Kipofei
16-06-2026 om 08:46
"Waarom zijn meisjes van 18...
zo geil". Dat was wat de vader van een vroeger vriendinnetje van mijn dochter op een feest tegen haar zei. Ik ben er gewoon misselijk van. Mijn dochter is daar als 11/ 12 jarige ontzettend vaak gekomen, maar daarna niet meer ivm beëindigen hobby die ze samen deden. Daarna ging mijn dochter wel eens met een oudere broer om ( ze had er 2) en is ze sporadisch bij hem thuis geweest. Nu kwam die vader op een feestje naar haar toe. Ze dacht omdat hij haar herkende. Dus ze zei hem dat ze wel wist wie hij was toen hij zich voorstelde. Hij herkende haar toen ook een maakte die opmerking. Mijn dochter wist zich geen raad. Tegen vreemde mannen vindt ze het niet lastig om van repliek te dienen maar dit is de vader van een jongen wat ze zo nu en dan mee om gaat. Je gaat ook niet de vader van jongen die je kent afblaffen.
Mijn dochter heeft de rest van de avond de man ontlopen en ik hoorde haar vriendinnen ook over hem klagen toen ze hier zaten. Hij had tegen een andere vriendinnetje gezegd " hoe kan zo' n mooie meid geen vriendje hebben". Ik vind het echt een ontzettend vieze kerel nu. Maar ik weet niet zo goed wat voor advies ik mijn dochter moet geven. Het liefst wil ik niet meer dat zij daar nog thuis komt ( al heeft ze die vader daar eigenijk nooit gezien). Ik weet dat de oudste broer ook wel eens zo'n rare opmerking naar haar gemaakt heeft ( dus niet degene waar ze wel eens je omgaat), maar dat snap ik met zo'n vader.
Kipofei
16-06-2026 om 21:22
Euphoria schreef op 16-06-2026 om 19:07:
[..]
Maar die man vroeg het natuurlijk zo dat niemand anders het hoorde.
ik, maar goed…dat ben ik, ben dermate temperamentvol dat deze “meneer” zou weten hoe ik over hem en zijn opmerking denk.
Nee uiteraard niet, al denk ik dat zijn vrouw best wel weet dat hij constant jonge meisjes opzoekt. Het was een feest in een tent met veel jongeren en dan deze ouders omdat de jongens vaak bij hun thuis zitten en de ouders van de jarige. Dus je kan best ongezien wat smerige opmerkingen maken.
Mijn dochter wil er niks mee doen. Ze zegt de volgende keer geef ik repliek. Ze is er al lang aan gewend dat mannen wel eens zo doen alleen de vader van iemand de ze goed kent was toch wel een schok ( en de opmerking was ook gewoon ronduit smerig, ik denk dat een dubbelzinnige opmerking nog anders binnengekomen was) Ze zei stel je voor dat papa zo iets tegen mijn vriendinnen zou zeggen..... voor haar zijn ouders toch nog een soort van onfeilbaar.
Kampeerder
16-06-2026 om 22:06
Kipofei schreef op 16-06-2026 om 21:22:
[..]
Nee uiteraard niet, al denk ik dat zijn vrouw best wel weet dat hij constant jonge meisjes opzoekt. Het was een feest in een tent met veel jongeren en dan deze ouders omdat de jongens vaak bij hun thuis zitten en de ouders van de jarige. Dus je kan best ongezien wat smerige opmerkingen maken.
Mijn dochter wil er niks mee doen. Ze zegt de volgende keer geef ik repliek. Ze is er al lang aan gewend dat mannen wel eens zo doen alleen de vader van iemand de ze goed kent was toch wel een schok ( en de opmerking was ook gewoon ronduit smerig, ik denk dat een dubbelzinnige opmerking nog anders binnengekomen was) Ze zei stel je voor dat papa zo iets tegen mijn vriendinnen zou zeggen..... voor haar zijn ouders toch nog een soort van onfeilbaar.
Dat is toch ook verdrietig van te worden?
Pimpelmees67
16-06-2026 om 22:33
krulliebollie schreef op 16-06-2026 om 17:26:
Vreselijk zo een man. Maar volgens mij is dit helaas geen uitzonderingen. Mijn dochter heeft ook dit soort ervaringen. Toen zij 15 was werkte zij op zaterdag bij een slager. Dat is in onze buurt dus er komen veel mensen die zij kent, zoals buren, kennissen en oud klasgenootjes en hun ouders. Er waren regelmatig mannen die opmerkingen maakten maar eentje is haar ( en ons) altijd bijgebleven. Klant was er met zijn dochter die bij onze dochter in de klas heeft gezeten ( zelfde leeftijd, klant wist dit!). Hij doet een bestelling en vraagt vervolgens of ze ook lekkere wordt hebben en of zij ook wel een beetje van lekkere worst houd. Geen oprechte vraag maar met een bijklank. Gelukkig hoorde de slager dit ook, stuurde haar even naar achter om iets te drinken en hij heeft deze klant verder geholpen. Iedere keer als deze man in de slagerij kwam gaf de slager aan, klant hoorde dit, ga jij maar even naar achter. Gelukkig werd ze in deze beschermd door de slager..
Die slager had die klant een winkelverbod moeten geven. Dan helpt hij echt. Blij dat de manager van de supermarkt waar mijn dochter werkte dat wel deed toen zij werd lastiggevallen.
Temet
17-06-2026 om 08:36
Kipofei schreef op 16-06-2026 om 21:22:
[..]
Heel begrijpelijk dat je dochter geen zin heeft in verder gedoe. Maar ga jij nog wel iets doen naar aanleiding van dit voorval? Dat is waar in elk geval het begin van dit draadje ook over ging.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat dat verplicht is of zo, maar ik vraag het me gewoon af, naar aanleiding van de discussie hier.
Kipofei
17-06-2026 om 09:00
Temet schreef op 17-06-2026 om 08:36:
[..]
Heel begrijpelijk dat je dochter geen zin heeft in verder gedoe. Maar ga jij nog wel iets doen naar aanleiding van dit voorval? Dat is waar in elk geval het begin van dit draadje ook over ging.
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat dat verplicht is of zo, maar ik vraag het me gewoon af, naar aanleiding van de discussie hier.
Nee ik ga niks doen. Wat moet ik doen? Mijn dochter wil het zo dus ik volg haar. Mijn vraag was ook al in het begin van het draadje wat kan ik haar meegeven.
Dymo
17-06-2026 om 10:07
ToetieToover schreef op 16-06-2026 om 17:38:
[..]
De tactiek die ik zelf toepas, is meteen heel hard herhalen wat de man zei. “Zei jij nou net (….) tegen mij?!” En dan steeds harder praten zodat iedereen het hoort. Breng hem in verlegenheid. Denk Gisele Picot. Denk: HIJ moet zich schamen. Niet zijn vrouw. Niet zijn kinderen. Niet jouw dochter. HIJ.
Mijn dochter zei in zo'n geval hard: "Zei je dat nou ECHT? .... GATVER!!
Soms is het lastig voor die meiden, als ze afhankelijk zijn van zo'n vent voor bijvoorbeeld een stagecijfer. Dochter heeft eens op een plek gezeten waar de midlife-crisis-manager handenwrijvend 'een nieuwe lading kippetjes' verwelkomde.
Jonagold
17-06-2026 om 12:08
Dymo schreef op 17-06-2026 om 10:07:
[..]
Mijn dochter zei in zo'n geval hard: "Zei je dat nou ECHT? .... GATVER!!
Soms is het lastig voor die meiden, als ze afhankelijk zijn van zo'n vent voor bijvoorbeeld een stagecijfer. Dochter heeft eens op een plek gezeten waar de midlife-crisis-manager handenwrijvend 'een nieuwe lading kippetjes' verwelkomde.
Ieuw…
Ik ben inmiddels 56 dus kom niet vaak meer in dit soort situaties. Elk nadeel hep zn foordeel zeg maar… Maar laatst durfde een patiënt toen ik binnenkwam bij de huisarts (ik ben assistente) te zeggen: lekker, voor mij graag zwart met suiker. Daar was ik wel echt even door van mijn stuk. Ik heb hem alleen even hoofdschuddend aangekeken en ben toen weggelopen zonder iets te zeggen. Achteraf heb ik natuurlijk 1000 bijdehante reacties bedacht, maar op het moment zelf vind ik dat altijd lastig.
Lexus
17-06-2026 om 12:38
Van vriendinnen in de leeftijd van 60+ hoor ik vaak de volgende situatie: ze zijn uit met vrienden van dezelfde leeftijd in een restaurant. Een van de mannen gaat flirterig of overdreven joviaal tegen de serveerster van nog geen twintig doen. De andere mannen lachen een beetje mee of kijken de andere kant op. De dames in het gezelschap generen zich de echtgenote van de man voorop. De serveerster lacht beleefd terug maar je voelt dat ze zich echt niet gevleid voelt door zo'n man die haar grootvader had kunnen zijn. Een buurmeisje van me dat in de horeca werkt, bevestigt dat er elke dag wel een stuk of tien van dat soort opa's lollig of flirterig proberen te doen. Dan komen vriendinnen bij mij klagen dat het zo genant is. Maar zeggen jullie er dan wat van? vraag ik hen. Nee dat ook weer niet. Nou zijn het niet zulke gore opmerkingen als uit de OP, maar is het niet een raar fenomeen dat veel mannen zelfs boven de zestig denken dat jonge vrouwen wel gevleid als zij aandacht aan ze besteden. Denk je eens in wat we ervan zouden vinden als een vrouw van zestig plus gaat flirten met een gast van 18...
Dymo
17-06-2026 om 13:58
Lexus schreef op 17-06-2026 om 12:38:
Van vriendinnen in de leeftijd van 60+ hoor ik vaak de volgende situatie: ze zijn uit met vrienden van dezelfde leeftijd in een restaurant. Een van de mannen gaat flirterig of overdreven joviaal tegen de serveerster van nog geen twintig doen. De andere mannen lachen een beetje mee of kijken de andere kant op. De dames in het gezelschap generen zich de echtgenote van de man voorop. De serveerster lacht beleefd terug maar je voelt dat ze zich echt niet gevleid voelt door zo'n man die haar grootvader had kunnen zijn. Een buurmeisje van me dat in de horeca werkt, bevestigt dat er elke dag wel een stuk of tien van dat soort opa's lollig of flirterig proberen te doen. Dan komen vriendinnen bij mij klagen dat het zo genant is. Maar zeggen jullie er dan wat van? vraag ik hen. Nee dat ook weer niet. Nou zijn het niet zulke gore opmerkingen als uit de OP, maar is het niet een raar fenomeen dat veel mannen zelfs boven de zestig denken dat jonge vrouwen wel gevleid als zij aandacht aan ze besteden. Denk je eens in wat we ervan zouden vinden als een vrouw van zestig plus gaat flirten met een gast van 18...
Ik had een buurvrouw met (toen nog) beginnende dementie. Zij ging schuine opmerkingen maken tegen de kassapuber bij de plaatselijke supermarkt. Ze dacht dat hij (16) verliefd op haar (80) was en ze zag er wel wat in. Niet veel later werd ze ook handtastelijk naar de arme jongen. Uiteindelijk mocht ze daar niet meer komen. Niet veel later begon ze zich ook uit te kleden in gezelschap en is ze opgenomen. Iedereen snapte wel wat er aan de hand was, maar die arme jongen zat er maar mee en moest toch worden beschermd.
Lexus
17-06-2026 om 18:03
Dymo schreef op 17-06-2026 om 13:58:
[..]
Ik had een buurvrouw met (toen nog) beginnende dementie. Zij ging schuine opmerkingen maken tegen de kassapuber bij de plaatselijke supermarkt. Ze dacht dat hij (16) verliefd op haar (80) was en ze zag er wel wat in. Niet veel later werd ze ook handtastelijk naar de arme jongen. Uiteindelijk mocht ze daar niet meer komen. Niet veel later begon ze zich ook uit te kleden in gezelschap en is ze opgenomen. Iedereen snapte wel wat er aan de hand was, maar die arme jongen zat er maar mee en moest toch worden beschermd.
Ja precies, dat gaat dus om iemand die dement was, dan zou ik die mannen ook niet euvel duiden. (ook meegemaakt trouwens) Maar wat bezielt mentaal nog gezonde mannen die te doen?
RodeKrullenbol
17-06-2026 om 18:18
Lexus schreef op 17-06-2026 om 18:03:
[..]
Maar wat bezielt mentaal nog gezonde mannen die te doen?
De vraag stellen is ze beantwoorden: zij zijn mentaal niet gezond.
Euphoria
17-06-2026 om 18:18
Lexus schreef op 17-06-2026 om 12:38:
Ik ga er serieus van over mijn nek!
Ik ken de situaties ook. Ook uit eigen ervaring. Bijvoorbeeld toen ik 13(!) was. Zomer, korte broek droeg en er naast me een auto stopte met een kerel die verlekkerd keek en dingen zei waar ik geen raad mee wist.
Of laatst liep ik over een wandelpad en fietste er een meisje van diezelfde leeftijd als ik toen met een korte broek en er reed een witte bus met werklui langs, trager rijdend, raampje open en luid toeterend en roepen.
ik was zo ontzettend boos! Het is een kind! Zieke zielen!