort de was bij.

Welja joh. 

Hé, ik ga m'n auto nog even wat modderiger maken. Heb een mooi plekje ontdekt dat op de foto wil. 

Veel plezier hier verder! 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-10-2021 om 15:02

Julali schreef op 02-10-2021 om 13:24:

[..]

Hoeveel kinderen heb je dan? Wij doen gemiddeld 6 wassen per week (gezin met 2 kinderen)

En die arme poets moet dus 6 wassen strijken en vouwen? Heeft die nog wel tijd om te poetsen? 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

02-10-2021 om 15:06

BlueHeart schreef op 02-10-2021 om 15:02:

[..]

En die arme poets moet dus 6 wassen strijken en vouwen? Heeft die nog wel tijd om te poetsen?

Dat hoefde mijn hulp natuurlijk niet te doen, dat deed ik zelf. Wassen,  bedden verschonen en strijken ed. Ik had veel liever dat ze de grotere klussen deed.

Inmiddels geen hulp meer overigens.  Ben door omstandigheden veel thuis en houd mede daardoor liever het geld in mijn zak.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

02-10-2021 om 15:08

Mallebeppie schreef op 02-10-2021 om 15:06:

[..]

Dat hoefde mijn hulp natuurlijk niet te doen, dat deed ik zelf. Wassen, bedden verschonen en strijken ed. Ik had veel liever dat ze de grotere klussen deed.

Inmiddels geen hulp meer overigens. Ben door omstandigheden veel thuis en houd mede daardoor liever het geld in mijn zak.

De mijne ook niet maar ik dacht Julali eerder zei dat haar schoonmaakster er ook de strijk en de vouw bijdoet, dan vind ik 6 wassen best veel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.