Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

...en als je nou niet van Halloween houdt?

Peiling

Pretpark zonder Halloween
115 stemmen
17%
22%
12%
35%
14%

Bijtje82 schreef op 26-10-2022 om 16:59:

[..]

Nee, maar moest er wel weer gelijk aan denken. Vind heteen feest van niks, ik zou ook panisch worden als ik zoiets zou tegenkomen in een pretpark.

Je komt het alleen tegen in een pretpark als je er dus doelbewust naar toegaat zoals bv de Walibi fright night. Als je zo panisch bent ga je daar in de eerste plaats al niet naar toe lijkt mij.  Ik was van de week met mijn jongsten in een pretpark met alleen wat versiering.

Krisper2 schreef op 26-10-2022 om 16:42:

[..]

Nouuuuuuuuuu. Het christendom is daar anders wel heel goed in hoor. Het is niet voor niets de grootste religie geworden. Hele culturen zijn gekaapt door het christendom.

Het is naar mijn idee volkomen logisch dat er seizoensgebonden feesten zijn. De natuur is de wereld om ons heen en bepaalt ons hele leven. Dat was vroeger en dat is nu nog.

Ik zag jaren terug op tv een christelijke interviewer die op straat mensen vroeg wat pasen was. Als ze niet het 'juiste' christelijke antwoord gaven was dat iets om zogenaamd te betreuren want het zou onderdeel moeten zijn van de Nederlandse cultuur. Daaaag hoor. De christelijke invasie heeft al lange tijd geleden z'n hoogtepunt gehad en is nu langzaam aan aan het verdwijnen. Daar vind ik niets treurigs aan. Het is tijd dat de mensen weer vrij worden van religieuze onderdrukkers.

Het christendom is de grootste religie omdat het als enige religie een positief verhaal uitdraagt. Dat spreekt mensen aan. 

Onze cultuur is geënt op de Joods Christelijke tradities. Is hele doen en laten, ons taalgebruik, gewoontes, noem maar op. 

En christenen religieuze onderdrukkers noemen is een belediging.

willem1959 schreef op 26-10-2022 om 17:29:

[..]

Het christendom is de grootste religie omdat het als enige religie een positief verhaal uitdraagt. Dat spreekt mensen aan.

Onze cultuur is geënt op de Joods Christelijke tradities. Is hele doen en laten, ons taalgebruik, gewoontes, noem maar op.

En christenen religieuze onderdrukkers noemen is een belediging.

Oke Willem, droom verder. 

Krisper2 schreef op 26-10-2022 om 17:38:

[..]

Oke Willem, droom verder.

Verklaar je eens nader? Wat klopt er dan niet of waar zie ik het verkeerd?

willem1959 schreef op 26-10-2022 om 18:12:

[..]

Verklaar je eens nader? Wat klopt er dan niet of waar zie ik het verkeerd?

Ik ga er niet aan beginnen. Doe een keer wat basic onderzoek, dan kunnen de oogkleppen af. 

willem1959 schreef op 26-10-2022 om 17:29:

[..]

Het christendom is de grootste religie omdat het als enige religie een positief verhaal uitdraagt. Dat spreekt mensen aan.

Onze cultuur is geënt op de Joods Christelijke tradities. Is hele doen en laten, ons taalgebruik, gewoontes, noem maar op.

En christenen religieuze onderdrukkers noemen is een belediging.

Ja de zondvloed waar de hele wereldbevolking op een klein groepje na wordt afgeslacht echt een voorbeeld van de en positief verhaal.

Gingergirl schreef op 26-10-2022 om 17:17:

[..]

Je komt het alleen tegen in een pretpark als je er dus doelbewust naar toegaat zoals bv de Walibi fright night. Als je zo panisch bent ga je daar in de eerste plaats al niet naar toe lijkt mij. Ik was van de week met mijn jongsten in een pretpark met alleen wat versiering.

Daarom, je hoeft overigens rond Sinterklaas de deur niet uit te gaan of je wordt met die gast geconfronteerd. En is die Sint weer weg dan begint het kerstverhaal! 

Weet je hoe lastig het is een kinderfeestje te organiseren voor een kind wat tussen Sint en Kerst jarig is en niet geconfronteerd wil worden met Sint en Kerst? Een week voor zijn echte verjaardag is alles nog thema Sinterklaas, vanaf zin. Eigen verjaardag is alles thema kerst zit je dan in Ballorig op de jarige stoel met een kerstboom naast je. 

Het Katholicisme had altijd een belangrijke politieke betekenis dus je kan niet zeggen hoe de wereld zich ontwikkeld had als deze godsdienst niet had bestaan. Misschien had Columbus dan de financiering van zijn ontdekkingsreizen niet rond kunnen krijgen en dan zaten wij hier nog te denken dat de wereld plat was.

Je kan de feiten niet terugdraaien.

willem1959 schreef op 26-10-2022 om 13:13:

[..]

Zou met wat meer verdiepen in het Christelijke geloof voordat je onzin spuit.

Pasen is van oorsprong sowieso geen Christelijk feest....

rionyriony schreef op 26-10-2022 om 19:24:

Het Katholicisme had altijd een belangrijke politieke betekenis dus je kan niet zeggen hoe de wereld zich ontwikkeld had als deze godsdienst niet had bestaan. Misschien had Columbus dan de financiering van zijn ontdekkingsreizen dan niet rond kunnen krijgen en dan zaten wij hier nog te denken dat de wereld plat was.

Je kan de feiten niet terugdraaien.

Zelfs de oude Grieken (+/- 500 voor Christus) wisten al dat de aarde rond was, dus daar hadden we Columbus en het Katholicisme niet voor nodig

BrightEchidna89

BrightEchidna89

26-10-2022 om 19:55

willem1959 schreef op 26-10-2022 om 17:29:

[..]

Het christendom is de grootste religie omdat het als enige religie een positief verhaal uitdraagt. Dat spreekt mensen aan.

Onze cultuur is geënt op de Joods Christelijke tradities. Is hele doen en laten, ons taalgebruik, gewoontes, noem maar op.

En christenen religieuze onderdrukkers noemen is een belediging.

Ik zie hier een nieuw topic ontstaan:

Is geile Willem met zijn brommertje in het echte leven een devote christen? 

On-topic: als christenen geen religieuze onderdrukkers zijn, wie zijn het dan wel? Vergeet je nu even de heksenjacht of de inquisitie? 

willem1959 schreef op 26-10-2022 om 17:29:

[..]

Het christendom is de grootste religie omdat het als enige religie een positief verhaal uitdraagt. Dat spreekt mensen aan.

Onze cultuur is geënt op de Joods Christelijke tradities. Is hele doen en laten, ons taalgebruik, gewoontes, noem maar op.

En christenen religieuze onderdrukkers noemen is een belediging.

willem1959 schreef op 26-10-2022 om 18:12:

[..]

Verklaar je eens nader? Wat klopt er dan niet of waar zie ik het verkeerd?

Positief verhaal? Bij geschiedenis het stukje over de kruistochten gemist?  Waar ze het christendom met harde hand gingen brengen bij heidenen? 

Je weet hoe ze dat positieve verhaal vertellen in streng protestantse gemeentes?  Dat je van nature slecht bent en alleen door goed te leven en vaak naar de kerk gaan een plaatsje kunt bereiken in de hemel? En kerk waar je ook alleen maar hoort hoe slecht je bent en hoe hard je moet bidden en bijbel lezen om een beetje beter te kunnen worden? 

Met mijn wortels in de katholieke kerk heb ik de positiviteit niet kunnen ontdekken in het christendom of welke andere religie dan ook. 

Edit: inderdaad de heksenjacht vergeet ik nog en het is lang doorgegaan. 

Ik spreek regelmatig een oudere (80 +) die in een kindertehuis (bij de nonnen) is opgegroeid, zij heeft geen gezellige kindertijd gehad blijkt uit haar verhalen en dat draagt ze nog altijd met zich mee.  Als ik dan iets vertel over mijn kinderen raakt ze daar vaak geëmotioneerd door. Geen cadeautje voor je verjaardag, geen eigen speelgoed,  niet doorleren maar al heel jong hard werken. 

Willem is gewoon weer eens aan het rellen en reacties aan het uitlokken. Dat heeft hij blijkbaar nodig om zijn leven zin en betekenis te geven. 

Decembermamma schreef op 26-10-2022 om 19:18:

[..]

Daarom, je hoeft overigens rond Sinterklaas de deur niet uit te gaan of je wordt met die gast geconfronteerd. En is die Sint weer weg dan begint het kerstverhaal!

Weet je hoe lastig het is een kinderfeestje te organiseren voor een kind wat tussen Sint en Kerst jarig is en niet geconfronteerd wil worden met Sint en Kerst? Een week voor zijn echte verjaardag is alles nog thema Sinterklaas, vanaf zin. Eigen verjaardag is alles thema kerst zit je dan in Ballorig op de jarige stoel met een kerstboom naast je.

Sinterklaas is de laatste jaren wel redelijk uit het straatbeeld verdwenen, althans hier zie ik er niet zo veel van de laatste jaren. Kerst zie wel overal terug. Maar wat is daar erg aan? Dat is denk ik ook erg persoonlijk. Ik en Gingerman vinden onze verjaardagen juist heel leuk met al die extra sfeer ook als kind. Mijn middelste is in de zomervakantie jarig, die heeft er veel meer moeite mee omdat iedereen altijd op vakantie is en het daarom altijd op een ander moment gevierd moet worden voor familie. En mijn nichtje is op 5 dec jarig en vindt dat supercool om tegelijk met de Sint jarig te zijn.

Valdemar schreef op 26-10-2022 om 19:55:

[..]

Ik zie hier een nieuw topic ontstaan:

Is geile Willem met zijn brommertje in het echte leven een devote christen?

On-topic: als christenen geen religieuze onderdrukkers zijn, wie zijn het dan wel? Vergeet je nu even de heksenjacht of de inquisitie?

We zijn allemaal afstammelingen van degenen die succesvol waren in de strijd om het bestaan, van welke methode die zich ook bedienden. De aardige mensen maakten het nooit lang.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.